Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ulovlige kopier av merkevarer på QXL


thoters

Anbefalte innlegg

Jeg har vært bruker av QXL Nettausjon (www.qxl.no) siden 1999 og handlet med mange hyggelige personer. Den senere tid har det dukket opp selgere som vet å ta seg betalt i form av ekspedisjonsgebyrer og ved å lure kjøperne på fraktpenger. Når de får negativ karakter så sletter QXL denne karakteren, slik at disse selgerne fremstår med en penene karakterbok enn de skulle ha hatt. I tillegg har det dukket opp en hærskare med selgere som har begynt å selge ulovlige kopier av kjente merkevarer, eks. Dior, Channel, LV (masse av dette i veskekategorien), armbåndsur (Rolex, Omega, Jacob & Co) som kalles "insp.", QXL-forkortelse for inspirert, altså kopi. Dette er brudd på Copyright, og enkelte selgere har så villedende auksjonsbeskrivelser at jeg vil kalle det svindel. QXL har forbud mot salg av ulovlige merkevarer, men nå jeg har ringt QXL og fortalt om enkeltauksjoner med ulovlige kopier, så sier QXL at det er lov så lenge selger sier at det er kopi. Grunnen til at QXL ikke sletter ulovlige auksjoner er trolig at de tjener penger på de. En meget slett moral fra QXL's side og dette bør politianmeldes. QXL er delaktig i denne kriminelle virksomheten som foregår på deres nettsted. QXL er raskt ute med å slette kritikk de får i deres forum og enkelte ganger utestenger de medlemmer som skaper for mye hodebry, så noen unnskyldning for å slette ulovlige auksjoner har ikke QXL. Fy skam! mvh thoters

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange hyggelige folk som bruker QXL, men mitt poeng er at QXL er delaktig i kriminalitet ved å beskytte de selgere som annonserer ulovlige varer. QXL kan politianmeldes for det og bli dømt for dette, men noen må levere inn anmeldelse til politet først. Så kan man ringe avisene sånn at de får en fin overskrift. Jeg er mektig irritert at ikke myndighetene har grepet inn, og at det er privatperoner som må ta denne "skittentøyvasken".

Lenke til kommentar

Transaksjon: oscar2 kjøpt Elektrisk Barnemotorsykkel fra kr. 1,- Dato: 22/1/2006 18:28

 

Negativ karakter: Var inne på kommentarene til macca tidlkigere i dag, da var det flere negative karakterer.. Hvor er de nå?? MaCCa Norway var: selger

http://my.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=7136051 :mad:

 

Medlem siden 7/11/2005

1162 Gjenstander solgt

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Sålenge de sier at det er en kopi, så er det vel greit å selge en "Rolex"? Ingen som blir tvinga til å kjøpe.

 

Dessuten så ser du veldig fort om noen lurer deg til å tro at det er en ekte. Det som er kjipt er at du ser det ikke før du har klokka i handa. Og en annen ting er at de som kjøper Rolex klokker har peiling (Eller har for mye penger som ikke er så farlig å miste). Du betaler ikke 20.000 - 400.000 kr for en klokke over nettet, da gir du ditt bud og hvis du får den, så drar du å henter den selv. Avstand har ikke noe å si når det er snakk om så mye penger.

 

Jeg syns det er fint at de selger kopier, for alle vil vel ha en klokke rundt hånden som det står Rolex på, og det er ikke alle som har råd til en EKTE.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at så lenge det står Rolex eller chanel eller hva som helst uten å være det, så er det merkevaretyveri. Hvis du øsnker å være en dust som går rundt med en feika Rolex, og støtte opp under kriminalitet i tillegg... Det er ditt valg.

LA de brenne på bålet sammen med Qxl er hva jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner også til at det er særlig mange "inspierte" LV-vesker. Tragisk. Rett og slett. Vel og bra at de opplyser om at de ikke er ekte(men hva tror folk, en LV-bag til 700?), men det er særdeles uetisk. Liker man LV-designet så kjøper man LV, og ikke LU som etterligner LV...

 

Jeg vil faktisk strekke meg så langt som til å si at det er DÅRLIG GJORT å kjøpe "piratvarer"(også kjent som inspirerte varer...)

Lenke til kommentar
Poenget er vel at så lenge det står Rolex eller chanel eller hva som helst uten å være det, så er det merkevaretyveri. Hvis du øsnker å være en dust som går rundt med en feika Rolex, og støtte opp under kriminalitet i tillegg... Det er ditt valg.

LA de brenne på bålet sammen med Qxl er hva jeg ønsker.

