MistaPi Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 På en punkt så vil XBOX360 spill kreve kode/kompresjon av teksturer osv for å få plass på en DVD9.. . Kompresjon vil oppenbart kreve Dekompresjon Å dekoding. og dette stjeler CPUsykluser & introduserer en grad av latency Sony PS3 på en annen side bør klare på en på noen år med uten kompresjon kompresjon eller minimum kompresjon derfor minimaliser det CPUgeneralkostnadene Foruten kompresjonsargumentet er det er også en faktum, MERE plass betyr større, bedre i in-game CGI osv som effektiviserer spill svært hvis det brukes godt. 5474618[/snapback] Tekstur komprimering er ganske standard og nødvendig idag for å spare båndbredde og video minne, og dette er noe GPU'en tar seg av. Jeg vil forøvrig ikke si at det er verdens undergang om et spill må gis ut på to DVD plater. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg vil forøvrig ikke si at det er verdens undergang om et spill må gis ut på to DVD plater. 5478313[/snapback] Absolutt ikke. Vi gjorde ikke det når enkelte spill kom på 5-6 cd-plater, så hvorfor gjøre det nå? Lenke til kommentar
arqe88 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) hvem sier dvd9 er nok?? det er langt fra nok. her er antall GB på xb360 spill [Warez-link fjerna] Condemned: 7.3GB PGR3 7.1GB THAW 6.9GB Gun 7GB Amped 3 7.2GB COD2 7.3GB NBA Live '-06 6.9GB Madden NFL '06 7GB Endret 22. januar 2006 av ttt Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 hvem sier dvd9 er nok?? det er langt fra nok. Dette er vel størrelser på full dump fra platen, ikke hvor mye plass som faktisk er brukt... Lars Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Eneste stedet man støtter på noen reelle problemer med størrelsen på lagringsmediet er hvis man skal ha lassevis med FMV (spesielt i HD). Både Xbox 360 og PS3 har så lite minne at det vil være minne som er begresningen mtp teksturer, og begge disse maskinene er kjappe nok til å dekomprimere teksturer og fylle minnet plenty fort nok. Hvis noen lager en spillverden som er så stor at teksturene ikke får plass på en DVD så skal jeg ta av meg hatten, bøye meg i støvet, og smile bredt hver gang jeg må bytte disk. I DOA 4 på 360 hadde de ikke nok diskplass tilgjengelig for å kunne lagre FMV sekvenser i alle HD oppløsningene hvis jeg husker riktig, så hvis noen vil fylle platen så er ikke det noe stort problem. Ser man på f eks MGS3 på PS2 og hvor bra cut-scenes det er der uten bruk av FMV så synes ihvertfall jeg at FMV er litt "ut", det er plenty guffe i både PS3 og X360 til å snurre supre cut-scenes uten at de må være pre-rendret. Lars Lenke til kommentar
arqe88 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 DVD9 kan holde opp til 8.5GB men for xb360 spill er det 7,4, resten av disken er reservert for sikkerhetsgrunner, i følge microsoft. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 hvem sier dvd9 er nok?? det er langt fra nok. her er antall GB på xb360 spill [Warez-link fjerna] Condemned: 7.3GB PGR3 7.1GB THAW 6.9GB Gun 7GB Amped 3 7.2GB COD2 7.3GB NBA Live '-06 6.9GB Madden NFL '06 7GB 5481048[/snapback] Condemned tar 3.9, Madden er på 3.3 og NBA 06 er på 4.5. Resten av spillene du lister vet jeg ikke, men siden du bommer så grovt på de tre anntar jeg at alle er feil. Skal du bare komme med usannheter, er det ikke nødvendig å poste noe i det hele tatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå