Joachimv Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Kjører Windows 2003 på ene serveren min med AD (ikke spør hvorfor ). Bruker den som filserver, lagrer alt på den. Hvordan gjør slik at hver bruker som skal browse serveren må skrive inn brukernavn og passord? Har prøvd å legge til brukere og grupper men får ikke spørsmål om å skrive inn noe som helst, så blir bare "user" med vanlige restriksjoner. Er inlogget som Administrator. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Kjører Windows 2003 på ene serveren min med AD (ikke spør hvorfor ). Bruker den som filserver, lagrer alt på den. Hvordan gjør slik at hver bruker som skal browse serveren må skrive inn brukernavn og passord? Har prøvd å legge til brukere og grupper men får ikke spørsmål om å skrive inn noe som helst, så blir bare "user" med vanlige restriksjoner. Er inlogget som Administrator. 5471008[/snapback] mener du at når du går inn på serveren (\\servernavn fro eks) fra andre PC-er så får du ikke opp spørsmål om brukernavn/passord? Da er gjestekontoen aktivert.. ellers så får du ikke opp spørsmål om brukernavn/passord om du har samme brukernavn og passord på bruker du kobler til fra (på annen PC) som en av brukerne på serveren.. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Tror han mener alle som skal inn på serveren fra en annen maskin(\\servernavn\mappe) må skrive inn et eget brukernavn og passord. Deaktiver gjestekontoen, legg til egne kontoer, å prøv igjen fra en annen maskin. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Tror han mener alle som skal inn på serveren fra en annen maskin(\\servernavn\mappe) må skrive inn et eget brukernavn og passord. Deaktiver gjestekontoen, legg til egne kontoer, å prøv igjen fra en annen maskin. 5488900[/snapback] ja, det var det jeg mente.. men selvfølgelig dårlig formulert.... gjestekontoen er vel faktisk deaktivert som standard i windows server 2003..? så trådstarter må vel egentlig ha aktivert denne selv.. hmm.. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk ikke at gjeste-kontoen har noe med det å gjøre på en w2k3 server. tror den automatisk sharer en/flere mapper som gjør det mulig å komme seg inn uten passord for de som ligger i AD. Åpne cmd, skriv: "net share" denne viser hva som er delt. Men er ikke sikker på resten. Prøv deg frem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå