jimpanse Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Finner stadig en error på maskinen min som Norton (Systemworks) riktignok klarer å fikse, men den kommer tilbake... Feilmeldingen går som følger: "Invalid ActiveX/COM entries (1 problem) The ActiveX/COM sections of your Windows Registry contain one or more invalid entries. This can cause documents to open improperly, apllications not to run, or your computer to crash." Hva er dette for noe? Skal jeg bekymre meg? Maskinen har riktignok kræsjet noen ganger, men funker ellers fint. Hva foråsaker denne feilen? Kan det ha noe med virus å gjøre? Lenke til kommentar
hva_som_helst Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hva skjer når du forsøker å reparere feilen? Lenke til kommentar
jimpanse Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 den fikses, men dukker opp igjen etter noen dager. Så jeg kan jo bare kjøre fix hele tiden, men lurer på hva den skyldes... Har angst...hehe Lenke til kommentar
Ronino Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Prøv denne linken: http://service2.symantec.com/SUPPORT/nunt....asks.html&tpre= Lenke til kommentar
hva_som_helst Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jeg har ikke WinDoctor foran meg akkurat nå, men dette mener jeg er en helt vanlig melding. Hvis du sletter eller flytter en zip-fil, avinstallerer et program, muligens også hvis du sletter et dokument, blir det liggende informasjon igjen i registeret som peker på noe som ikke lenger eksisterer. Jeg mener at meldingen ikke er noe å bry seg om. Bare reparer hver gang meldingen kommer. Lenke til kommentar
jimpanse Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Flott jobbet karer! Jeg driver jo med sletting av filer så det kan jo høres ut som en grei forklaring.... Jeg trodde activeX-komponenter hadde noe med Internett og denslags å gjøre jeg. Men hva er det egentlig? Får puste litt ut nå da kanskje..! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: jimpanse skrev (2002-09-12 12:28):Får puste litt ut nå da kanskje..! Du kan bare slappe av for det stemmer det som han i posten over sa. windoctor kjører eg alltid etter at eg har slettet noe på pc'en min. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 ActiveX er en slags komponentbasert teknologi, f.eks at flere programmer kan bruke felles funksjoner uten å måtte ha dette integrert i programmet. ActiveX komponenter brukes ikke bare i internett-sammenheng, Office bruker f.eks mange av de. Og ikke minst Norton AV og Systemworks selv :smile: Lenke til kommentar
jimpanse Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Ok, det kan det være greit da. Ekstrainfo: Men omtrent på den tiden den feilen oppstod stoppet jeg et W32.klez-virus som jeg fikk i en mail. Og dermed lurer jeg på om den ormen kan ha lurt Norton Antivirus slik at programmet ikke oppdager at det er et virus tilstede. Kan dette stemme? Når Norton scannet inngående mail, satte jeg filen/mailen i karantene og slettet gjennom Norton. men får å slette mailen fra innboksen (Outlook Xpress) måtte jeg merke mailen og da spratt jo vedlegget opp (et bilde). Men jeg fant ikke virus selv om vedlegget åpnet seg. Hadde problemer en dag ved å oppdatere virus-definitions, men det er egentlig alt, fikk også det fikset. Har kjørt virus-sjekk men Norton finner ikke noe. Har også kjørt et klez-removal tool i sikkerhetsmodus som ikke fant noe. Men jeg kjørte det uten å slå av System Restore i Windows. Var litt redd for å kræsje maskinen da vettu... Noen som har noen bemerkninger? Hilsen han paranoide fyren Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 12:13, Ronino skrev:Prøv denne linken:http://service2.symantec.com/SUPPORT/nunt....asks.html&tpre= Lang link :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå