Forumforumforum Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Kan jeg sjekke saldoen på kontoen MIN som mamma og pappa er satt som de som kan disponere den ? altså, bare sjekke saldo.. ?! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Er litt usikker, men jeg hadde nok gitt deg saldoen hadde du kommet til meg og spurt (posten). Hvilken bank bruker du? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Sparebanken (Hedmark) Hverken pappa eller mamma kunne sjekke det i nettbanken.. Men burde vel ikke være noe problem om jeg har med bankkortet som leg. elns ? Det er tross alt min konto som jeg ikke har kontroll over til jeg har blitt 18.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Det er helt sikkert ikke noe problem. Grunnen til at de ikke kunne sjekke det i nettbanken er nok fordi det ikke er nettbank/kontofon på den kontoen. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Sparebanken (Hedmark) Hverken pappa eller mamma kunne sjekke det i nettbanken.. Men burde vel ikke være noe problem om jeg har med bankkortet som leg. elns ? Det er tross alt min konto som jeg ikke har kontroll over til jeg har blitt 18.. 5469859[/snapback] Det er fordi den står registrert på deg. Men både du og dine foresatte kan sjekke det hvis du\dere går til banken. Dessuten vil du kunne sjekke konto på den hvis du får deg nettbank, men uten mulighet for disponering selvsagt Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Du kan ha egen konto i Sparebanken Hedmark selv om du er under 18. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 jaja, men det er en konto som jeg har spart alle pengene mine på.. alt fra barnedåp til konf,penger jeg har fått i bursdag osv.. satte penger dit da jeg hadde sommerjobb osv.. har 2 kontoer, 1 jeg disponerer selv.. (dit jeg får stipend osv..) og 1 sparekonto.. greit med cash til man er 18 også.. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 greit med cash til man er 18 også.. 5471693[/snapback] Du trenger ikke cash når du er 18. Burde hatt de på sperret konto til du er 25 med mulighet til investering i eget hus\leilighet. Når den dag nærmer seg skjønner du... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 neinei, men de har jo ikke lov til å sperre lenger enn til jeg er 18 :o men fornuftig som jeg er så bruker jeg vel ikke opp alle pengene da jeg er 18 ? får lappen om jeg ikke røyker.. mangler bare bil da ;P Lenke til kommentar
Even. Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har også 2 kontoer. En sparekonto som jeg sparer rundt 3000 i måneden på og en lønnskonto som jeg bruker på dill. Er nå 16 og har tenkt å spare en stund, kan alltids være greit å ha senere. Jeg har gått og spurt i banken etter saldoen på kontoen min, ikke noe problem det. Må bare vise legg. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hmm, bare dumt å kunne bruke kontoen når man blir 18 :S , brukte glatt opp de 40k som var igjen der på alt og ingen ting.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 mhm, blir ofte sånn Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har også 2 kontoer. En sparekonto som jeg sparer rundt 3000 i måneden på og en lønnskonto som jeg bruker på dill. Er nå 16 og har tenkt å spare en stund, kan alltids være greit å ha senere. Jeg har gått og spurt i banken etter saldoen på kontoen min, ikke noe problem det. Må bare vise legg. 5472912[/snapback] Jepp, men den kontoen din er vel ikke sperret av foreldrene dine til du blir 18. Ikke det at jeg tror det er noe problem for han å få ut saldo. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg har også et par kontoer, riktignok disponerer jeg dem selv, men dette har bankene vanskelig for å forstå. Sats på en bank der de kjenner deg og din familie! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Kjenner 3-4 som står i skranken i banken x] så håper det går fint.. kan jo bare spørre henne om jeg skal dit en dag.. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har også 2 kontoer. En sparekonto som jeg sparer rundt 3000 i måneden på og en lønnskonto som jeg bruker på dill. Er nå 16 og har tenkt å spare en stund, kan alltids være greit å ha senere. Jeg har gått og spurt i banken etter saldoen på kontoen min, ikke noe problem det. Må bare vise legg. 5472912[/snapback] Jepp, men den kontoen din er vel ikke sperret av foreldrene dine til du blir 18. Ikke det at jeg tror det er noe problem for han å få ut saldo. 5474008[/snapback] Tror den er sperret, men er sånn post-i-butikk opplegg. Der er de ganske sløve, så det er ikke noe problem.Lønnskontoen disponerer jeg selvfølgelig selv. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Du har flere muligheter. Din mor og far kan ordne det slik at den kommer opp i nettbanken, eller de kan skrive en lapp som gir deg tillatelse til å sjekke saldoen i banken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå