DE1 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Heisann! Jeg har en 4 år gammel Fujitsu Siemens 17" LCD. Den kobler ut hele tiden og blir mørk. Sannsynligvis er det baklyset som er defekt fordi det går såvidt ann å se hva som er der. Er det noen som har erfaring i hva det koster å få nytt baklys? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 en 17" hadde ikke jeg gjort det på,,, heller kjøpt en ny... 19" eller noe. er det snakk om tv`er til 20-30.000kr hadde jeg bytta baklys Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 en 17" hadde ikke jeg gjort det på,,, heller kjøpt en ny... 19" eller noe. er det snakk om tv`er til 20-30.000kr hadde jeg bytta baklys 5471592[/snapback] Men hva koster det da ? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Altså, når vi får en skjerm gratis fordi de ikke ville ha en skjerm uten baklys lenger så ville det ikke vært så dumt å få den til å virke da... Hva koster det? - ca? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Er det tilfeldigvis ein Acer lcd skjerm som fulgte med en ferdig Fujitsu Siemens pakke? For skjermen ein Acer 17" som fulgte med Fujitsu Siemens Scaleo 600, begynte å ta kvelden nylig. Den begynte og bli svart osv. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Det er fortsatt en Fujitsu Siemens 17" LCD. Står ved siden av meg og logoen står fint og klart Ingen som har noen prisantydning? Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ring IBAS på Kongsvinger. Om det er en gammel skjerm tror jeg den må inn til "cleanroom". I nord-europa er det bare Ibas som har (hadde ?) dette. Jeg tror de har deler også. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 jeg har en gammel "overhead"... kanskje jeg kan kjøpe din "defekte" skulle helst vært en 15" da Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Har ikke skjermer 5 års garanti a? Jeg byttet en 4 år gammel skjerm jeg fikk med en pc på elkjøp. De skulle jo selvfølgelig prøve å reparere, men når det ikke gikk ble det ny. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hotlink: Postet du i feil tråd? Jeg skiftet baklys på en 15" for et par år siden. Jeg visste ikke den gangen at jeg kunne bestille baklys som passer perfekt, men kjøpte to stk standard hvite CCFL baklys fra Digital Impuls. Det kostet meg rundt 150kr for begge to inkludert inverter og fungerte fint i ca 1 år før det var behov for nye baklys igjen. Løsningen var litt jalla og anbefales egentlig ikke. (Resultatet mitt ble bare sånn middels greit) Nå vet jeg at man kan bestille baklys som passer perfekt til et stort utvalg skjermer pluss at man slipper å kjøpe inverter. (Hvis ikke det er den som er gåen da). En plass som har baklys er www.LCDs4less.com . Det finnes også en rekke andre plasser som selger slikt men jeg kommer ikke på flere URL'er i farta. Jeg fant de i hvertfall etter litt googling. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Den URL'en var vel for bærbare? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hmm.. Ja. (Jeg trodde det var baklys til stasjonære der også). Da får jeg bare tipse om å søke etter LCD backlight Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Portoen på utenlandske varer eller baklys er vel temmelig dyrt... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det kommer an på leveringsmåten, men hvis de leverer via posten så kan det bli ganske billig. Sansynligvis noen få hundrelapper for to stk CCFL + inverter + frakt. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ja...veit ikke jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå