kelmesport Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Her er min sitasjon: Problem: Pc restarter seg helt uten forvarsel. Når jeg kjører et såkalt "test-program" som skal påvise hardware-feil, restarter pc`n seg på akkurat samme sted hver gang; det er når programmet kommer til testing av interfaces. Siste kode i programmet før pc`n restarter seg er: "proxystubclsid32", programmet søker med andre ord gjennom registeret i windows som har med interfaces å gjøre, og restarter seg øyeblikkelig når "proxystubclsid32" kommer opp i søkeprogrammet. Ellers hvis jeg ikke kjører dette programmet, kan pc`n restarte seg helt uten forvarsel når som helst, altså når jeg holder på med "vanlige" ting. 1. Har nettopp bygd denne "problem-pc`n" med følgende komponenter: ASUS SLI PREMIUM S939 X2 3800 A64 S939 2048 MB OSZ DDR MINNE 3200 CL3 7800GT PCIE (club3d) OSZ POWER 520w MAXTOR 250 S-ATA HDD 7200 8MB BENQ DVD-BRENNER 2. - Maskina er IKKE infisert av noe som helst virus - Jeg har testet andre ram-brikker uten at problemet løser seg. - Det er ikke dvd-brenneren som er problemet - Jeg har tatt ut alt av ekstra usb-porter og lyd i front på kabinettet, slik at det ikke skal være noen form for jordings-feil eller annen dritt som er årsaken. (Har også prøvd med kun power-knappen tilkoblet til hovedkortet). Problemet er fortsatt ikke løst. - Jeg lastet ned å prøvde å kjøre dette ultimate-boot programmet alle skryter så hemningsløst av, men da restarta pc`n seg med en gang programmet begynte å boote, rette sakt; når maskina prøvde å boote fra cd`n Jeg hadde altså brent en oppstarts-cd av dette programmet på denne cd`n. - Samme feil oppstår når jeg prøver en annen HDD - CPU-temp ligger på 25-30 grader stabilt hele tiden. - Det spiller ingen rolle om jeg benytter S-ata eller IDE 3. Har ikke testet CPU, HOVEDKORT, PSU eller SKJERMKORT - Tror ikke det er PSU grunnet at maskina restarter seg på samme sted hver hver gang jeg kjører et program som detekterer hardware-feil. - CPU-temp er normal, så det er lite sannsynlig at dette er CPU sin feil. - Det kan være skjermkortet, og jeg tror det er stor sannsynlighet for at det er hovedkortet. Hva mer kan jeg gjøre for å finne feilen? Har ikke noen annet PCI-e skjermkort tilgjengelig, eller annet hovedkort. Hva mener dere? kan noen hjelpe meg der ute? HJELP! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Les litt her du, Trojan/Worm som plager deg: http://www.google.com/search?sourceid=navc...roxystubclsid32 Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg synes dette er merkelig. Jeg har jo ikke koblet til internett en gang. Jeg var tikoblet den første gangen, men har formatert disken MANGE ganger etter den tid, visstnok hurtigformatering. Hva bør jeg gjøre? Hvis noen lurer så har jeg ny drivere, og kjører winxp. Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Dessuten så ble det jo samme problem selv om jeg byttet HDD. Denne hdd`n gikk også gjennom testen uten at maskina restarta seg. Men en eller annen gang innen 1/2 time restarter maskina seg også med denne hdd`n som boot-disk/primary Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Edit: fra spøk til alvor... Hvordan er det med temperaturer i boxen ? Endret 20. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 altså....dette har ikke noe med temp i boxen å gjøre. Den er forresten helt fin Alt av temp er topp. Vær så snill å se nøye på feilbeskrivelsen min øverst i denne artikkelen før evt. råd/svar gis. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) altså....dette har ikke noe med temp i boxen å gjøre. Den er forresten helt fin Alt av temp er topp. Vær så snill å se nøye på feilbeskrivelsen min øverst i denne artikkelen før evt. råd/svar gis. 5467989[/snapback] Det er helt greit men akkurat den feilmeldingen indikerer til nettverkskoblinger, det være seg software eller hardwarefeil.. Du kan jo eliminere en del, kutt alle hardware relaterte tilkoblinger i bios, det være seg USB og nettverk. Hjelper ikke det så ta ut alt man ikke har behov for å kjøre Windows ... Endret 20. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg har prøvd med bare skjermkortet, hdd, power, cpu, ram, mus og tastatur tilbkoblet hovedkortet, men allikevel oppstår den samme feilen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 http://forums.pcper.com/showthread.php?t=410392 Samma gamle kompabilitets problem med maxtor DM10 sata300 og NF4 høres det ut som. Løsning 1)Kople/kjør disken på SIL kontrolleren 2)Oppgrader firmwaren på den + hk BIOS. 3)Bytt til Hitachi e.l. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) http://forums.pcper.com/showthread.php?t=410392 Samma gamle kompabilitets problem med maxtor DM10 sata300 og NF4 høres det ut som. Løsning 1)Kople/kjør disken på SIL kontrolleren 2)Oppgrader firmwaren på den + hk BIOS. 3)Bytt til Hitachi e.l. 5468026[/snapback] Er ikke akkurat det samme HK men støtter seff. deg.. Ta og hent ned en ny bios i første omgang.. Endret 20. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Ok, så det er et kjent problem med nf4 og maxtor? Kan forsøke å update BIOS + drivere/kontrollere på hovedkortet. Men hva mener du med "1)Kople/kjør disken på SIL kontrolleren" ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Ok, så det er et kjent problem med nf4 og maxtor? Kan forsøke å update BIOS + drivere/kontrollere på hovedkortet. Men hva mener du med "1)Kople/kjør disken på SIL kontrolleren" ? 5468042[/snapback] Snarvei nå, er trøtt så god natt folkens.. http://www.google.com/search?sourceid=navc...IL+kontrolleren Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Skal gjøre dette senere i dag, så skal dere få høre hvordan det utarter seg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Google søk på maxtor sata300 & NF4 http://www.google.com/search?q=maxtor+diam...n&start=10&sa=N Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 OK, nå har jeg holdt på i hele dag og delvis natt for å fikse problemene, men jeg får det rett og slett ikke til. Har prøvd alt som er beskrevet ovenfor. Fram og tilbake med drivere, updates og windows-installasjoner. Flashet bios via cd`n som var med hovedkortet, men til ingen nytte. Problemet har visstnok forandret seg litt; skjermen slår ikke seg "on" rett før man kommer inn i windows, altså når man er på slutten av oppstarten av windows. Da blir det helt svart, og pc`n fryser. Ikke nevn noe om S-ata drivere, for den feilkilden er det IKKE. Det må være strømforsyningen eller selve hovedkortet, kan ikke skjønne noe annet. Får se om jeg finner noe software som kan detektere dette etter som jeg ikke har noen andre komponenter å teste med. Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Forresten.... når jeg skal prøve ultimateboot-cd, så restarter pc`n seg med en gang den begynner å boote fra cd`n. Hvis jeg prøver ultimateboot-cdn på min andre datamaskin(denne), så funker det helt greit. Jeg tror mpx må få tilbake hovedkortet sitt Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Stenges, siden anmodningen om å regdigere emnetittelen blir ignorert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg