Dan Hansen Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Har en WinNT server med Citrix Metaframe og klientene pr idag er Win2000Pro og logger seg på ved hjelp av ICA klienter. Denne klienten finnes også for Linux. Vil en pålogging med denne være det samme som en pålogging med W2K? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Hehe, vrien denne skjønner jeg :smile: Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jepp. den vil vere helt lik. har prøvd oppkobling fra linux(debian) til en Metaframe xp server. Du vil få opp et windows skjermbilde, på nivå med det du får opp i windows Ptomania Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Hvis man da kan kjøre Windowsapplikasjoner på en slik løsning står vi plutselig ovenfor et ganske så interessant potensiale ... Er det noe spesielt man må være oppmerksom på? Innstillinger, VPN osv ? [ Denne Melding var redigert av: Dan Hansen på 2002-09-12 19:51 ] Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 nope. sist gang jeg prøvde det kobla jeg meg rett opp mot serveren og det funka gull.. ja du kan kjøre alle applikasjoner som ligger inne på box'en da det er kun skjermbildet som sendes over til bruker. Ptomania Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Noen formening om dette fungerer i FreeBSD? Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 http://www.citrix.com/download/ica_clients.asp ER ikke sikker på om noen av versjonene funker på freebds, men du har jo alltids java-klienten. Ptomania Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Jeg får prøve meg litt frem - takk for svarene :smile: Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Det er en grunn til at mange som kun kjører unix på workstations, bygger en metaframe farm for å kunne bruke noen windows apps. Litt av poenget med Metaframe er at man skal kunne koble seg opp med hva som helst. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Gå litt i detaljer på det er du snill :smile: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 vel.. litt vanskelig å forklare da men skal prøve litt da.. på serveren så legger du inn "terminal servern" og den surrer og går for seg. på en klinet eks. linux som du snakker om så har du et program som du skriver inn ipen, brukernavn og passord til serveren, serven sender kun skjermbildet tilbake til klienten din (som er på en linux maskin i det eks.) alle tinger som vises på klienten sin skjerm skjer da BARE på serveren. det eneste som skjer på klienten sin maskin er at den kjører et lite program som viser de tingene som kommer ifra serverne. hmm.. var det noe mere du lurte på?? kan oxo anbefale deg å se på http://www.uk.research.att.com/vnc/ det er for vnc, og siden det er open så har de oxo lagt ut en veldig lang manual for hvordan du kan lage din egen osv.. det finnes oxo en del andre tinger som går under samme katogori som cywing men den fungere på en litt anen måte. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Joda, jeg kjenner til Citrix på Windowsbaserte systemer. Forstår at prinsippene er de samme - og kunne tenkt meg litt mer detaljert angående Linuxklientene - men jeg bør vel bare prøve en installasjon og se selv :smile: Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Du kan jo forsåvidt også bare ringe Commaxx og mase ivei. Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Så vidt jeg vet er dette helt standard. Siste jeg undersøkte rundt dette i 2000 en gang fant jeg også firmaer som solgte tynne klienter. Man kunne velge om man ville ha Windows CE eller Linux. Linux tynne klienter ble da solgt med noe mer memory enn CE men hadde en høyere estimert oppetid. Det skal være helt likt om man kjører Windows eller Linux på klienten. Vanlige problemer med alle slike instalasjoenr er jo hvorvidt de applikasjonene du bruker og hvordan du bruker dem egner seg for tynne klienter. Videre er lokal printing en gjenganger når det gjelder problemer. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Finnes oxo med noe som heter Wnos (eller.no sånt) Et "os" laget i samarbeid mellom Wyse og Citrix. Jævli bra, booter på den tida skjermen din bruker. Så vidt jeg vet finnes det bare en thin client som selges med det i dag og det er Wyse 1200LE, correct me if I'm wrong. Hvis det er noen folk der ute som driver med innkjøp av thin clients bør de absolutt ofre 4k å kjøpe seg en og teste. De er sinnsykt lettvinne. F.eks, ny firmware kommer. Du setter opp en ftp hvor du legger nye firmware'n på. Hver gang den boksen booter sjekker'n etter ny firmware og oppdaterer seg sjøl i løpet av 20 sek, booter og er ferdig. Har testa her og det går under 5 sek fra du trykker på på-knappen til du kan logge deg inn på terminal server'n. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 23:56, tivolieselet skrev:vel.. litt vanskelig å forklare da men skal prøve litt da..på serveren så legger du inn "terminal servern" og den surrer og går for seg.på en klinet eks. linux som du snakker om så har du et program som du skriver inn ipen, brukernavn og passord til serveren, serven sender kun skjermbildet tilbake til klienten din (som er på en linux maskin i det eks.) alle tinger som vises på klienten sin skjerm skjer da BARE på serveren. det eneste som skjer på klienten sin maskin er at den kjører et lite program som viser de tingene som kommer ifra serverne.hmm.. var det noe mere du lurte på?? kan oxo anbefale deg å se på http://www.uk.research.att.com/vnc/ det er for vnc, og siden det er open så har de oxo lagt ut en veldig lang manual for hvordan du kan lage din egen osv..det finnes oxo en del andre tinger som går under samme katogori som cywing men den fungere på en litt anen måte. Kan VNC har multiple connections? Har så vidt testa det en gang for en stund siden og da mener jeg å huske at det var max 1 connection. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 Kan man kjøre Windowsapplikasjoner på en Linux/*BSD basert terminalserver? (sikkert et dumt spørsmål men ...) Lenke til kommentar
hahomdal Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Sist jeg sjekket statusen for terminalserver-prosjektet for linux, var ikke dette mye fristende. Om du vil kjøre windowsapplikasjoner fra en linux/freebsd-basert terminalserver må du nok basere deg på å bruke wine eller liknende. Mvh Hans Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Den 2002-09-17 18:37, skrev Dan Hansen:Kan man kjøre Windowsapplikasjoner på en Linux/*BSD basert terminalserver? (sikkert et dumt spørsmål men ...) se på http://www.netraverse.com/products/index.p...source=lastfoot det tror jeg skal hjelpe. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 har du prøvd noe av dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå