Strong Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hei... Har et Asus A8N Sli NF4 HK med en 3000+ CPU, 2x512 Coirsair minne og et 7800 GTX Grafikk kort.. Jeg hadde vel bios 1001 eller noe så jeg før jeg oppdaterte den med Asus sitt eget update verktøy som lå på CD`en. Måtte laste ned filen da autoupdate ikke gikk over internett.. Lastet så ned Bios 1014, og kjørte det... Men da jeg skulle restarte, så vart det ikke noe mere.. Bare en svart skjerm, og den klassiske Beep lyden (1 lang og 2 korte) som betyr at videokortet er defekt e.l. Men jeg har veldig liten tro på at en Bios Update vil ødelegge min GPU, så tror noe må ha skjedd under updaten. (selv om det sto at alt var ok, manglet bare en restart.) Noen som har vært borti dette før, så mottas forslag med takk Vidar Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Har du prøvd clear CMOS? Har hovedkortet to BIOS-brikker? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hei... Har et Asus A8N Sli NF4 HK med en 3000+ CPU, 2x512 Coirsair minne og et 7800 GTX Grafikk kort.. Jeg hadde vel bios 1001 eller noe så jeg før jeg oppdaterte den med Asus sitt eget update verktøy som lå på CD`en. Måtte laste ned filen da autoupdate ikke gikk over internett.. Lastet så ned Bios 1014, og kjørte det... Men da jeg skulle restarte, så vart det ikke noe mere.. Bare en svart skjerm, og den klassiske Beep lyden (1 lang og 2 korte) som betyr at videokortet er defekt e.l. Men jeg har veldig liten tro på at en Bios Update vil ødelegge min GPU, så tror noe må ha skjedd under updaten. (selv om det sto at alt var ok, manglet bare en restart.) Noen som har vært borti dette før, så mottas forslag med takk Vidar 5470843[/snapback] Hei du! Jeg føler meg ganske sikker på at den nye BIOS'en din detekter RAM'en din feil og derfor gir deg pipelydene. Jeg får de samme pipelydene du nevner når det er feil med minneinnstillingene ser du. Gjør som "efikkan" sier og reset BIOS'en din med "jumperen" så tenker jeg ting ordner seg Lenke til kommentar
Strong Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Takker for svar... Joda, seff har jeg prøvd å resette cmos ved å ta ut batteri, bytte om på jumperen i ca 10 sek og så prøve igjen.. Glemte bare å skrive det igår, sorry... Vel, jeg har egentlig gjort opp min mening om hva som kan være feil, og kan jo skrive hva jeg har prøvd her så dere andre kan evt si hva dere mener Jeg er 99% sikker på at det HK som er defekt. Følgende har jeg prøvd: * reset CMOS * Prøvd å ta ut ene minne brikken og bare satt den i B1 (prøvd begge brikkene) * Tatt bort alt av PCI kort, USB og alt som ikke "trenger" å være med * Prøvd alle SATA kontakter og uten SATA, bare min IDE HD. * Tatt inn og ut min 7800GTX av Pci EX sloten. * Prøvd begge skjermutgangene på GPU kortet * Byttet ut 7800GTX kortet med et PCI Grafikk kort (samme feil, skjerm livløs) * Prøvd med og uten den 4 pins Power kontakten (vet den skal være i) Tja, det er vel det.. Er lissom ikke så veldig mange muligheter igjen da, føler jeg selv. Spesielt ikke ettersom maskinen ble "død" når jeg skulle restarte den etter en Bios Update som ble verifisert OK av Asus sitt eget update program. PSU'en må funke, siden maskinen starter opp alt av vifter og lys. Den vil bare ikke starte opp skjermen og boote. Og nei, tror ikke kortet har 2 Bioser... (og hvor evt kan jeg sjekke det??) Vidar Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Takker for svar... Joda, seff har jeg prøvd å resette cmos ved å ta ut batteri, bytte om på jumperen i ca 10 sek og så