5481661[/snapback]

 

Er man virkelig det? Er man en dust hvis man går rundt med en klokke som det står "Rolex" på som egentlig ikke er ekte?

 

Det er jo du som er en dust som kan si noe sånt.

 

"Man er dust fordi man velger å gå med klær/ting som man syns er fine"

 

"Haha! Se på han dusten der a! Han går i klær han syns er fine!"

 

Jeg vil si:

 

"Haha, fy faen... For en taper, han har faen ikke noe liv som gidder å bry seg om hva andre går med, bare fordi HAN ikke syns det er noe fint".

 

EDIT: De som kjøper EKTE varer kjøper de pga merket. De som kjøper uekte varer kjøper det fordi de syns det er fint.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
 

QUOTE(gwh @ 22/01-2006 : 19:15)

Poenget er vel at så lenge det står Rolex eller chanel eller hva som helst uten å være det, så er det merkevaretyveri. Hvis du øsnker å være en dust som går rundt med en feika Rolex, og støtte opp under kriminalitet i tillegg... Det er ditt valg.

LA de brenne på bålet sammen med Qxl er hva jeg ønsker.

*

 

 

 

Er man virkelig det? Er man en dust hvis man går rundt med en klokke som det står "Rolex" på som egentlig ikke er ekte?

 

Det er jo du som er en dust som kan si noe sånt.

 

"Man er dust fordi man velger å gå med klær/ting som man syns er fine"

 

"Haha! Se på han dusten der a! Han går i klær han syns er fine!"

 

Jeg vil si:

 

"Haha, fy faen... For en taper, han har faen ikke noe liv som gidder å bry seg om hva andre går med, bare fordi HAN ikke syns det er noe fint".

 

Kortversjonen er vel at Nicklas viser hvor lite han vet og prøver seg på litt diverse hersketeknikker.

Kryp tilbake til hullet ditt du.

Over og ut for meg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Kortversjonen er vel at Nicklas viser hvor lite han vet og prøver seg på litt diverse hersketeknikker.

Kryp tilbake til hullet ditt du.

Over og ut for meg i denne tråden.

5482017[/snapback]

 

Ja, det er nettopp det :roll: Jeg har ikke peiling på klær og mote, jeg er ett mannfolk ikke en homofil slabbedask med brunkrem.

 

Det handler ikke om noe annet enn oss og naturen. Om Rolex'en på armen din er ekte eller ikke spiller absolutt ingen rolle*

 

*Sålenge du vet den er ekte/falsk

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Er jo forskjell på å kjøpe en fake Rolex og faktisk gå rundt a tro at den er ekte, en å kjøpe en Rolex til noen hundrelapper som du vet at er fake. Er mange som kjøper dyre merker KUN på grunn av merket, hadde de funnet en helt lik klokke på Europris bare et annet merke hadde de garantert ikke kjøpt den.

Lenke til kommentar

Ja, folk må nu bestemme selv om de ska kjøpe falsk eller ekte. Og ser ut til at det er riktig det du sier var å bladde gjennom en sånn selger og fant ut att de negative kommetarene var fjernet. De som var over tre månder gammle, bare de posetive og nøytrale fikk være igjen. Ja ja, var nå skeptisk til å handle dær og nå veit æ faktisk ikke om jeg gidder vist de er så pass useriøse som det ser ut til. Må rote litt till dær og se om jeg finner ut noe mer tull.

 

Ps:Mein å lese at ei gammel kjerring i danmark fikk bot før å ha kjøpt falske solbriller til 80 kr, husker nokk ikke helt eksakt tall på boten men den var vist mellom 50 000- 80 000kr som er en ganske stiv pris det. Har desverre ingen link men det var i fjord sommer et oppslag i vg eller dagbladet om det.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
EDIT: De som kjøper EKTE varer kjøper de pga merket. De som kjøper uekte varer kjøper det fordi de syns det er fint.

Tror vi gjør om denne til:

EDIT: De som kjøper EKTE varer kjøper det fordi de syns det er fint. De som kjøper uekte varer gjør det pga. merket.

5482411[/snapback]

 

Tullball begge to! De som kjøper ekte OG uekte merkevarer kjøper de pga. merket!

Dessuten forkekommer det unntak fra denne regelen.

Lenke til kommentar

Man må jo huske på at de som designer klær o.l. har store utgifter som går med til nettopp design, og dette slipper piratene å betale, fordi de bare kan kopiere det merkegigantene har utviklet. Det er jo derfor de kan selge ting billig, i tillegg til at kvaliteten ofte er dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...