Gå til innhold

Ati X800 XTPE og Fujitsu Simemens W19-1


Qaracuck

Anbefalte innlegg

Heisann, har nettopp fått meg en Fujitsu Simemens W19-1, men da jeg koblet til dvi kontakten fikk jeg ingen bilde, kontaktet forhandler og de sier at det er ati kortet som må ha ny bios, og da kommer spørsmålet mitt, jeg vet ikke akkurat hvilken merke jeg har(hvordan finne ut?), og hvor evt finner jeg nyeste og beste bios til skjermkortet da?

 

 

Noen som vet hvor jeg finner nyeste bios da? jeg finner bare fra 2004 :-(

Endret av Qaracuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, har nettopp fått meg en Fujitsu Simemens W19-1, men da jeg koblet til dvi kontakten fikk jeg ingen bilde, kontaktet forhandler og de sier at det er ati kortet som må ha ny bios, og da kommer spørsmålet mitt, jeg vet ikke akkurat hvilken merke jeg har(hvordan finne ut?), og hvor evt finner jeg nyeste og beste bios til skjermkortet da?

 

 

Noen som vet hvor jeg finner nyeste bios da? jeg finner bare fra 2004 :-(

5470354[/snapback]

 

Høres underlig ut.. Hva skjer om du kobler den til VGA-utgangen?

Er det mulighet for å velge inngang i menyen på skjermen?

Lenke til kommentar
mirror? ?  :hrm: får det faen ikke til, hun dama på siemens snakket om ny bios til skjermkortet, for det skjermen funker jo ikke i dos!

5474485[/snapback]

 

Skjønner det ikke selv jeg heller. Leste det her.

 

Lurer på å kjøpe den skjerm jeg og. Hvordan er den, og hvor har du fått fatt i den, siden det er ingen webshop som har den på lageret.

 

Fant dette under:

 

When playing a video, it is also shown fullscreen on the other monitor

This happens if the video mirroring feature of your video card is enabled. You can disable this option on the tab for your video card under advanced display properties, Nvidia calls this feature Full Screen Video, for ATI video cards it is called theater mode, and Matrox calls it PureVideo/DVDMax.

 

 

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den på mpx 2800 ,- veldig fornøyd med den ellers! Konge :-( Men å ordne i windows inst hjelper ikke at den streiker i dos m dvi, tror jeg må prøve å få tak i en ny bios til skjermkortet!

 

Noen som har en anelse hvor de NYESTE biosene til ati ligger?

 

Tror det funker :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den på mpx 2800 ,- veldig fornøyd med den ellers! Konge :-( Men å ordne i windows inst hjelper ikke at den streiker i dos m dvi, tror jeg må prøve å få tak i en ny bios til skjermkortet!

 

Noen som har en anelse hvor de NYESTE biosene til ati ligger?

 

Tror det funker :ermm:

5480416[/snapback]

 

Hva skjer hvis du høyreklikker på desktop'en, velger settings, display, og trykker på skjerm nr 2 (eller ihvertfall den som er litt grået ut), velger extend my desktop to this monitor, og use this monitor as primary?

Lenke til kommentar
Du har rett. Skjønner ikke helt hva er problemet, da? Bruker DVI i Windows, får ikke lagt inn Windows på nytt? Eller bruker VGA, har lyst å bruke DVI?

5480756[/snapback]

 

Han får ikke bilde med DVI, det er problemet...... og jeg har kommet med forslag til noe han bør prøve, foreslår at vi avventer resultatet.

Lenke til kommentar

har prøvd det med secondary, men det går ikke, den klikker bare tilbake igjen etter jeg trykker apply, den finner ikke skjermen med dvi, det skal jo komme en sånn lyd i windows, "tilkoblingslyd" når en kopler dvi kontakten på, det skjer ikke, jeg må da ta ut strømmen og svi kontakten så ta i dvi kontakten og så strømmen, da finner windows den og alt er i skjønneste orden, men da jeg restarter........ ja da er det samme gamle. Som dere forstår er dette er merkelig problem, hadde det da virket slik at jeg ikke trengte å kald reboote skjermen vær gang jeg restarter så hadde jeg vært glad, og grunnen jeg vil ha dvi er at jeg har hørt dette er bedre.

håper vi finner en løsning! Er jo litt frustrert at Fuitju siemens vil at jeg skal flashe skjermkortet for at det skal virke, har gjort det da, men tror ikke alle hadde flashed skjermkortet sitt slik uten videre, garrantien forsvinner jo også!!

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Dumt spørsmål kanskje, men du har vel ikke både VGA og DVI kablene koblet til samtidig? Hvis jeg var deg ville jeg nesten prøve å teste med en annen skjerm, for å se om den har samme problemet med DVI-kontakten. Eventuelt å teste skjermen på et annet skjermkort med DVI. På den måten kan man luke ut hva som er feilkilden.

Lenke til kommentar

har gjort det, funket fint med en annen skjerm, men da jeg kobler denne inn så finner den den ikke før jeg gjør som jeg tidligere beskrev! Slik som dama på siemens sa, det ligger i skjermkortet og vil virke med ny bios. er bare det dritet at jeg finner ikke noen bioser som er nye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...