Gå til innhold

Lønssomt å skifte baklys på LCD-skjerm?

DE1

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en 4 år gammel Fujitsu Siemens 17" LCD. Den kobler ut hele tiden og blir mørk. Sannsynligvis er det baklyset som er defekt fordi det går såvidt ann å se hva som er der.

Er det noen som har erfaring i hva det koster å få nytt baklys?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

en 17" hadde ikke jeg gjort det på,,, heller kjøpt en ny... 19" eller noe. er det snakk om tv`er til 20-30.000kr hadde jeg bytta baklys

Lenke til kommentar

Hotlink: Postet du i feil tråd?

Jeg skiftet baklys på en 15" for et par år siden. Jeg visste ikke den gangen at jeg kunne bestille baklys som passer perfekt, men kjøpte to stk standard hvite CCFL baklys fra Digital Impuls. Det kostet meg rundt 150kr for begge to inkludert inverter og fungerte fint i ca 1 år før det var behov for nye baklys igjen. Løsningen var litt jalla og anbefales egentlig ikke. (Resultatet mitt ble bare sånn middels greit)

Nå vet jeg at man kan bestille baklys som passer perfekt til et stort utvalg skjermer pluss at man slipper å kjøpe inverter. (Hvis ikke det er den som er gåen da). En plass som har baklys er www.LCDs4less.com . Det finnes også en rekke andre plasser som selger slikt men jeg kommer ikke på flere URL'er i farta. Jeg fant de i hvertfall etter litt googling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...