Scamps Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg lurer bare på om sempron bråker så mye mer enn celeron, eller om den kan egne seg i en studentmaskin?! Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Bråk er mye avhengig av viften som er montert på kjøleren.. Generelt er sempron en god prosessor som gir mye igjen for pengene (helt ypperlig til ord. studentbruk). Varmeutviklingen er tilsvarende celeron. Mao - det avhenger av vifta, hvis du kjøper en BOXED-prosessor vil den nok bråke litt.., men neppe så mye mere en evt. andre vifter i kabinettet. Har du en stille pc forøvrig vil jeg anbefale en bedre kjøler til prosessoren, f.eks. denne. Lenke til kommentar
Scamps Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Skjønner ikke helt hvorfor du snakker om kabinett og boxed vifte? Er bærbar pc jeg snakker om Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) rofl - hvorfor sa du ikke d Har liten erfaring med Sempron på bærbar. Har dog selv en HP med Turion-prosessor på jobb, den fungerer ypperlig, nesten fraværende viftestøy... Ang. Sempron på bærbar så klager Anandtech i denne artikkelen på batterilevetiden til Sempron. Jeg antar at høyt strømforbruk = økt varme = økt viftestøy.., men det vil nok ofte avhenge av leverandør og hvilke valg de har gjort ift. vifte, instillinger, osv.. Endret 20. januar 2006 av snowbaard Lenke til kommentar
Scamps Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Ja sa det ikke, fordi innlegget mitt ligger under Forum>Hardware> Bærbare Maskiner ikke for å være frekk men Takk for svar, håper flere kan bidra.. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) har spørt om det samma selv før min konklusjon: sempron bråker ikke mye Link til min tråd om dette emne: "AMD64 Sempron 3000+, batteritid? støy?" Endret 21. januar 2006 av alex91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå