Gå til innhold

Staten fjerner menn med hatt

Anbefalte innlegg

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article539220.ece

Statens vegvesen har bestemt seg for å bytte ut de gamle "mann med hatt" skiltene som vi har ved fotgjengerfeltene til mer kjønnsnøytrale skilt. Dette regner de med å bruke 300 millioner på. De gamle skiltene er mer enn gode nok, og alle traffikanter skjønner hva de betyr.

Selv syntes jeg vi hadde fått like mye igjen for pengene om vi hadde brent ett stort pengebål, dette gjøres kun for å tilfredstille feministene.

Er det riktig å bruke så mye penger på dette, eller finnes det andre behov i samfunnet som er viktigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelpes for noe idioti. Dette er SV politikk på sitt absolutt værste!

Skal vi se:

Hvor mange skoler kan pusses opp for 300mill?

Hvor mange meter motorvei med fysisk midtdeler kan bygges for 300mill?

Hvor mange ekstra sykehussenger kan man få for 300mill?

Hvor mange ekstre barnehageplasser kan man få for 300mill?

Hvor mange eldrehjemsplasser?

osv

osv

osv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

noen må jo fø ottar... hva blir det neste? menn blir vandrende dildoer, bare til for å tilfredstille overmenneskene?

edit: kom til å tenke på at noen kan bli støtt, så jeg bare sier at jeg tenkte ekstremt pessimistisk og litt hvordan jeg synes verden hadde vært om ottar hadde vært staten.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Galskap satt i system er alt jeg har å si om den saken.

Over tid pga. slitasje osv. JA, men pga. "fordi det er lettere å oppfatte i fart" (det som blir oppgitt som hovedgrunnen til å skifte alle skiltene i artikkelen / intervjuet.) - NEI / Helt på trynet. Hvis folk har vanskeligere for å oppfatte en figur i fart bare fordi den figuren er en "mann" eller har "hatt" i første omgang burde holde seg langt unna veien (for å ikke snakke om at ved disse skiltene skal man jo ha en ganske lav fart og evt. stoppe siden det er fotgjenger skilt).

Jeg gleder meg til første rettsak i Norge hvor den tiltalte sier: "Dommer, jeg forsto ikke skiltet i farta fordi det var en hatt på figuren der."

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
- Vi har bommet

- Det har vært meningen, men vi ser at vi har bommet litt. Det er fremdeles en mann. Vi har ikke fått det til å få figuren helt kjønnsnøytral, sier hun til Bergensavisen.

Ikke nok med at det er sløs/unødvendig i utgangspunktet, men de klarer ikke å gjøre jobben ordentlig en gang. Grunnen er jo at mannen skulle bli nøytral?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

er ikke mulig å få det kjønnsnøytral... da måtte de laget et tvekjønn, noe som kan være problematisk å tegne. en strekmann er uaktuelt siden det er en strekMANN, og menn er jo som kjent skumle skapninger. strekdame hadde gjort at de holdt kjeft, men hadde det vært riktig ovenfor hos oss menn?

Lenke til kommentar

hadde vært bedre å fiksa disse gamle lifsfarlige veiene heller...bare hull overalt..mange plasser vokser det faen grass midt i veien :!: stakkars sykklist som kjører i et av dei, så rett på trynet (sporet er minst 20cm bredt) :roll:

Har sett veivesenet noen ganger jobber her...lapper i et hull da 2 ganger i året eller grøftearbeid :hrm:

kva jobber dei med egentlig? veipolitikk er på bånn i norge, og ingen bryr seg utenom sinte buss-sjåfører som mener veiene er for smale og farlige og prøver å nekter å kjøre der :roll: vi betaler vei-avgifter men kor blir det av? får noen nye skilt til 300mil?

Bra politikk :ermm:

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Syntes privatisering/utdeling av veiene hadde vært interessant. Da hadde man i tillegg sluppet forslag som dette. :p

Forresten, simerix, en kan ikke gi bort penger ved å ta færre.

Dette med at de borgerlige hadde "gitt penger til dem som har mest fra før" var noe man hørte ofte i valgkampen. Men det er feil at man "gir" mer penger til noen, en bare tar mindre. Disse som betaler høyest skatt betaler de høyeste prosenter av sine inntekter til staten, hvorfor kan en da ikke sette ned skatten deres noe?

Mange brukte/bruker uttrykket om å "bruke penger på skattelettelser". Dette viser vel mye av disse menneskenes moral, de mener at "dine penger er egentlig våre (fellesskapets) penger". De mener at pengene egentlig tilhører staten, og at det er statens oppgave å forvalte disse pengene. For staten er selvsagt overlegen individet å bruke deres penger på tjenester de trenger, skal man tro enkelte. Individet vil bare kaste dem bort. Tar man sosialistenes tankegangen videre, så lever ethvert individ på statens nåde, fremfor for seg selv. Individets plikt er å ofre seg for staten og flertallet, fordi dette er det "beste for fellesskapet".

Lenke til kommentar
vet ikke helt om jeg har misforstått her, men i artikkelen sto det da vitterlig at det er vegvesenet som bytter ut skiltene, ikke Jens, Kristin og Åslaug.. Hvordan klarer enkelte å gjøre dette til partipolitikk?

5470926[/snapback]

Hvor tror du de får pengene fra, og hvem tror du har bestemt at det skal være slik?

Lenke til kommentar
vet ikke helt om jeg har misforstått her, men i artikkelen sto det da vitterlig at det er vegvesenet som bytter ut skiltene, ikke Jens, Kristin og Åslaug.. Hvordan klarer enkelte å gjøre dette til partipolitikk?

5470926[/snapback]

fordi det er politikerene som har komt på den fantastiske ideen om at veg-norge skal bli likestilt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...