x-ray-cat Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Jeg prøver å installere wordpress her. Er det public_html mappen det er meningen man skal laste opp wordpressmappa opp til? Går det greid om jeg bruker den innebyggete opplasteren i cpanel. Sitter på skolen og gidder ikke bruke ftp-klienten innebygget i golive... Setter pris på hjelp Takk for bidraget WizendraW. Endret 20. januar 2006 av x-ray-cat Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Har lastet det opp nå. Det ser ut som brukernavn og passord til databasen funker men av en eller annen grunn for jeg meldingen om at noe med databasenavnet er feil: Can’t select database We were able to connect to the database server (which means your username and password is okay) but not able to select the whoi3190wordpress database. Are you sure it exists? On some systems the name of your database is prefixed with your username, so it would be like username_wordpress. Could that be the problem? If you don't know how to setup a database you should contact your host. If all else fails you may find help at the Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Har du sjekket at den ikke har kalt databasen for brukernavn_databasenavn? Det er tilfelle hos meg. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Når jeg lager en database blir navnet automatisk brukernavn_detnavnetjegvelger Er det det som gjør det? Har inntrykkk av det. Men hvordan kan jeg isåfall lage databasenavn kun med det jeg velger å kalle den? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Det kan du ikke. Dermed må du skrive i config.php at databasenavnet er brukernavn_databasenavn. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Det kan du ikke. Dermed må du skrive i config.php at databasenavnet er brukernavn_databasenavn. 5469042[/snapback] Hvordan gjør jeg det? Når jeg skriver det navnet som den setter sammen: brukernavn_detjegnavnetjeg kaller dne så funker det ikke. Må jeg skrive det et annet sted i fila? Kan ikke så mye om php og mysql så hvis jeg må skrive at brukernavnet er i databasenavnet eller noe kan du fortelle meg hvordan? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Kanskje dette kan være av betydning: MySQL Account Maintenance Databases whoi3190_wordpress Users in wordpress whoi3190_wordpre (Privileges: ALL PRIVILEGES) Connection Strings Perl $dbh = DBI->connect("DBI:mysql:whoi3190_wordpress:localhost","whoi3190_wordpre","<PASSWORD HERE>"); PHP $dbh=mysql_connect ("localhost", "whoi3190_wordpre", "<PASSWORD HERE>") or die ('I cannot connect to the database because: ' . mysql_error()); mysql_select_db ("whoi3190_wordpress"); Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hva har du skrevet i konfigurasjons(?)-fila? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Hva har du skrevet i konfigurasjons(?)-fila? 5469388[/snapback] brukernavn_databasenavn (Tror det var dette jeg hadde skrevet feil) brukernavn_bruker passord Detfunker som sagt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå