Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc-en klikker i form av at skjermen tilter totalt

Anbefalte innlegg

Hallo. I det siste har pc-en hatt en lei tendens til å klikke i mangel på bedre ord. I starten oppstod det, da jeg f eks satt med photoshop og trykket på pc-musa i hurtig tempo. Nå om dagen kan det samme skje helt uten videre, og det som skjer er at skjermen blir heldekket av et mønster med rgb-fargene og jeg får null respons med pc-en. Eneste jeg kan gjøre er å slå av maskinen og starte på nytt igjen. Da er skjermen helt fin igjen og pc-en fungerer som den skal. Noen ganger kan det gå en hel dag uten at det skjer noe, mens andre dager kan det skje x antall ganger. Litt frustrerende er det hvertfall! Kan det være manglende oppdatering av drivere til skjermkort eller er det noen som har vært utsatt for det samme, og kan gi et tips på hva det kan være?

System:

AMD Athlon XP 2200+

1.8 GHz, 512 MB RAM

NVIDIA Geforce4 Ti 4200

Asus-hovedkort A7V8X

Win XP

HP Pavilion v90-skjerm

ps! Da jeg går på "egenskaper for skjerm - avansert" og velger folderen Geforce 4 Ti 4200, kommer det bare opp en liten feilmeldingsboks med vindustittel "nvcpl", hvor det står et rødt kryss med teksten "alvorlig feil". Da jeg lukket den dukket det opp en ny feilmeldingsboks med tittel "RUNDLL" hvor det stod "Det oppstod et unntak under forsøk på å kjøre C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\WINDOWS\system32\desk.cpl",Skjerm. Flotte greier!

Noe sier meg at denne posten kanskje ble postet i feil underforum her. Samtidig blir jo dette problemet trigget av f eks inputs fra tastatur og særlig pc-musa, og de har da vel ingenting med selve skjermen å gjøre så... :ermm:

Endret av morbid2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...