Gå til innhold

Total War: Ingen vikinger i Medieval II?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man hadde jo tilleggspakken Viking Invasion til forrige MTW da. Det er jo kanskje en viss mulighet for at en eventuell tilleggspakke vil bli en remake av det.

 

Men er i alle fall synd at det ikke blir vikinger, skulle gjerne sett en ekte viking kappe av huet til musikklæreren jeg hadde i 8 og 9. klasse.. :innocent::p

Det hadde vært ufattelig kult med vikinger hvertfall, i det nye spillet kan du jo se unitene dine virkerlig parere slag mot skjoldet osv på en virkerlighetstro måte, hadde passet så ufattelig godt til de barske og hardføre vikingene!

 

Selvfølgelig måtte vikingene vært norske :D

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Argh, hvorfor ingen vikinger? Hmm, muligens pga at Norge ikke var samlet... Hvorfor gjør de ikke slik at det er masse små byer som "ingen" eier. Og spilleren starter i Trondheim eller Oslo, så kan du ta over alle de små "provinsene..."

 

EDIT: Argh, husket feil med navnene på byene :roll:

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Sist gang jeg sjekket var Kristiania nettopp Oslo...

Og vikinger var jo for å si det mildt...newb's...Ingen hestetropper, ingen orden, elendige våpen...Tror det hadde vært fryktelig vaskelig å knekke en disiplinert hær sørpå,men linjer og formasjoner i alle retninger.

Lenke til kommentar

vikigene var ektremt gode krigere, de hadde bedre våpen og rustning en de de slåss mot. og de hadde hester, i form av light cavaleri..

 

de brukte så klart ikke hester når de kom med små raids mot klostere og landsbyer, men når de først fikk fortfeste i england fikk noe som så mer ut som en hær brukte de hester..

Lenke til kommentar

Nope, vikinger brukte aldri hester i kamp, fordi dem trodde at hester var for enkle å kjempe mot. Også var sverdene altfor korte og dårlig smidd (sverdene knakk om du slo dem ned i en stein)

 

Og fighting skillsene til vikinger gikk ut på å druse løs på fienden med skråslag ovenfra,noe som lett blir blocket av ett sjold eller ett sverd,og blotter kroppen for angrep.

Endret av Dxbb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Nope, vikinger brukte aldri hester i kamp, fordi dem trodde at hester var for enkle å kjempe mot. Også var sverdene altfor korte og dårlig smidd (sverdene knakk om du slo dem ned i en stein)

5474038[/snapback]

Hah, vikingenes våpen var bedre enn motstandernes sine våpen. Har du lest litt av Snorre? (ikke deg Snorre ;) ) Det har jeg, ogder ble vikingene beskrevet som de verste og beste krigerne!

Lenke til kommentar
Nope, vikinger brukte aldri hester i kamp, fordi dem trodde at hester var for enkle å kjempe mot. Også var sverdene altfor korte og dårlig smidd (sverdene knakk om du slo dem ned i en stein)

5474038[/snapback]

Hah, vikingenes våpen var bedre enn motstandernes sine våpen. Har du lest litt av Snorre? (ikke deg Snorre ;) ) Det har jeg, ogder ble vikingene beskrevet som de verste og beste krigerne!

5474049[/snapback]

Det er ingen tvil om at vikingene var av de bedre krigerne. De hadde jo bredsverd for fy! Jeg tror nok bredsverdene var en del kraftigere en de pinglete sverdene i mange andre land. Men men

 

*Snorre vitsen går vist aldri ut på dato*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Det er ingen tvil om at vikingene var av de bedre krigerne. De hadde jo bredsverd for fy! Jeg tror nok bredsverdene var en del kraftigere en de pinglete sverdene i mange andre land. Men men

 

*Snorre vitsen går vist aldri ut på dato*

5474106[/snapback]

Valhall, her kommer jeg! *Tenke på en mail til TW-gutta* Mulig at jeg sender dem en mail anngående vikingene, så skal vi se hva de svarer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...