prøve igjen.. Glemte bare å skrive det igår, sorry... Vel, jeg har egentlig gjort opp min mening om hva som kan være feil, og kan jo skrive hva jeg har prøvd her så dere andre kan evt si hva dere mener Jeg er 99% sikker på at det HK som er defekt. Følgende har jeg prøvd: * reset CMOS * Prøvd å ta ut ene minne brikken og bare satt den i B1 (prøvd begge brikkene) * Tatt bort alt av PCI kort, USB og alt som ikke "trenger" å være med * Prøvd alle SATA kontakter og uten SATA, bare min IDE HD. * Tatt inn og ut min 7800GTX av Pci EX sloten. * Prøvd begge skjermutgangene på GPU kortet * Byttet ut 7800GTX kortet med et PCI Grafikk kort (samme feil, skjerm livløs) * Prøvd med og uten den 4 pins Power kontakten (vet den skal være i) Tja, det er vel det.. Er lissom ikke så veldig mange muligheter igjen da, føler jeg selv. Spesielt ikke ettersom maskinen ble "død" når jeg skulle restarte den etter en Bios Update som ble verifisert OK av Asus sitt eget update program. PSU'en må funke, siden maskinen starter opp alt av vifter og lys. Den vil bare ikke starte opp skjermen og boote. Og nei, tror ikke kortet har 2 Bioser... (og hvor evt kan jeg sjekke det??) Vidar 5473598[/snapback] Sorry, ser ut som du har noenlunde peiling og har prøvd d meste så jeg innrømmer at d ser stygt ut for kortet ditt Kan jo prøve å kontakte produsenten og høre hva de foreslår Lenke til kommentar
j**** harddisk Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Sånne ting kan skje hvis du har overklokket pc'en din før du skal flashe bios.. Bios kan på en måte få problemer med å merke ram'en din osv. Har du prøvd å komme inn i dos? Lenke til kommentar
Siq123 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Jeg opplevde noe av det samme igår da jeg bygde en pc med et likt hovedkort. Jeg satte i alle delene (helt ny pc), men da jeg skulle starte den, var og forble skjermen svart Jeg tenkte (håpte) at det var noe merkelig med skjermen, så jeg kobla til min pc, og den fungerte som et skudd. Da gjenstår det å se om det er hovedkortet som det er feil på, grafikkortet eller en bagatell jeg har glemt under byggingen. HK gir ingen lyder fra seg under oppstart, får bare ikke noe skjermbilde (Ja, jeg har i kontakten ). Har desverre ikke mulighet for å sjekke bios-versjon siden skjermen er svart (finnes det andre måter?). Har prøvd: * Tatt bort alt av PCI kort, USB og alt som ikke "trenger" å være med* Tatt inn og ut min x800gto av Pci EX sloten. * Prøvd begge skjermutgangene på GPU kortet Vil prøve fler iløpet av dagen. Endret 21. januar 2006 av art3mis Lenke til kommentar
j**** harddisk Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg opplevde noe av det samme igår da jeg bygde en pc med et likt hovedkort. Jeg satte i alle delene (helt ny pc), men da jeg skulle starte den, var og forble skjermen svart Jeg tenkte (håpte) at det var noe merkelig med skjermen, så jeg kobla til min pc, og den fungerte som et skudd. Da gjenstår det å se om det er hovedkortet som det er feil på, grafikkortet eller en bagatell jeg har glemt under byggingen. HK gir ingen lyder fra seg under oppstart, får bare ikke noe skjermbilde (Ja, jeg har i kontakten ). Har desverre ikke mulighet for å sjekke bios-versjon siden skjermen er svart (finnes det andre måter?). 5474605[/snapback] Siden dere ikke har X2 prosessorer skal bios fungere. Det må være noe du har koblet feil. Har du ingen som kan se over det, vanskelig for oss når vi ikke ser pc'en din Har du bygget pc'er før? Fungerer chipset viften på hovedkortet? Jeg har forresten hatt et lignende problem, pc'en gikk på men ikke noe bildet.. da var det Prosessoren som ikke satt riktig i sporene sine.. jeg ville tatt av prosessor viften og sett på prosessoren.. Lenke til kommentar
