Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC booter ikke, uten feilmld.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Etter at en kompis av meg har kjøpt nye deler til PC'en sin (hovedkort, RAM CPU og skjermkort) og innstalert disse, fikk han seg en liten kalddusj når det ikke funka. PC'en hans "booter" lissom, mens skjermen bare står i standbymode.

 

Han kjøpte:

 

Hovedkort

To av disse, RAM

Prosessor

Skjermkort

 

Som dere skjønner så er det litt leit når man sitter der med en såpass bra PC, men ikke kan bruke den. Noen tips? Forresten så sendte han tilbake hovedkortet så det kunne testes, testresultatene viste ingen feil. Han sier også at det ser ut som en av "pinnene" på prosessoren kan være knekt, men resulterer dette da i 0 bilde, og heller ingen pipelyd? Mine penger er på skjermkortet, ettersom det ikke piper så tror vel PC'en at det er bilde på skjermen.

 

Takker for kjappe svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det kan hende... men nå var det en gang ikke sånn, og jeg prøvde å være morsom, men klarte det ikke :p Vet at det er veldig vanskelig å skjønne ironi når man leser og sånn.

 

Men folkens, andre ideer mottas med takk. Problemet er fremdeles på-stedet-vil.

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg testet et annet skjermkort hvis dere har muligheter for det. Jobber diskene når den skrus på?

5470485[/snapback]

Har også tenkt til å prøve litt mer feilsøking, problemet er da mangel på hardware, jeg har nytt hovedkort og CPU som kommer i posten forhåpentlighvis imorra, og da er jo det en mulighet. Jeg og kompisen min bor ett stykke fra hverandre så er kanskje litt knotete. Men uansett, jeg har ikke PCIe skjermkort, så det er ett problem. Men skal høre med en annen kompis om jeg kan låne hans en dag eller to... han skal selge det uansett, håper bare han har fått det nye...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Ok. Siden skjermen forblir i standby-modus når pc'en skrus på, så må det jo være noe galt med skjermkortet. Vanligvis slås jo skjermen på straks strømmen kommer på.

 

Og ikke minst: Sjekk strømkabelen fra PSU til skjermkort :p Men det har dere sikkert gjort. Lykke til!

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...