Gå til innhold

4 skjermer - 2 skjermkort

petterg

Anbefalte innlegg

Trenger at to skjermer og to prosjektorer viser samme bilde.

Kan man bruke to skjermkort (en agp og en pci) med tilkobling for to skjermer hver for å få til dette?

Jeg prøvde dette uten den helt store suksessen.

Det står et gf6000 agp kort i maskina fra før. Satt i et matrox dualhead pci kort. Bios ble satt til å starte pcikortet først.

Problemet er at i windows finner jeg ingen plass å klone bildet mellom matrox kortet og nvidia kortet. Å sette bildet til å bruke alle skjermene som en stor skjerm fungerer bra, men å klone det samme bildet på alle skjermer finner jeg ingen instilling for.

Ville det løst seg om man skaffet to kort med samme gpu? Noen drivere som kunne løst problemet?

Finnes det noen rimeligere måte å få til dette på enn å kjøpe et kort med fire utganger? (rimeligste agp/pci kortet jeg har funnet med 4 utganger koster over 3000)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
espennyh: Petterg skal ikke kjøre sli, han skal bruke fire skjermer, og siden 6200 kort kan ha to skjermer hver så hadde det funket fint.

PS 6600 støtter heller ikke sli, da må han ha 6600GT :p

5657109[/snapback]

for det første, DU dro inn SLI i diskusjonen...

Du sier at 6200 funker.. Noe det ikke gjør...

Jeg sier at 6600 funker, noe det gjør...

Du sier at 6600 ikke støtter SLI, noe det gjør.. og at det holder med 6200 (som fortsatt ikke støtter SLI)...

Skjønner ikke at du kan sitte å si masse greier ikke som ikke stemmer :no::nei::no::nei:

Lenke til kommentar
espennyh: Petterg skal ikke kjøre sli, han skal bruke fire skjermer, og siden 6200 kort kan ha to skjermer hver så hadde det funket fint.

PS 6600 støtter heller ikke sli, da må han ha 6600GT :p

5657109[/snapback]

for det første, DU dro inn SLI i diskusjonen...

Du sier at 6200 funker.. Noe det ikke gjør...

Jeg sier at 6600 funker, noe det gjør...

Du sier at 6600 ikke støtter SLI, noe det gjør.. og at det holder med 6200 (som fortsatt ikke støtter SLI)...

Skjønner ikke at du kan sitte å si masse greier ikke som ikke stemmer :no::nei::no::nei:

5661327[/snapback]

OK Jeg tok feil i at 6600 støtter SLI, for det fins noen få (ytterst få) 6600 kort som støtter SLI (det har jeg nå undersøkt).

Men hvorfor i alle dager sier du at det ikke går an å klone fire skjermer med to stk 6200 kort? Jeg skrev at et SLI hovedkort og to 6200 kort kunne hjulpet ham, men man må da være en tulling om man prøver å sette dem i SLI -Hva skulle vitsen være med det? For det første støttes det ikke, og for det andre ville det jo bare være bilde på to av skjermene... -Han skal jo ikke kjøre sli, men kjøre fire skjermer...

Uansett... -Nå har han sagt at han ikke vil bytte hovedkort, så da blir det en programvareløsning for å få dette til.

EDIT: Linktil opsett av fire skjermer med SLI hovedkort: http://www.tomshardware.com/2004/11/23/nvidia/page31.html

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...