Siq123 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Dette er den femte pc-en jeg bygger og alle fire har vært velfungerende (untatt den første, der floppy controlleren ikke virker (men hvem trenger vel det? )) Er ikke vifte på mitt hovedkort. Er dette hovedkortet. Endret 21. januar 2006 av art3mis Lenke til kommentar
j**** harddisk Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Dette er den femte pc-en jeg bygger og alle fire har vært velfungerende (untatt den første, der floppy controlleren ikke virker (men hvem trenger vel det? )) Er ikke vifte på mitt hovedkort. Er dette hovedkortet. 5474747[/snapback] Samme hovedkort som meg. Har du sjekket prosessoren? Lenke til kommentar
Siq123 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) hmm... sjekket? at den virker? har bare tilgang til dette hovedkortet med den typen socket. Den står ihvertfall rett vei... Er denne forresten... Er det noe veldig spesielt jeg må passe på med dette hovedkortet? Husk at jeg ikke har noen pipelyder, det har trådstarter. Har nå prøvd: * reset CMOS* Prøvd å ta ut ene minne brikken og bare satt den i B1 (prøvd begge brikkene) * Tatt bort alt av PCI kort, USB og alt som ikke "trenger" å være med * Prøvd alle SATA kontakter og uten SATA, uten HDD. * Tatt inn og ut min x800GTO av Pci EX sloten. * Prøvd begge skjermutgangene på GPU kortet * Prøvd med og uten den 4 pins Power kontakten (vet den skal være i) Endret 21. januar 2006 av art3mis Lenke til kommentar
Strong Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Siden dere ikke har X2 prosessorer skal bios fungere. Det må være noe du har koblet feil. Har du ingen som kan se over det, vanskelig for oss når vi ikke ser pc'en din Har du bygget pc'er før? Fungerer chipset viften på hovedkortet? Jeg har forresten hatt et lignende problem, pc'en gikk på men ikke noe bildet.. da var det Prosessoren som ikke satt riktig i sporene sine.. jeg ville tatt av prosessor viften og sett på prosessoren.. Vel, er 30 om 3 mnd, og har hatt data som lidenskap siden jeg fikk min første C64 som 6 åring Har drevet eget firma noen år osv, men idag er det bare lidenskap, Har vel bygget tilsammen minst 100 maskiner, og vil på stå at jeg har noenlunde peiling på hva en pc er selv om jeg langt fra er noen ekspert Men, denne maskinen var ikke overklokket. Hadde denne CPU'en overklokket en stund på et annet HK, men etter dette HK'et så kjørte jeg default speed. Men har bestilt en AMD64 x2 3800+ som jeg tenkte jeg skulle overklokke, og for at mitt HK skulle ta den x2 CPU'en så måtte jeg uppdatere Biosen.. Men det var det hel jeg fikk gjøre Så, bestiller nytt HK til mandagen sammen med en Raptor disk. Regner med jeg tar et annet HK, og da må jeg inst Win på nytt uansett. Men tar c:\ på Raptoren nå, så har muligheten til å hente ut det jeg trengte på den gamle c stasjonen.. Men, takker for alle svar her Annser nok mitt HK som dødt.. Men på alle de årene jeg har drevet med data og pc, så er faktisk dette det første som har skjedd av skader på mitt hardware.. Og det er jo egentlig bra, med tanke på alle som poster her inne og sier at ditt og datt er ødelagt Så tar det hele med et smil jeg, og venter til mitt nye HK kommer sammen med en Raptor og en x2 3800+ Da skal det overklokkes... Takk igjen Vidar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå