Liquid Crystal Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Denna karen bør få sin egen tråd synes jeg. Han spiller canon rock her. Hva synes andre? Folk som faktisk har greie på gitar er velkomne. Diskuter. Endret 20. januar 2006 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Yngste? Ser da ikke så ung ut han? Best er vel også litt drøyt, men han er absolutt god. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Han var jammen med god ja! Det ligger vel en del timers trening skulle man tro! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Posten har blitt flyttet. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hurtig? Ja. God? Tja Kan spille reint? Ehhh--nei! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 han der er nok langt i fra verdens beste gitarist. beklager for å skuffe deg Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 God? Joa.Best? Nah. 5471335[/snapback] What he said. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hva i ()&"#/ var vitsen med de sinnsykt malplasserte sweepingene? Det er mange som har sittet og gitaronanert på gutterommet en del år som er i stand til å matche og overgå det der... Han er ikke helt ram på volumpedalen heller Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg er helt uinteressert i begreper som "verdens beste", musikk er ikke noen konkurranse, men fyren er opplagt god. Hør gjerne på noe av det andre han har spilt, for eksempel ligger "Whose Autumn" ute på sidene hans nå. (Nederst på videosiden. Han har bare en eller to sanger der av gangen for å ikke sprenge kapasiteten på nedlasting helt.) Jeg synes det er meget smakfult, og han får fingrene med seg. Ikke mye å sette fingrene på der. http://jerryc.tw/ Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Det er mange som har sittet og gitaronanert på gutterommet en del år som er i stand til å matche og overgå det der... 5471690[/snapback] Vi venter i spenning... Geir Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Talent har han, men ikke særlig mer enn det. Det blir jo mye skalaer, og da er det lett å la seg rive med av tempoet på spillingen. Mulig han har mer på lager, og jeg skulle likt å se han spille sammen med andre. Se han improvisere litt og i samspill med andre. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Yap, blir veldig sjellaust og veldig skalaorientert i tillegg til ein del slurv. Som sagt, sikkert mange soveromsshredders som greit hadde klart å matche det der. Klart, det er teknisk og raskt og alt det der, (wowowoo) men fader så kjedelig og uinterressant å høyre på. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg er helt uinteressert i begreper som "verdens beste", musikk er ikke noen konkurranse, men fyren er opplagt god. Hør gjerne på noe av det andre han har spilt, for eksempel ligger "Whose Autumn" ute på sidene hans nå. (Nederst på videosiden. Han har bare en eller to sanger der av gangen for å ikke sprenge kapasiteten på nedlasting helt.) Jeg synes det er meget smakfult, og han får fingrene med seg. Ikke mye å sette fingrene på der. 5471747[/snapback] "Smakfullt"? Mer smakløst... Jeg er enig i at han gjør en del kule ting og han er skikkelig flink til å lage denne 80-talls-Toto-sounden på gitaren, men det er ikke mye smakfullt... Snarere temmelig harry. Dessuten overdriver han alle de kule effektene, malplasserer dem, og han spiller ikke veldig dynamisk. På for eks. Dave's Gone Skiing av Toto gjør Steve Lukather (tror jeg) mye kult som egentlig passer ganske bra inn. Ellers er jeg ikke særlig fan av denne stilen... Men naturligvis, dette er subjektivt, respekterer det. Skal ikke snakke om å være trendy, riktignok, iom. at jeg liker mye musikk fra 70-tallet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Jeg er fortsatt litt uenig. Nå er ikke jeg så interessert i den slags gitarspill, jeg tar heller en dose vintage BB King når som helst. Og jeg var ikke overdrevent fascinert av "Canon Rock", men så er det da heller ikke noe stykke som appellerer til sjel, det er bare en teknikkdemo. Dermed blir det nettopp bare teknikk man kan dømme ut fra, og selv om den var flashy var den som Satrucci_ sier slurvete. Men jeg ble positivt overrasket når jeg hørte "Whose Autumn", jeg synes han spiller både godt og ja "smakfullt" på den, om en ikke veldig originalt. Men det er tydelig at han har et større repertoir inne enn unge gitarister flest. Og mye slurv var det ikke der...? Hør gjerne på flere låter på mirror-siten http://www.jerryc.co.uk/, for eksempel "Sweeping from heaven". Hvis dere ikke kan innrømme gutten mer enn "litt talent" er dere rimelig kravstore. Og visstnok har han skrevet de fleste av låtene selv, det er noe annet enn å planke andres låter etter plata. Og jo da, jeg har nok hørt både bedre og yngre gitarister, (om ikke i en og samme person), leste forøvrig på et annet forum at han er 23 (men det er ikke bekreftet.) Så han er ikke hverken verdens beste eller yngst gitarist. Men hva spiller det for noen rolle? Men ja, det skulle vært gøy å se ham i en band-setting... Geir Endret 21. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 BTW: Akkurat den samme diskusjonen, med tildels de samme argumentene, går igjen på en rekke gitarforum for tiden. Jeg er ikke så opptatt av å diskutere "smak" når det gjelder musikk, da hadde ikke mange av dagens gitarhelter fått så mange poeng av meg. Det de gjør interesserer med rett og slett mindre. Men jeg fornekter ikke deres talent av den grunn, ønsker bare at de hadde valgt å spill ordentlig musikk... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Dessuten overdriver han alle de kule effektene, malplasserer dem, og han spiller ikke veldig dynamisk. På for eks. Dave's Gone Skiing av Toto gjør Steve Lukather (tror jeg) mye kult som egentlig passer ganske bra inn. Ellers er jeg ikke særlig fan av denne stilen... 5475266[/snapback] Det kan jo hende at det er formålet med videoene, (å vise teknikker), og at han ville spilt anderledes i en bandsetting. Geir Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hmm... ok. Skjønner hva du mener. Jeg, for min del, blir rett og slett ikke så imponert av teknisk talent på instrumenter. Da ser jeg heller på idrett, der er det faktisk teknikk, hurtighet og styrke det handler om... Og som du sa, musikk er jo ingen konkurranse. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Og det synes jeg kan være en passende oppsummering. I grunnen ikke en viktig diskusjon for meg dette. Ha en riktig god helg! Geir Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Det er mange som har sittet og gitaronanert på gutterommet en del år som er i stand til å matche og overgå det der... 5471690[/snapback] Vi venter i spenning... Geir 5471758[/snapback] Har du noengang stukket hodet inn på en skikkelig flinkis-folkehøyskole vet du hva jeg mener. Masse folk som er sinnsvakt raske og implementerer alle kirketonearter opp og i mente, uten at de klarer å få noe særlig unikt ut av det hele... Kikk innom Guitarwar og last ned noe av det som ligger der, tror det er ganske mye runk der, for å si det sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå