Gå til innhold

ati tvut sort tv-skjerm

Anbefalte innlegg

Er det noen med Ati skjermkort som har opplevd at tv'en har kuttet tv-ut signalet og at man må reboote maskinen for å få det tilbake? Det har skjedd med meg to ganger på to dager. Jeg har sittet og sett på noe og plutselig så har tv-skjermen mistet signalet fra den bærbare. Er det ati-driverene eller noe annet som kan ligge bak? Jeg har brukt tv-uten i et par måneder nå og dette er første gang at det har klikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt det samme problemet med nvidia-kort. Fått fnatt av å prøve å finne ut av problemet og eneste mulighet (som jeg ble noe overrasket over) har vært å reboote maskinen (i ren desperasjon :p). I blame the drivers.

Uansett, installer de nyeste driverene fra ati, eventuelt reinstaller de.

edit: og restart.... Proprietære drivere er noe ordentlig herk, så i utganspunktet hvis det fungerer uten er det kanskje det beste. Nvidia-driverene forårsaket kernel-panic innimellom før, men det ser ut til å ha bedret seg. Eneste som forårsaker kernel-panic nå for tiden er strømbrudd :)

Endret av xeon
Lenke til kommentar
Har du husket å slå av screensavere og strømsparing (Turn off monitor & system, standby) ?

5468240[/snapback]

Screensaveren er av, strømsparing er jeg ikke sikker på. Men det er ikke det som er problemet, for jeg har ikke innstilt noe på strøm/skjermsparer osv. siden jeg la inn driverene, og det er først nå jeg har fått problem, og tv-ut har jeg brukt i en god del uker nå.

Lenke til kommentar
Har hatt det samme problemet med nvidia-kort. Fått fnatt av å prøve å finne ut av problemet og eneste mulighet (som jeg ble noe overrasket over) har vært å reboote maskinen (i ren desperasjon :p). I blame the drivers.

Uansett, installer de nyeste driverene fra ati, eventuelt reinstaller de.

edit: og restart.... Proprietære drivere er noe ordentlig herk, så i utganspunktet hvis det fungerer uten er det kanskje det beste. Nvidia-driverene forårsaket kernel-panic innimellom før, men det ser ut til å ha bedret seg. Eneste som forårsaker kernel-panic nå for tiden er strømbrudd :)

5468744[/snapback]

Eller evt. nedgradere til en eldre versjon. Jeg har ikke nedgradert drivere til skjermkort før, er det bare å kjøre install filen til en eldre versjon og skrive over det som er av 3d drivere ol.?

Endret av Scrim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...