Gå til innhold

Noen synspunkter om min side ?

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp og sannsynligvis litt kritikk av nettsiden min. Er ikke så veldig inne i dette her, men jeg prøver ;) Hva bør endres ? Vet at enkelte av dere vil skrike fordi jeg har brukt frames :D

My Webpage

NB! Hvorfor vises siden som "Untitled Document" i nettleseren ? Har jo vært inne i koden og satt tittel på sidene ? Kan noen se hva som er feil ?

Endret av vihovde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<title>Untitled Document</title>

Siden ser ut som den er ifra '95. Alt for krasse farver, og grafikken i toppbildet ser gammel ut. Menyen er ikke stylet i det hele tatt, og du har ikke brydd deg om typografi på noe plan.

Glorete animerte GIF-bilder og copyright kan du spare deg for.

Endret av George Bush
Lenke til kommentar

Siden ser ut som den er ifra '95. Alt for krasse farver, og grafikken i toppbildet ser gammel ut. Menyen er ikke stylet i det hele tatt, og du har ikke brydd deg om typografi på noe plan.

5470034[/snapback]

Takk for ditt synspunkt, vel som sagt jeg prøver å sette sammen en hjemmeside og er ikke noen webdesigner, bare en simpel amatør :blush:

Jeg personlig finner grafikken i toppbilde meget bra, synes den er fin jeg men hver sin smak ;)

Når det gjelder <title>Untitled Document</title>, så har jeg endret dette til www.vihovde.com så jeg forstår ikke hvorfor dette vises ?

Lenke til kommentar

5470034[/snapback]

Ok, da har jeg fjernet GIF-bilder og copyright. Hva mener du med stylet meny ? Jeg har satt inn en ramme i menyen og midtstillt den, og endret font til den samme på hele siden. Vet heller ikke hva du mener med typografi ? Hva må jeg gjøre der ?

Tror ikke at jeg endrer på farve valget, har noe med at jeg vil at det sakl gå i samme farver som det thailandske flagg (og norske).

Forslag videre hva jeg kan gjøre, samtidig som jeg beholder farvene ? Som sagt jeg er nybegynner, så ikke kjeft for mye på meg her... Jeg prøver jo så godt jeg kan :D

Lenke til kommentar

Frames skal -- i den grad det i det hele tatt finnes noe "skal" for et utgått element -- ligge inni body-elementet.

Jeg føler at det siden din sliter mest med, er typografien. Jeg teller 5-7 forskjellige fonter, spørs litt hvordan man teller. Du burde holde deg til maks 1-2 for å få et ryddigere preg på siden. I tillegg er brødteksten svært tung å lese. Bold tekst skal brukes til å utheve noe, og ikke på et helt avsnitt. Linjene er også veldig lange, og i kombinasjon med liten linjeavstand, fører dette til at det blir vanskelig å vite hvilken linje man skal begynne på igjen.

Å ha egen stil for :visited på linkene i menyen burde ikke være nødvendig, etter min mening.

Jeg skjønner at du har lyst til å ha de felles nasjonalfargene implementert i sidedesignet, men jeg tror strengt tatt det finnes mer estetiske måter å gjøre det på.

Å ha URL-adressa i title er du ikke særlig tjent med. Skriv heller navnet på siden og noe som gjenspeiler innholdet. Du har forresten heller ikke noe h1, noe som gjør det vanskeligere å finne siden din i en søkemotor. (les: frames er generelt noe drit)

Misforstå meg ikke, jeg vil ikke slakte noen. Synes du har en flott side, og det er et flott engasjement. Men du spør om kritikk på et webdesignforum, og det får du. :)

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Er enig med Mikka, du sliter med paragrafen din.

Foreksempel kan du starte med å definere standar font for P tag + en egendefinert. + H1, H2

f.eks:

p {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12px;
color: #000;
}

Da kan du i HTML Dokumentet skrive:

<p>Hei hei, hoho</p>

Slik ville jeg startet med, hvis det skulle være noen steder som er anderledes så kan du bruke class="egendefinert"

Da har du 2 font typer å velge mellom.

Videre ser jeg f.eks Fakta om Thailand er 'overskrift', her burde du brukt <h1> tag.

Det Thailandske flagg burde vært 'underskrift' <h2>

Videre under kommer paragraf, så går du videre med neste avsnitt.

Regel er H1, H2 og P.

Dette er en av de tingene søkemotor leser gjennom.

Lenke til kommentar
For guds skyld, bytt ut fontfjeset til noe sans-serif.

5470849[/snapback]

Er du hissig ? Trenger vel ikke skrike sånn :D Det er ikke alle som kan dette vet du ?

Slik, da har jeg byttet det ut ;)

5471046[/snapback]

Hvem er hissig? Jeg oppfatter iallefall ingen her som hissige. Ser bare et godt råd...

Litt ontopic:

Synes det er litt forstyrrende at den nederste linja scroller mens den rett under menyen står stille. Hvorfor ikke la den nederste være i en frame (bunntekst?) Ellers er det nesten vondt for øynene å se rødt og blått så tett sammen, men lite å gjøre med fargene i flagget...

Regner med at du vet det meste, men har funnet litt om Thailand:

http://mapsandflags.com/th.html

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/th.html

Endret av JonH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...