Gå til innhold

Har jeg et virus eller trojaner **LØST**

Anbefalte innlegg

Etter og ha scannet pc`n med Nod32, ad-aware, Spyboth Search and Destroy, Spyware Doctor og Spy-Kill så kan jeg ikke finne noen virus eller Trojanere...Saken er den at bare jeg åpner et program så bruker pc`n 100% av CPU`n....Sjekket også pingen min og den var 5-10 ganger høyere enn vanlig...Kjørte Hijack this og legger ut en kopi av det som kom opp der og kanskje noen av dere kan se om det er noe der som ikke skal være der...

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\csrss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe

C:\Programfiler\iolo\System Mechanic Professional 6\IoloSGCtrl.exe

C:\Programfiler\Eset\nod32krn.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Programfiler\Spyware Doctor\sdhelp.exe

C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\Programfiler\Eset\nod32kui.exe

C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

C:\Programfiler\Spyware Doctor\swdoctor.exe

C:\Programfiler\iolo\System Mechanic Professional 6\SMSystemAnalyzer.exe

C:\Programfiler\SpeedFan\speedfan.exe

C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe

C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

C:\Programfiler\Azureus\Azureus.exe

C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe

M:\o---= Programs =---o\hijackthis\HijackThis.exe

Takker for all hjelp som måtte komme... :thumbup:

Tar meg en tur ut og måker snø og sjekker senere om det har kommet noen svar her... ;)

Legger ved et SS av windows oppgavebehandling også...

post-19542-1137775636_thumb.jpg

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at jeg har noe som heter : C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

Søkte litt på google og fant dette om det:

Process File: isass or isass.exe

Process Name: Optix.Pro virus

Description:

isass.exe is registered as the Optix.Pro virus which carries in it's payload, the ability to disable firewalls and local security protections, and a backdoor capability.

Stemmer det at jeg skal fjerne dette..Siden ingen av søkene mine viste noe virus eller Trojaner så er jeg litt usikker...

Lenke til kommentar

Tror ikke du burde fjerne den.

Process File: lsass or lsass.exe

Process Name: Local Security Authority Service

Description:

lsass.exe is a system process of the Microsoft Windows security mechanisms. It specifically deals with local security and login policies. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

Gå i oppgavebehandling og se hvilken prosess som tar så mye av CPUen

Lenke til kommentar

Ja men når jeg starter et hvilket som helst annet program så blir den stående på 100%....Det er det som jeg syns er så rart...Starter jeg IE, Firefox eller et eller annet program på pc`n så er det akkurat det samme----Tar minutter før den går ned til 0% igjen...

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Oki, her er resten av loggen...Trodde ikke den skulle være med... :whistle:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 15:09:17, on 20.02.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\csrss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe

C:\Programfiler\iolo\System Mechanic Professional 6\IoloSGCtrl.exe

C:\Programfiler\Eset\nod32krn.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Programfiler\Spyware Doctor\sdhelp.exe

C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\Programfiler\Eset\nod32kui.exe

C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

C:\Programfiler\Spyware Doctor\swdoctor.exe

C:\Programfiler\iolo\System Mechanic Professional 6\SMSystemAnalyzer.exe

C:\Programfiler\SpeedFan\speedfan.exe

C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe

C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

C:\Programfiler\Azureus\Azureus.exe

C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe

M:\o---= Programs =---o\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sol.no/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programfiler\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE

O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [systemGuardAlerter] "C:\Programfiler\iolo\System Mechanic Professional 6\SystemGuardAlerter.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [spyware Doctor] "C:\Programfiler\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q

O4 - HKCU\..\Run: [sMSystemAnalyzer] "C:\Programfiler\iolo\System Mechanic Professional 6\SMSystemAnalyzer.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - Startup: SpeedFan.lnk = C:\Programfiler\SpeedFan\speedfan.exe

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll

O9 - Extra button: Oppslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/...b?1140366380406

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: iolo System Guard (IOLO_SRV) - Unknown owner - C:\Programfiler\iolo\System Mechanic Professional 6\IoloSGCtrl.exe

O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Programfiler\Eset\nod32krn.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programfiler\Spyware Doctor\sdhelp.exe

Lenke til kommentar

Fant til slutt ut av problemet mitt...Det var en chipset driver som lagde krøllen for meg...Helt utrolig men sant...Kan ikke skjønne at det var den som gjorde at jeg ikke kunne logge meg inn på mange sider og at min cpu stod på 100% nesten hele tiden...Takker for hjelpen de som tok seg bryet med og komme med forslag til løsning... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...