Gå til innhold

Tips om å få høyglanset hvit farge på overflate.

Anbefalte innlegg

Jeg poster her fordi de som kan noe om dette sansynligvis er case moddere. Redd om jeg posta i off topic ville den gå ubesvart og forsvinne i havet av poster.

Så tilgi meg for de som blir veldig støtt av det. Men møbelet det er snakk om er et stue møbel som huser min HTP, Xbox og forsterker. Så helt urelatert er det jo ikke.

Jeg har et Ikea stereomøbel jeg engang kjøpte for jeg hadde en bleka furu look gående.

Jeg har nå lyst til å male den hvit. Men bare hvit holder jo ikke. Jeg vil ha en høyglanset glossy overflate. Det nærmeste jeg kan beskrive det er vel ipod nano overflaten. Det er en hvit grunn, men oppå ligger det noen få millimeter med klar plast for å gi den litt den glossy høy glans overflaten.

Hva slags maling/lakk kan dere anbefale for å male et møble for å prøve å få den finishen? I hvertfall så nærme som mulig.

I mitt hode ser jeg for meg å pusse overflaten litt ned, grunne med en matt hvit farge. Og så enten male et hvit lag til og så en to - tre lag med klar lakk, eller om det finnes en hvit lakk som har den effekten i seg. Det jeg er litt redd for med klar lakk er at den over tid skal bli gul.

Så, tips om spesielle maling/lakk typer mottaes med stor takk!!

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har gode erfaringer med Plastic Padding Spraylakk fra Clas Ohlson.

Jeg har kun brukt "Blanksvart" sammen med "Klarlakk Blank", men jeg vil tro at den hvite lakken er like bra.

Før jeg begynte å lakkere pusset jeg overflaten med fint papir, og så hadde jeg ca. 3 lag med svart lakk, deretter 1 lag med klarlakk. Jeg pusset lett over den svarte lakken mellom hvert lag.

Edit: Fiksa på en setning.

- Pain193.

Endret av Pain193
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...