Gå til innhold

Billigpc, surfing, msn, lett spill..

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en billig pc som skal brukes til surfing,msn, og småspilling frem til sommerferien! (tjener først da penger til en bra laptop jeg skal ha..)

(spill jeg spiller er: CS 1,6 - nfs:mw - fifa 2006.. dette klarte jeg med min p4 3,0 ghz og fx5200.. og trenger ikke stort bedre enn dette..)

Disse komponentene har jeg fra før (som jeg skal bruke..)

WD 200gb

WD 250gb

2 x 512 Twinmos pc3200 ram

19" LCD

Mus & tastatur

DVD-brenner

Derfor har jeg tenkt på dette oppsettet:

Kabinett: Aopen XC Cube EX761, Socket 754, PCI-E, LAN, 2 x USB 2.0 - 1 598,-

(liten av størrelse.. Billig til å være barebone..)

Cpu: Her er jeg litt usikker! Trenger hjelp til hva som holder til mine "krav".

AMD Sempron 2800+ 1.6GHz - For svak ?

AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz - Denne veit jeg er bra nok.. men vil holde budsjette nede..

så det store spørsmålet er om jeg vil klare meg med Sempron 1,6 ghz ?

Skjermkort:

Er usikker i denne klassen av skjermkort..

Sett på disse: (komenter kortene!)

Asus Radeon X1300 128MB DDR, PCI-Express, DVI-I, Retail - 679 ,-

XFX GeForce 7300GS 256MB DDRII, 550Mhz, PCI-Express, DVI-I/Tv-Out, Retail - 699 ,-

Sapphire Radeon X700 256MB DDR, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail - 995 ,-

Si hvilket skjermkort som er mest egnet! Har litt lyst til å teste 7300GS da det kommer..

Maks budsjett er 4000 ,- !

Så om jeg går for den bareboneboksen, AMD 64 3000+ og x700 blir det 3700 + frakt! Men er det det beste jeg får for pengene ?

Kom med forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt en titt på Vintage-serien til ASUS dersom det ikke primært er størrelsen som lokker ved XC Cube-en. Med en Vintage får du et litt billigere barebone som har plass til å bygges ut til en skikkelig PC. Satte nettopp opp en til kona her hjemme :) Riktignok en Intel-versjon, men utenom hovedkortet er det samme kassa :)

En annen fordel er at det sitter miniversjoner av andre populære ASUS-hovedkort i disse kassene. Det betyr skikkelig BIOS, noe jeg mener Cube-en fikk pryl for.

Lenke til kommentar
Jeg mener at barebone-boksen, AMD64 3000+ og Radeon x700 er gode valg til prisen.

5472063[/snapback]

mener egentlig jeg også.. er jo ikke mange kronene for en pc som skal brukes til disse tingene..

Jeg ville tatt en titt på Vintage-serien til ASUS dersom det ikke primært er størrelsen som lokker ved XC Cube-en.

det er det som er det beste med boksen ja ;O da jeg bytter ut min gamle htpc med denne pc'n da lap'n kommer i boks i løpet av sommeren..

Noen flere som har inspill ?

Gjerne ang. skjermkort.. er x700 klart overlegent kort i forhold til de andre?

Lenke til kommentar

mShop (har alle varene)

AMD Athlon 64 3200+ "Venice" - s939

1392,-

Antec Aria m/300W PSU

908,-

ASUS A8NE-FM - nForce4 - PCIe

618,-

ASUS Extreme N6600GT 128MB - PCIe

1258,-

TOTALT 4176,-

Kjøper du fra to butikker sparer du kanskje noen lapper.... spar evt. litt på 3000+

Aria;

antec_aria.jpg

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...