PMnormal Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Exif følger med bildet til du evt bruker software til å forandre den. Over til bildene. Du har klart gjort fremskritt. Det som plaget meg mest med ditt første bilde, var teak-bordet. Flott treverkt i kontrast til glorete plastleker er sjelden hverken spennende eller dekorativt. Tenkte jeg skulle gi deg litt tid til å eksperimentere før jeg gav deg noen råd. Bilde #1 er et ganske greit stilleben. Fin skygge og grei s/h-effekt. Desverre er det bittelitt skjeivt. Ofte kan det gjøre seg, men ikke denne gang. Rett opp bildet noen få grader så sitter det bedre. Ellers ville jeg lagt logo'en inn mot midten i steden for ut. Slik den står nå forstyrrer den ballansen og ødelegger følelsen av retning. Ellers synes jeg du har klart å få noe brukbart ut av det enkle motivet du har valgt. Litt justeringer, så er det et kult bilde (jeg røyker ). Peisbildet er en grei studie av flammer. Ikke spennende, men en grei teknisk øvelse. Synes personlig ikke støyen var spesiellt skjemmende. Såpass må et bilde tåle, hvis det ikke er til teknisk bruk. At deler av flammene er utbrent får stå sin prøve. Med så store kontraster må man ofte velge effekt, og utbrente partier kan se stilig ut på print. Spennende er det ikke, som sagt, men det er en god øvelse i å behandle et kontrastrikt motiv. Fortsett å kikke etter motiver i din verden. Det er slik du lærer. Det kan være lurt å plukke opp et par bøker på biblioteket som kan gi deg inspirasjon og teknisk veiledning. Lykke til Lenke til kommentar
teezee Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Aha. Da så. Skjønner hva som menes, da. Visste ikke at det het exif data. Og de to siste bildene er reziset i PS, og lagt ramme på det ene. Da er det vel derfor. Motivet på det første bildet var egentlig litt tilfeldig. Satt bare å så meg rundt etter noe, da jeg oppdaget den midt på gulvet. Og det er faktisk gulvet. Skal se om jeg får rettet det opp litt og lagt inn en ny versjon litt senere. Jeg syntes det var en del støy, men ikke mye sett i forhold til at det ble tatt med ISO1600. Skal se om jeg får tatt meg en tur på biblioteket i nærmeste fremtid, da. Har du noe å anbefale? Jeg har, som sagt tidligere, en bok som heter "Bilde",som jeg fant ut var skrevet av bla. CF Wessenberg. Edit: Sjekke de såkalte exif-dataene nå, og så at akkurat dette bildet ble tatt med ISO800. Da var det ikke så rart det var mindre støy enn jeg trodde. Edit2: Her er en versjon som er rettet opp. Enig i at det ble bedre, men det eneste som irriterer meg litt nå er at enden av skyggen ble kuttet bort. Endret 22. januar 2006 av teezee Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Ta bildet på ny, med samme lyssetting og forskjellige plasseringer av logo'en. Hele skyggen bør komme med for at bildet skal være komplett. Er ikke sikker på det jeg skrev om logo'en tidligere, men jeg ville forsøkt å vri askebegeret i litt forskjellige vinkler (plassering av logo). Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Jurgis: Er noe lakkede greier. Tror det er vanlig eik som er lakket med noe merkelige saker. PMnormal: Skal ta noe nye bilder senere i dag. Så får vi se. Takk for tips. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Sånn pinnsvin i toppen av tråden har jeg også :!: Men i gult Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå