Gå til innhold

Første forsøk på svart hvitt. Tips

kverna

Anbefalte innlegg

Vil bare si at jeg har lite fotoerfaring bla bla (dra meg selv ned i søla) men er jo sannheten. Prøvde meg på noen bilder i svart hvitt siden jeg er veldig forelsket i de "fargene". Slang på noe mikk makk rundt kantene. Trenger tips til forbedringer!

291bb41d.jpg

e44b76c1.jpg

d76a72e0.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første har dårlig bakgrunn. Skal du bruke en slik bakgrunn bør du ha lenger avstand slik at den blir uskarp. Ellers kunne jeg tenkt meg mer kontakt med øynene hans. Det blir mer et candid shot enn et portrett på denne måten. Det er enkelt å ta bilder av folk på denne måten, men de beste portrettene inneholder en form for dialog mellom fotograf og objekt. Dette bildet mangler den kommunikasjonen, synes jeg.

Lenke til kommentar
Det første har dårlig bakgrunn. Skal du bruke en slik bakgrunn bør du ha lenger avstand slik at den blir uskarp. Ellers kunne jeg tenkt meg mer kontakt med øynene hans. Det blir mer et candid shot enn et portrett på denne måten. Det er enkelt å ta bilder av folk på denne måten, men de beste portrettene inneholder en form for dialog mellom fotograf og objekt. Dette bildet mangler den kommunikasjonen, synes jeg.

5472439[/snapback]

I dette tilfelle var både motiv og kameramann meg selv.. har ikke ps så får ikke gjordt noe med bakgrunnen eller noe annet.

Kerb1-> Tenkte å ta samme bilde med stativ, men må bygge endel opp under stativet for å få det til. Men fortsetter å prøve.

Takk for kritikken!

Lenke til kommentar

Jobb med kontrasten. Gjør det svarte svart og det hvite hvitt. Og gjerne ta med litt av de områdene som kanskje ikke er helt svarte/hvite. Da får du en mye bedre svart/hvit opplevelse av bilde i stede får en dominerende gråfarge.

Burde også jobbe litt med fargene, hvilke ska være hvite og hvilke skal være svarte.

Og som andre har nevnt kan du godt jobbe litt med objektene dine.

Men det er bare å stå på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...