Fredrik Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Sitter her med en Dreambox DM 7000-S som jeg gjerne skal ha forwardet port 15000 til, men her starter problemene. Boksen får ikke noe nett, og etter å ha sjekket med PortDetective forwardes ikke porten til IP-en i det lokale nettverket om den står til 10.0.0.9, som er dreamboxen. Forandrer jeg til min egen IP (10.0.0.2) går det smertefritt. Noen som vet hva som kan gjøre at boksen ikke tar i mot porten? Den står som default i konfigurasjonen i boksen, at den skal bruke port 15000 til å koble til. Takk for svar. Lenke til kommentar
Astra16vT Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Har du aktivert DHCP i menyen da? Den glemte jeg et par ganger når jeg satte opp min. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Har prøvd både med og uten DHCP, uten hell. Lenke til kommentar
Astra16vT Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Har prøvd både med og uten DHCP, uten hell. 5470742[/snapback] hvilken router er det du har da? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Glemte denne tråden, jeg. Problemet løste seg ved å forwarde til en ikke-eksisterende IP i nettverket, slå av DHCP for dreamboxen og så sette IP til den som porten fungerer på. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå