Gå til innhold

Hvorfor koster et konsoll spill så mye mere enn PC

*Magnus*

Anbefalte innlegg

hei!

noe jeg har lurt på en LANG tid...

hvorfor koster et konsollspill så mye mere enn et PC spill.... de koster jo opp til 600nok.. mens et pc spill ligger VANLIGVIS rundt 300nok..

spesielt av spill som slippes for både konsoll og PC, der forskjellen er kun at man må spille med spaker.. hvofor må det da koste så og si dobbelt så mye ?

noen som har en logisk forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå koster jo nye pc-spill strengt tatt oftere 400 spenn da, men..

Jeg tror dette kan ha litt å gjøre med at det rett og slett er flere som har PC. Pc-spill er dessuten lettere å produsere, ettersom de ikke soneinndeler spillene på samme måte som konsollprodusentene. Ikke minst er pc-spill mer utsatt for piratkopiering enn det konsollspill er, så de bør legge seg lavere for at folk skal gidde å bruke penger på det.

Jeg har en enda bedre forklaring liggende på lur langt bak i hukommelsen et sted, kanskje jeg kommer på den :)

EDIT: Capy har også et poeng.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Konsollspill skal dessuten eieren av plattformen (nintendo, sony og microsoft) ha ca. 100kr per spill som blir solgt. Dette i tillegg til utgiver og utvikler.

Dessuten overdriver du en del når du nevner de absolutt dyreste konsollspillene, og av de laveste pcspillene. Et konsollspill koster stort sett MAX 450kr og et pcspill koster mellom 349 og 399...

Lenke til kommentar
Konsollspill skal dessuten eieren av plattformen (nintendo, sony og microsoft) ha ca. 100kr per spill som blir solgt. Dette i tillegg til utgiver og utvikler.

Dessuten overdriver du en del når du nevner de absolutt dyreste konsollspillene, og av de laveste pcspillene. Et konsollspill koster stort sett MAX 450kr og et pcspill koster mellom 349 og 399...

5471796[/snapback]

mange på elkjøp, expert osv som kostet 599 når jeg var nede og kikket i forigårs :) så og si alle jeg så.. av 360

Lenke til kommentar

360 spill koster 599 og noen butikker tar enda mer! (tjuveri!!)

Ellers koster vel konsollspill opp mot 499. Men det er likevel alt for mye. Og pc-spill har blitt billigere, var en periode det virkelig var tjuveri. Men det har bedret seg! Tror pc-spill selger dårligere, selv om flere har pc er ikke så mange som bruker den til spill og de som spiller mye spiller mye av samme spillet *kremt* wow, cs, bf2 *kremt*

Hvordan er utviklingskostnadene, spill vs. konsoll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...