Rob3rt Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 har virkelig ddr nesten dobbelt så bra ytelse i forhold til sdr ? Lenke til kommentar
MatsD Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Det tror jeg stemmer ganske bra. Byttet fra sdr til ddr for litt siden, merker stor forskjell... ++ Mats The SuperHelt ++ Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 DDR = Double Data Rate. I teorien har denne dobbelt så høy båndbredde enn SDR-minne, men dette er ikke overførbart til det praktiske. Helt i begynnelsen ble det vist til ca. 3-8% økning i den totale ytelsen på en pc. Nå som teknologien har gått noen skritt videre vil jeg derimot tippe det er litt større forskjeller. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: MortenH skrev (2002-09-12 09:34):DDR = Double Data Rate. I teorien har denne dobbelt så høy båndbredde enn SDR-minne, men dette er ikke overførbart til det praktiske. Helt i begynnelsen ble det vist til ca. 3-8% økning i den totale ytelsen på en pc. Nå som teknologien har gått noen skritt videre vil jeg derimot tippe det er litt større forskjeller. Ja du kan forvente ca 15% ytelse økning i dag. Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hvis du har 256mb sdram vs 256mb ddr ram er ikke 256 ddr er ikke det samme som 512 sd. Men ddr kan flytte dobbelt så mye data pr hz en sd. Derfor vil ikke ddr være dobbelt så raskt som sd, men heller litt raskere siden flyttingen av data går raskere. Det er nå min oppfatning av ddr vs sd ivertfall Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 12:42, -JKJ- skrev:Hvis du har 256mb sdram vs 256mb ddr ram er ikke 256 ddr er ikke det samme som 512 sd.Men ddr kan flytte dobbelt så mye data pr hz en sd.Derfor vil ikke ddr være dobbelt så raskt som sd, men heller litt raskere siden flyttingen av data går raskere.Det er nå min oppfatning av ddr vs sd ivertfall Den som ikke blir forvirra av den forklaringen der fortjener en premie.. :smile: hastighet har ingenting direkte med størrelsen på ram'n. men hvis du må bruke mer ram enn du har begynner maskinen å bruke harddisken (som er 1/1000 så rask) og alt går tregt. pc2700 er VESENTLIG raskere enn pc133. Nok sagt om det. Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Joda, kan det med å uttrykke meg uklart =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå