Gå til innhold

Ny, Januar PC + hjelp

Anbefalte innlegg

Hei & hå!! :blush:

Ja, rett før min gamle stasjonære pc kortsluttet solgte jeg laptopen min. Så nå sitter jeg her uten pc.

Tenkte jeg skulle handle meg en grei ny multimedia maskin. :hmm:

Har sett litt på disse ferdig pcene til komplett, mpx, osv.. men jeg vet ikke helt(!) ..tenke kanskje bare å bygge en pc fra scratch, som jeg har gjort med de andre pcene jeg har hatt.

Det jeg trenger er:

Kabinett:

Hovedkort:

CPU:

Ram:

Nettverkskort:

Skjermkort:

Skjerm (LCD 17" ell 19"):

Lydkort (trenger ikke være bra):

Mus:

* Budsjettet mitt ligger opp mot 10000kr, men gjør ingenting om det kommer under det.

Her er noen av tingene jeg har sett litt på, men vet ikke om det er noe serlig(?):

CPU: AMD Athlon 64 3700+ - 1872,-

Ram: Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 1024 MB (2x512) - 1040,-

Kabinett: Chieftec Dragon DX-01 USB/FireWire - 599,-

Kabinett2: Antec Super LanBoy - 686,- <- liker dette så bra! ;)

Håper det er noen snille sjeler der ute, og kan hjelpe meg med å sette opp noen forslag til ny pc. Den skal være rask og god på spill/redigering ol. :thumbup:

- drm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag:

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2250 kr

Hovedkort: EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI,Socket-939 ATX, S-ATA 2, GbLAN, DDR,PCI-Ex16 925 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 899 kr

Skjermkort: XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz 2995 kr

Strømforsyning: Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin 949 kr

Totalt: 8018 kr

Du kan nok spare en del ved å velge en annen nettbutikk. Du kan også spare en del på hovedkortet og strømforsyningen.

Lydkort og nettverkskort er på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Her er mitt forslag, tror det skulle være ganske dugelig gikk ca. 680 over prisen da men jaja det er bare et forslag:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=24035

5472185[/snapback]

Cpu helt ok.

Skjermen du har funnet må være det verste blant det verste? 25ms og kontrast på 350:1.

Leste litt om rammen og der skrev folk «bra billig ram, men ikke noe for gaming», tror jeg dropper den og kanskje går for Corsair Value Select DDR400 2048 MB (2x1024) til 1643,-.

Er litt i tvil om hvilket hovedkort jeg går for ...enten DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D eller.. EPoX EP-9NPA+ Ultra

Av kabinett valg blir det nok Antec Super LanBoy

Cpu blir AMD 64 3700+ San Diego

Skjerm har jeg heller ikke bestemt, men ViewSonic 19" 8ms, 550:1 kontr. osv.. eller kanskje LG 19" lcd 4ms

Håper det er noen der ute da som kan kommentere oppsettet mitt eventult tilføye hva som er dritt / bra valg!

- drm

Lenke til kommentar
Ville sett på ddette Asus kortet istedet.

5475384[/snapback]

+ God ytelse

+ Fin layout

+ Gode tilkoblingsmuligheter

+ Helt støyfritt

+ God på overklokking

- Prisen

Det er hw.no sin mening om det kortet. Men litt dyrt var det jo(?)

Noen som har erfaring med dette kortet da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...