Gå til innhold

Prosjektarbeid elektrofag grunnkurs


Anbefalte innlegg

hei, jeg går elektro grunnkurs å vi skal ha prosjekt i elektromekanisk arbeid og apparatmontasje, vi har hele termin 2 til disposisjon, 3 timer i uken.

 

jeg lurte på om noen hadde noen forslag til hva jeg kan lage, det må være svakstrøm og det må ikke være for stort eller for lite :)

 

send gjerne linker og forslag i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg bygget en regulerbar strømforsyning på 0V til 30V på 1A. Kan hende at dere synest det virker litt lite spennende, men jeg skal love deg at den har vært kjekk når jeg driver med modding og andre prosjekter. Min er i bruk nesten daglig

5470620[/snapback]

eg oxo har laga slik! hmmmm gjekk vi i samme klasse? ørsta VGS?

 

Edit: Bjørn J??

 

viss du tar i chassi og på den transistoren på baksida so fe du 30V i fingerane :p lol

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

HEY! Fiat kongen jo..... hehe. Joda det er meg.

 

Japp, er fullt klar over det, var fuktig på fingrene en gang jeg tok bakpå, følte noe ubehag for å si det sann...

 

Hva med å lage Hauk, og så sette den inn i en fin boks, da dekker jo dere det elektriske og det mekaniske

Lenke til kommentar
Her http://www.zen22142.zen.co.uk/schematics.htm

Fant jeg mye som jeg har bygget på skolen.

Læreren min snakket på at jeg brude bygge en klokke elns fremover men dette kommer jo seff ann på hvor mye du kan om faget.

Ligger du an til en 3 burde du ta noe lettere for å si det sånn.

5-6 så burde klokke gå greit.

5470287[/snapback]

 

daimen! diggbar side :D

 

takker så meget..

 

sorry for off topic..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

siste oppdatering:

 

jeg har bestemt meg for å lage en strømforskyning med justerbar spenning og strøm (max strøm ut), så tenkte jeg at den skulle ha måler for hvor mye strøm og spenning som den var stillt inn på.

 

noen som har peiling på hvor jeg finner en sånn krets??

 

PS har frøvd å googla litt men fant ikke :hmm:

Lenke til kommentar

Husker når jeg gikk GK Elektro og VK1 Elektro, det var fine tider det.

Bestandig når vi skulle finne på noe å lage selv, ble det ikke allverden av det, for å si det sånn...

Mest daffing om dagene, men jeg fikk da greie karakterer og lærte mye for det, jobb fikk jeg ganske lett også, så det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...