Gå til innhold

Total War: hvilken nasjon/faction skal du spille som i MEDII

Hvilken nasjon/faction skal du spille som?  

110 stemmer

1. 1. Hvilken nasjon/faction skal du spille som?

• England
      35
    • France
      8
    • Scotland
      10
    • Holy Roman Empire
      14
    • Denmark
      13
    • Spain
      1
    • Portugal
      0
    • Milan
      0
    • Venice
      5
    • Papal States
      3
    • Sicily
      3
    • Poland
      0
    • Russia
      3
    • Hungary
      0
    • Byzantium
      3
    • The Turks
      0
    • Egypt
      3
    • The Moors
      2
    • The Mongols
      5
    • The Tumurids
      1
    • The Aztecs
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessuten kan det jo hende spillutviklerne tenker: Ok, vi kan ha dem i grupper, men i veeeeldig loose formation.. :p

Forresten så tror jeg at jeg går for Scotland, de virkerlige frihetsbekjemperne, vi skal ta deg Snorre! :devil:

@cun: Liker du også filmen "Braveheart"? Jeg likte den faktisk veldig godt selv hvertfall. Også synes jeg han mannen som sier: "Moses through the red sea" er så innmari morsom. Håper forresten Mel Gibson blir spurt om å spille inn skotske stemmer :D . Surfa www.twcenter.com sine forum og var en del som ikke likte Scotland var med og mente de bare var komt med på grunn av en film som suger rompe... Men jeg skal ta dem også.. :wee:

@cun..igjen: Du som er vår "historiker" i denne kategorien: Hvorfor er det en del klager på at Lithuania ikke er med? Hva har de gjort for historien?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
@cun..igjen: Du som er vår "historiker" i denne kategorien: Hvorfor er det en del klager på at Lithuania ikke er med? Hva har de gjort for historien?

5483529[/snapback]

Litauen ble en stormakt i Øst-Europa ifra 1200-tallet. De klarte å holde igjen den tyske ordenen (Teutonic Knights) når en prøvde å utvide områdene sine i Baltikum og samtidig holde litt helvete for dem og polakkene når de prøvde seg på noen korstog, og så raidet de minst en gang i året :p

De påførte også ridderne noen saftige nederlag, og mottok noen i retur å.

Flesteparten vil vel ha dem med siden de er hedninger og skulle ha et variert "unit roster" med bl.a. hestebueskyttere.

Og FYI, jeg vil vel spille med Byzantines.

Endret av Krusader
Lenke til kommentar

Som den nasjonalisten jeg er så velger jeg nok Danskene (hvet om normannerene men allikvel...), liker godt å begynne som en liten makt. Ellers er jeg fasinert av det bysantinske riket, så det blir nok dem etterpå.

Beste Braveheart replikkken må da for øvrig være:

"I've come to claim Prima Nocte, it's my noble right"

-makan til blei =)

Lenke til kommentar

En del informasjon om noen av nasjonene.

Medieval 2 will contain have one campaign that stretches from 1080 till 1530. It starts with the time of the knights and the crusades, going to the Mongol invasion and the gunpowder age and ends with the Renaissance and the discovery of America. In order to introduce the new player to the game mechanics, there will be a prologue campaign. There will be 21 playable and non-playable factions. You will recognise old friends, but you will also see new factions like Venice, Portugal and Scotland. Since every faction has his unique properties, different factions will offer different challenges in the campaign.

For example, Scotland has a strong neighbour, the English. They will need to bide their time quietly before they expand their lands. Their troops consist of spearmen from the Lowlands and fickle savages from the Highlands. Once the Scots have bred sufficient warriors, they can trample over the English (not a nice view, with the skirts and all). The British Island will then be the perfect harbour from which to conquer the mainland. The English on the other hand have a weak economy at first, but they have excellent prospects. Their army is reliable and this is necessary, for they have to be on their guard for an alliance between the French and the Scots. The French have an excellent economy thanks to their rich farmlands, but they have to compensate for their weak foot soldiers by recruiting knights. Venice has an excellent starting position for they only have a “symbolic” starting army. Their economy is strong though and they can bribe, assassinate and attract mercenaries in order to expand.

Dette høres virkerlig spennende ut spør du meg!

Mer informasjon om informasjonen finner du her.

TSP :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått Ueland til å lage en ny poll og fjerne den andre. :)

Resultatene fra forrige poll:

Almohads [ 0 ] [0.00%]

Byzantines [ 2 ] [6.67%]

Danes [ 5 ] [16.67%]

Egyptian [ 1 ] [3.33%]

English [ 12 ] [40.00%]

French [ 2 ] [6.67%]

Holy Roman Empire [ 3 ] [10.00%]

Italians [ 1 ] [3.33%]

Polish [ 1 ] [3.33%]

Russians [ 1 ] [3.33%]

Spanish [ 0 ] [0.00%]

Turks [ 2 ] [6.67%]

Totalt antall stemmer: 30

Den forrige pollen var basert på hvilke factions det var i M1TW. Den nye er basert på de 22 factions vi har fått bekreftet av CA skal komme i M2TW.

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Som alltid skal jeg spille Britene, da disse klart har de tøffeste bueskytterne. Faktisk har bueskyttere alltid vørt min favoritt i alle Total War spillene jeg har spillt. Det vil si alt untatt ekspansjoner.

Uansett, jeg gleder meg svært til å la regnet av piler trenge seg gjennom hoder, skuldre, armer, ben, mager og det som værre er til bitre fiender! De skal få smake metall til de ikke kan gå.

Det som hadde vært morsomt var at pilene man fyrte ned fiendtlige tropper med ble sittende igjen der de traff. Da kunne man se soldater løpe rundt med en pil i skuldern og et par piler i skjoldene. Litt ordentlig fysikk med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...