Gå til innhold

Aksesspunkter med PoE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bridging er en bro mellom to nettverk. Det vil si at man kan ha to kablede nettvert i f.eks. hvert sitt hus som kobles sammen med to aksesspunkter som støtter bridging. Da vil disse nettene bli koblet sammen og fungere som ett eneste lokalnettverk.

Lenke til kommentar
PoE er egentlig ganske kjekt, håper det begynner å bli vanligere å støtter, følger det med slik "strøm-kabel og nettkabel til PoE" adapter? Og om ikke, hva koster en slik, sånn ca?

AtW

5469438[/snapback]

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

Litt over 200 kr er ikke ille, billigste switchen jeg har sett med PoE er en D-Link med 16 porter, hvor 8 av dem har PoE. Denne koster rundt 2800 kr, som du finner i bunnen av søkeresultatene på linken jeg gav ovenfor.

Lenke til kommentar

Joda, utendørs enheten var jo fin den - men 3200 kroner da man! Den litt fingernemme kan jo bare kjøpe seg en flatpanelantenne på 15dBi (ebay.com, ca. 400 kroner), disse har rikelig med plass til å stappe komponentene fra en WRT54GL i (553 kroner, i.h.t "prisguiden"). Legger vi til noen smådeler fra elfa.se er vi oppe i langt under halvparten - for et mye bedre produkt :)

Beklager at jeg ble litt offtopic, men synes jeg måtte når prisen var så stiv... På den annen side - dette er et flott "out of the box" produkt for de som har nok av penger :) Håper flere følger Linksys gode eksempel når det gjelder produktutvikling :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...