xIncubusx Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hei! Jeg har en 200 GB-disk, som jeg nå ikke får liv i lenger. En liten stund fikk jeg kun liv i den ved å gjøre "hot swap" på den, der jeg satte den inn etter at jeg hadde startet pcen, og så trykte reset. Nå har jeg kjøpt meg ny maskin, men kunne tenkt meg å fått liv i disken igjen. Jeg har en liten formening om at det er en IDEpin som mangler bak i disken, men er ikke sikker. Det er iallefall et hull der, som ikke jeg finner på andre disker jeg har. Er det noen som kan fortell meg hvordan jeg kan fikse dette enkelt? Jeg har prøvd å ta ut en idepin av en annen disk, men det gikk ikke da den var loddet av et übermenneske av tredje rang, og plent nektet å løsne. Får man kjøpt idepin? kan jeg evt. levere den et sted? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Det enkleste er kanskje å låne et kort fra en annen disk for å berge innholdet på disken, for det lønner seg neppe å kjøpe et nytt kort? Det er også mulig å lodde av en tilsvarende pinne på en defekt HD og sette den på kortet, men det krever fagarbeide - TV-verksted e.l. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Det er vel ikke pin 20 du ser? Den skal mangle på de fleste disker. http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/conf_Sig.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå