knutigro Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hei, Jeg har meldt meg opp i et lite kvartfarts distans kurs i C# og får dermed tilgang til å laste ned en rekke heftige programmer gratis! Tenkte forsåvidt spørre læreren min om det samme men kan jo høre her også. Det er nemlig slik at på kursen skal vi bruke Visual Studio 2003 og læreren anbefaler oss å laste ned 2003. Det kjennes jo likevel litt dumt å laste ned en gammel versjon når jeg nå har tilgang til både 2003 og 2005 og antageligvis blir det vel 2005 som tar over etterhvert. Er det noen som har peil på dette. Er det stor forskjell på disse versjonene? Burde jeg laste ned 2003 for å unnga eventuelle problemer under kursens gang eller bør jeg satse på 2005 for å se litt mer framover? Har i hvertfall ikke plass til begge på datan min. Jeg har en følelse av at folk her kommer til å si at jeg såklart skal gå for det nyeste, men jeg vil gjerne forså mest mulig av det som foregår i undervisningen også (distans). Har fått følelsen at det er ganske stor forskjell mellom disse versjonene. Jeg har heller ingen tidligere erfaring med programmering. knut Lenke til kommentar
kjey Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hvis dere skal bruke 2003 på kurset ville jeg brukt det, fordi Studio 2005 har nok endret litt på kodingen (er ikke helt sikker), noe som kan være forvirrende hvis du ikke har veldig peiling på logikken bak programmering. Det viktigste i starten er rett å slett å skjønne tankegangen, så kan du eventuelt oppgradere dine ferdigheter med 2005. Det er faktisk ikke så vanskelig å gå fra et språk til et annet. Selv har jeg brukt VB 6.0 f.eks, men har nå begynt med VB 2005 og begynner å finne ut forskjellen uten at det har noen særlig stor betydning! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 2003 er utviklet for .net 1.1, 2005 for .net 2.0. Det er enkelte forskjeller på hvordan klassene blie delt opp (i 2005 har du noe som heter partial class og slike ting), som vil gjøre det ganske forvirrende å sitte med 2005 hvis undervisningen går i 2003. Såpass forskjellige er de, faktisk... Det er ikke noe problem å selv lære seg den overgangen etterpå, men jeg vil anbefale at du bruker samme som de som foreleser. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du bør nok prioritere å bruke det samme som kurset går i. Det har ingen betydning hva du bruker når du skal lære det grunnleggende. Etterpå kan du jo gå over til 2005. Men du kan jo spørre læreren hvorfor han ikke bruker 2005. Det er jo det folk vil bruke nå. Lenke til kommentar
knutigro Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Hei, takk for hjelpen alle sammen. Da går jeg for 2003. knut Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Men du kan jo spørre læreren hvorfor han ikke bruker 2005. Det er jo det folk vil bruke nå. 5473727[/snapback] Jeg ville tippe fordi det er såppass nytt at foreleseren ikke kan det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå