Gå til innhold

Holder denne strømforsyningen for meg?

Anbefalte innlegg

God dag..

Jeg lurer på om min psu holde til et SLI system med 6600gt?

En kamerat av meg kjøpte igår 7800gt og jeg får da låne hans sin "gamle" 6600gt :w00t:

Jeg har ASUS A8n SLi Deluxe og ville derfor prøve å se om jeg merka forskjell.

Etter det jeg forstår er ikke denne psuen min ikke SLi verifisert..

PSU: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...LBBR2&mcat=c346

Holder denne til mitt system... Som lyder følgenede:

A64 3200+ (ikke klokka ennå!)

2gb ramm Geil 3200

2 stk 250 gb s-ata samsung disker

et neon lys.

Viftestyring Sunbeam (kort ikke et konsol)

DVD

DVD brenner.

Audigty 2 zs

1 stk Asus 6600gt extreme :roll:

og enda en 6600gt Gainward mener jeg..

+ joystick via usb, ipod (lade), og webcam

Vil dette funke??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det skal gå heeeelt greit. SLI-godkjenning er litt som THX-godkjenning (lyd og bilde) når det gjelder godkjenning; kanskje kjekt å ha...

-men om du er lur, så skaffer du nye vifter (Zalman VF700 osv.) som kobles direkte på PSU. -da får du bedre kjøling og disse skal passe i SLI. Dessuten slipper HK å drive viftene på kortene.

SLI godkjent PSU blir litt mer interessant på 6800GT, 6800GS, 7800GT osv. der du har en egen 6-pins kontakt for strøm til GPU.

Lenke til kommentar

Jeg har denna Zalman greia på mitt kort!

Og jeg har en kontakt på hovedkortet til SLi etter det jeg forstod i manualen.

Dette er kun midlertidig SLI oppsettet, siden jeg kommer til å investere i 7800gt når jeg får solgt mitt...

Vil ha BF2 på full eyecandy..

Lenke til kommentar

Joda, 6600GT ligger ikke langt etter i strøm-bruk. Så lenge PSUen ligger forholdsvis høyt i spec. gjerne 500watt, så har det ikke så forferdelig mye å si. Det viktigste er at PSUen da er stabil på volt, og har høy effektivitet, gjerne 70% på max load.

Jeg kjørte en billig 350watt PSU med AMD 3200+ Venice på 2.5Ghz (1.55V), 2.8V på RAM (Kingston PC3500) med Gainward 6600GT Gol. Sam. (klokket til 575/1150), pluss Zalmann VF700Cu og VF7700Cu, 3 stk. 80mm vifter (AC Ryan) og 1 stk. 92mm (Thermaltake) i tillegg til litt lys i kabinettet. HK er et DFI Lanparty Ultra D. Dette oppsettet bygde jeg til en kar, og jeg må si at det går forbløffende greit.

Kjører du effekthungrige 6800GT på Ultra overklokk hastigheter som jeg gjør (425/1200) så er det kjekt med +500 watt og egen 6 pins som tåler SLI.

6600GT drives av HK'et, mens 6800 familien og 7800 har egen 6 pins tilkobling, og den bør være stabil, spesielt ved belastning i SLI oppsett. Etter det jeg ser her på forumet og hører så går det relativt greit med den PSUen fra Bzerk. Alternativene sånn i farta jeg kommer på og har erfaring med må vaære 500watter'n til Mist, og 580watter'n til Hiper, om jeg skal nevne de jeg har erfaring med som ikke koster mer enn 900-....

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...