Gå til innhold

HentaiBox - LCD #1 montert

Anbefalte innlegg

Najs fremgang på fronten ;) Men du har vel ikke hørt om maskeringsape?, litt enklere en å lakke platene for å tegne på de.

Så foresten ikke så ille ut med den der nettingen i front.

5729171[/snapback]

Joda, har hørt om maskeringsteip, men hadde rigget opp garasjen som et "lakkeringsverksted" samme dag, og benyttet meg av muligheten til å teste det ut.

Skulle nå grunne toppen uansett.

Det er ikke snakk om tykke laget med grunning, hvis du ser på bildene kan du se tusjmerker fra tidligere arbeid igjennom grunningen.

--------------

Ang. lakkeringen.

Grunnen til at det ikke blir dekorlakkert i denne omgangen er av flere årsaker.

• Økonomisk er dette ikke gjennomførbart da andre utgifter har kommet iveien.
  • Vanskelig å gjennomføre i praksis, da jeg først måtte sende platene til kristiansand, for deretter kjøre 50 Mil hver vei for å hente dem (platene er 0,9mm tykke, og dere vert hvordan posten behandler pakker)
  • Nettopp pga forrige punkt blir det tidsmessig ikke gjennomførbart
  • pga tidspress ønsker jeg heller å bruke tiden til å produsere et godt produkt, istedenfor å bruke tid på eyecandy.

For å gi dere en viss idè om hva det ville ha kostet meg å gjennomføre lakkeringen slik jeg hadde planlagt, her har dere et grovt prisoverslag.

Lakkering : 4000,-

Henting: bensin ca. 1000,-

Overnatting: ca 600-1000,-

Mat + div : ca 1000,-

tilsammen: en plass mellom 6500 og 7200 kr bare for å lakkere et pc kabinett.

Det har jeg desverre ikke råd til akkurat nå, med nyfødt barn i huset, og planer om flytting. Ikke nok med det, det er tid for årsavgift på bilen, den må og igjennom en del smårep. for å bli eu godkjent før 30.mai.

Da velger jeg heller værbestandige klistremerker/vinyl til en 500-1000 kroner.

Håper dere har forståelse for dette.

Det ferdige resultatet vil se tilnærmet like bra ut. (hvis det blir bra i det hele tatt da :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Najs fremgang på fronten ;) Men du har vel ikke hørt om maskeringsape?, litt enklere en å lakke platene for å tegne på de.

Så foresten ikke så ille ut med den der nettingen i front.

5729171[/snapback]

Joda, har hørt om maskeringsteip, men hadde rigget opp garasjen som et "lakkeringsverksted" samme dag, og benyttet meg av muligheten til å teste det ut.

Skulle nå grunne toppen uansett.

Det er ikke snakk om tykke laget med grunning, hvis du ser på bildene kan du se tusjmerker fra tidligere arbeid igjennom grunningen.

--------------

Ang. lakkeringen.

Grunnen til at det ikke blir dekorlakkert i denne omgangen er av flere årsaker.

•  
  • Økonomisk er dette ikke gjennomførbart da andre utgifter har kommet iveien.

• Vanskelig å gjennomføre i praksis, da jeg først måtte sende platene til kristiansand, for deretter kjøre 50 Mil hver vei for å hente dem (platene er 0,9mm tykke, og dere vert hvordan posten behandler pakker)

• Nettopp pga forrige punkt blir det tidsmessig ikke gjennomførbart

• pga tidspress ønsker jeg heller å bruke tiden til å produsere et godt produkt, istedenfor å bruke tid på eyecandy.

For å gi dere en viss idè om hva det ville ha kostet meg å gjennomføre lakkeringen slik jeg hadde planlagt, her har dere et grovt prisoverslag.

Lakkering : 4000,-

Henting: bensin ca. 1000,-

Overnatting: ca 600-1000,-

Mat + div : ca 1000,-

tilsammen: en plass mellom 6500 og 7200 kr bare for å lakkere et pc kabinett.

Det har jeg desverre ikke råd til akkurat nå, med nyfødt barn i huset, og planer om flytting. Ikke nok med det, det er tid for årsavgift på bilen, den må og igjennom en del smårep. for å bli eu godkjent før 30.mai.

Da velger jeg heller værbestandige klistremerker/vinyl til en 500-1000 kroner.

Håper dere har forståelse for dette.

Det ferdige resultatet vil se tilnærmet like bra ut. (hvis det blir bra i det hele tatt da :) )

5730037[/snapback]

Jeg er overbevist, jeg hadde aldri betalt 6-7000,- for å lakke et kabinett, nr jeg heller kunne kjøpt ypperlig lakk til 500,- og fått et bra resultat med det.

Stå på devilon, gleder med til neste update ;)

Petter

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal stjele ideen :hmm: Hehe var så sykt bra så jeg fikk så lyst på et selv! Ikke det at det kommer til å bli like bra da... ;)

Hvor mye har det kostet deg? Jeg snakker om selve kabinettet, materialene og sånt...

Ellers: Veldig bra jobba! Stå på! :thumbup:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal stjele ideen :hmm:  Hehe var så sykt bra så jeg fikk så lyst på et selv! Ikke det at det kommer til å bli like bra da...  ;)

Hvor mye har det kostet deg? Jeg snakker om selve kabinettet, materialene og sånt...

Ellers: Veldig bra jobba! Stå på! :thumbup:

5739221[/snapback]

Har vel kostet meg rundt 12 høvdinger til nå, noe av det pga verktøy som måtte kjøpes inn.

Bare skruene (som jeg har kjøpt 300 stk av) kom på godt over 1000 kroner.

Billig er det ikke, men fortsatt langt under et normalt budsjett for bilstyling, eller for den saks skyld, ei gjennomsnittlig jentes årsbudsjett på sminke/frisør

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...