nrams Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hei.. Har en liste m/ foldere jeg har hentet fra databasen... eks: Excel/05 Excel/06/05 Excel/06/04 Word/abc Word/abd ... Når jeg skal legge disse til som noder/subnodes får jeg dobbelt opp... dvs: Excel |-05 Excel |-06 |-05 osv... Har sett at det er en FullPath property på Node... Går det an å hive inn den her? Noen som har forslag til hvordan en lettest kan sette dette opp ? (Uten å få duplikate foldere) Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Du må nesten poste koden hvor du bygger opp nodene for at viskal kunne hjelpe deg. Jeg kan dessverre ikke gjette meg til hav du gjor galt Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det som er tingen er at alt er "Subnodes", men forskjellen er om "Paren" e ingenting eller om det e en annen node... TreeView.Add "relativ", tvwChild, "navn", "tittel" tvwChild forteller "Add" at "navn" skal vere relativ(Child/barn) til noden "relativ" vis du ikke skriver noe i "relativ" eller tvwChild far du en "Root" node... TreeView.Add ,, "navn", "tittel" TreeView.Add "navn", tvwChild, "barn", "Barn" TreeView.Add "barn", tvwChild, "barn", "Barn2" TreeView.Add ,, "navn2", "tittel2" Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Virker som at nrams fikk svar av Richard87, så jeg kaprer tråden med nye spørsmål! Min treeview-boks har LineStyle tvwRootLines (Pluss-tegn forann alternativene). Finnes det en event som kjøres når man klikker på en av de, men ikke når man klikker på pluss-tegnene? Og hvis jeg prøver å lage en fil-utforsker, hvordan får jeg frem hele filbanen, ikke bare den markerte som med .SelectedItem? Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 For og finne addressen: Debug.print "C:\" & replace(Node.FullPath, "\ ", "\") [eller noe lignende] For og sjekke om for pluss tegnet ma du sjekke om Expanded(Boolean egenskap til Noder) forandrer seg... Det er det eneste jeg kan komme pa... gleder meg til og se den ferdige "Explorer Klonen"... Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Min treeview-boks har LineStyle tvwRootLines (Pluss-tegn forann alternativene). Finnes det en event som kjøres når man klikker på en av de, men ikke når man klikker på pluss-tegnene? Eventen heter NodeClick. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå