Gå til innhold

Har noen sett grafikk som likner dette?


Anbefalte innlegg

Har postet denne posten på flere support forum, men jeg tror egentlig det er her jeg finner noen med tilstrekkelig "skills" til å løse denne nøtten.

 

Har fått en merkelig feil på min HP pavilion t260.

Når jeg spiller WoW og Bf2. Flyter grafikken ut i linjer og trekanter.

 

I bf 2 ser det helt j... ut med masse "streker og geometriske figurer".

Det virker som det er helt random når dette oppstår, kan en dag spille 1-2 timer uten problemer, mens andre ganger kommer problemet med en gang.

 

Kan nevnes at jeg kan fortsette å spille med problemet uten at systemet crasher. Jeg kan også oppleve feil med feks skjermspareren i windows, så det er ikke utelukkende spill det dreier seg om.

 

Først antok jeg at det var feil på skjermkortet, som forøvrig var et ATI Radeon kort. Byttet til et Gforce 6600 ti, reinstallert Os'et og skjermkort drivere, uten resultat.

Støv har blitt fjernet og viftene går, så jeg skulle tro at tempen på Cpu'en er ok?

 

Dette er en original hp pavilion t260 så bare gpu'en er byttet. Litt usikker på hele systemet, men jeg tror det er noenlunde slik:

 

Cpu: Intel Pentium 4 3.02 ghz (tror det er dual core)

Hovedkort: Uvisst, men originalt.

Minne: 1Gb

Skjermkort: Nvidia Gforce 6600

Driverene til skjermkortet er originale Nvidia, antar nyeste force.

 

Håper noen kan hjelpe meg med å få en diagnose her, da jeg selv er tom for ideer.

Hjelp mottas med stor takk

post-92649-1137782037_thumb.jpg

post-92649-1137782051_thumb.jpg

post-92649-1137782069_thumb.jpg

Endret av bukspretteren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde akkurat det samme problemet i GTA: Vice city for noen år siden. Med et Fx5200. Men dette fikset seg når jeg installerte drivere på nytt. Last ned nyeste driverne og prøv. Evt. installer de som fulgte med eller de som ligger Her

 

Utover det vet jeg ikke.

 

Edit : Du nevner ikke om du har overklokket det eller ei.

Endret av Lollapalooza
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Det der er artifacts av værste sort. Noe er galt i grafikkortet så det ikke greier å vise 3d-objekter riktig. Jeg hadde det på mitt 9800Pro-kort, og det ble bare værre og værre over noen dager. Tilslutt så jeg nesten ikke Windows desktopen pga tjukke stygge streker som bevegde seg hele tiden.

 

Kjøpte nytt grafikkort, problem solved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...