Gå til innhold

XFX GeForce 6600GT 256MB agp

Panodil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Resten av hardwaren er litt utdatert kan man vel si.

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe

CPU: AMD Athlon XP 2800+ "Barton"

Minne: Twinmos 1 GB 2700

PSU: Fortron 350W

Er ikke ute etter topp ytelse. Regner med å kjøpe ny maskin til høsten eller noe så er på utkikk etter et gfx-kort som funker passe bra til BF2.

Prisen på nytt grafikkort bør ikke overstige 2000.

Har ATI Radeon 8500 64 mb nå. Spilte demoen litt med alt på minimum. Gikk å spille så lenge det ikke var mange folk på serveren.

Lenke til kommentar
Testet demoen med 6600gt 128 mb og Celeron 2,6 mhz m/512 mb ram.

Det var pinlig. Grafikken hakket helt j**vli selv på laveste innstillinger.

5470776[/snapback]

Det er ikke grafikkortet sin feil iallefall. Jeg drar bf2 fint med over medium innstillinger og 1280x940. Med et gainward 6600gt 256!

Lenke til kommentar

5470776[/snapback]

Det er ikke grafikkortet sin feil iallefall. Jeg drar bf2 fint med over medium innstillinger og 1280x940. Med et gainward 6600gt 256!

5471025[/snapback]

Tror forskjellen mellom 6600gt 128 mb og 6600gt 256 mb er lik null i praksis.

Du får ev. motbevise påstanden min hvis du har noe fakta.

Jeg tror årsaken til mitt problem i min gamle pc var mer at jeg hadde Celeron.

Det er en utrolig dårlig CPU å spille på. Eller å gjøre mye annet rart for den sagt skyld.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Kom over et annet kort som også virker interessant: Sapphire Radeon X1600PRO 256MB DDRII, AGP8X.

Noen som vet hvordan dette yter i forhold til POV GeFORCE 6600GT 128MB GDDR3 AGP?

Har satt ned prisgrensen på gfx-kort til 1300.

Det X1600Pro kortet..krever det stor strømforsyning? Har fortsatt bare Fortron 350W.

Lenke til kommentar
Funker ihvertfall med en 280 W PSU :thumbup:

5470747[/snapback]

Øh, på boksen står det minimum 350W, jeg hadde en 340W og det gikk ikke så bra! Hva slags system har du ellers?

5476838[/snapback]

Pc'en skjermkortet stod i var den billigste Packard Bell'en du kunne kjøpe hos Lefdal ved årskifte 2003/2004, men PSU i pc'en tålte fint denne belastningen :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

5470776[/snapback]

5471025[/snapback]

Tror forskjellen mellom 6600gt 128 mb og 6600gt 256 mb er lik null i praksis.

Du får ev. motbevise påstanden min hvis du har noe fakta.

Jeg tror årsaken til mitt problem i min gamle pc var mer at jeg hadde Celeron.

Det er en utrolig dårlig CPU å spille på. Eller å gjøre mye annet rart for den sagt skyld.

5471055[/snapback]

Hovedårskaen til hakking/lag var/er kun 512MB RAM.. noe du egentlig burde vite?

Celeron er den andre årsaken.. ja... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når det er *AGP* som er tema.... hvorfor da disse evinnelige linkene/anbefaling av PCI-E kort? Det er da vitterlig ikke billigere å kjøpe ett (forholdsvis) rimeligere PCI-E utgave av skjermkort *og* hovedkort (minimum)..

Har trådstarter i tillegg Intel/S478 vet du vel at det du foreslår trolig er "uaktuelt"? Det er i prinsipp ett nyinnkjøp/investering i størrelsesorden 4000+ (for en kraftig nok spillemaskin med skjermkort i den "klassen" du foreslår).

OK.. for en som bytter skjermkort til en pris av 4k hvert halvår er jo det "peanuts"..

:!:

Edit og PS:

Glem det ovenstående som dessverre ble oppfattet som en gedigen majestetsfornærmelse.. :)

Det var ikke meningen.. og beklages herved sterkt.. :blush:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er et agp kort mister, har du i det hele tatt lest linken og dit den fører

Du trenger forøvrig mer ramm også (2gb er det ultimate) og en bedre cpu er heller ikke å forakte så er einig der.

Resten av hardwaren er litt utdatert kan man vel si.

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe

CPU: AMD Athlon XP 2800+ "Barton"

Minne: Twinmos 1 GB 2700

PSU: Fortron 350W

er ikke så galt

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Når det er *AGP* som er tema.... hvorfor da disse evinnelige linkene/anbefaling av PCI-E kort? Det er da vitterlig ikke billigere å kjøpe ett (forholdsvis) rimeligere PCI-E utgave av skjermkort *og* hovedkort (minimum)..

Har trådstarter i tillegg Intel/S478 vet du vel at det du foreslår trolig er "uaktelt"? Det er i prinsipp ett nyinnkjøp/investering i størrelsesorden 4000+ (for en kraftig nok spillemaskin med skjermkort i den "klassen" du forslår).

OK.. for en som bytter skjermkort til en pris av 4k hvert halvår er jo det "peanuts"..

:!:

5477492[/snapback]

Veldig enig med deg der. Folk må lese mer grundig det som står i tråd-startern`s emne. Svar på det man spørr om!

Lenke til kommentar

Jamme for svarte f...

værre med folk som ikke sjekker ordentlig før de slenger dritt (jeg har linktet til et AGP kort)

:mad:

edit

nettop gjort lignendet oppgradering på en tilnærmet lik pc å ned yter ypperlig nå, han fikk 4400 i 3dmark 05 med den.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...