karpov Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg forsøkte å oppdatere min S.E w800i fra sidene deres: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...10245&fid=21839 Det gikk smertefritt helt til siste del av updateprosessen. Da fikk jeg beskjed om at den ble misslykket og at jeg skulle prøve igjen (vilket jeg har gjort uten hell). Før "updaten" var menyspråket norsk, mens etter er det engelsk enten jeg velger "according to SIM" eller ikke:( Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Før "updaten" var menyspråket norsk, mens etter er det engelsk enten jeg velger "according to SIM" eller ikke:( 5467451[/snapback] Har du ENTRY eller tilsvarende? Når jeg oppdaterte min K750i som har ENTRY hadde jeg plutselig bare engelsk menyspråk og manglet driveren til kameraet. Oppdateringstjeneste til SE har nemlig ikke noe med ENTRY å gjøre når det kommer til oppdatering på nettet. Du må levere telefonen til et serviceverksted. Om du bor i Oslo eller omegn kan du dra til Norsk Teleservice i Brobekkveien (ved Risløkka og Vollebekk) og få den oppdatert på dagen, eller du kan levere den der du kjøpte den så de kan sende den bort to uker. Vet det er flere serviceverksteder i Oslo, men når jeg hørte sa de at jeg måtte til Norsk Teleservice siden de ikke hadde norsk menyspråk (som høres litt rart ut når jeg tenker på det... ). Lenke til kommentar
karpov Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Takk for svar! Ojda! Da er det nok jeg som har bæsja på leggen.. Aldri hørt om ENTRY jeg:s Finnes det noen måte å få telefonen tilbake slik den opprinnelig var? Er updaten viktig? Koster det noe forresten? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Står om ENTRY her. Om du kjøpe telefonen din med Telenorlås har den sannsynligvis ENTRY. Ser det på den stygge, røde knappen. Om du oppdaterer den hos et serviceverksted blir den som før. Bare husk å ta backup av det du har av kontakter mm, for dette slettes ved oppdatering av software. Syns den er litt viktig ettersom du har mistet norsk språk og greier. Og nei, koster ingen ting. For du har fortsatt greit med garantitid igjen skulle jeg tro. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Har du ENTRY eller tilsvarende?Om du bor i Oslo eller omegn kan du dra til Norsk Teleservice i Brobekkveien (ved Risløkka og Vollebekk) og få den oppdatert på dagen, eller du kan levere den der du kjøpte den så de kan sende den bort to uker. Vet det er flere serviceverksteder i Oslo, men når jeg hørte sa de at jeg måtte til Norsk Teleservice siden de ikke hadde norsk menyspråk (som høres litt rart ut når jeg tenker på det... ). 5467605[/snapback] Koster det noe ekstra og få den fikset på dagen? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Koster det noe ekstra og få den fikset på dagen? 5468809[/snapback] Nei, ikke innen rimelig tid (levere på formiddagen, få igjen etter jobb f.eks.), men om du betaler 150 får du den tilbake på timen. Lenke til kommentar
zand Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Om du bor i Oslo eller omegn kan du dra til Norsk Teleservice i Brobekkveien (ved Risløkka og Vollebekk) og få den oppdatert på dagen, eller du kan levere den der du kjøpte den så de kan sende den bort to uker. Vet det er flere serviceverksteder i Oslo, men når jeg hørte sa de at jeg måtte til Norsk Teleservice siden de ikke hadde norsk menyspråk (som høres litt rart ut når jeg tenker på det... ). 5467605[/snapback] Norsk Teleservice holder til på Vestlandet. Det er arvato Teleservice som holder til i Brobekkveien 53. De har stengt sitt kundemottak og tar kun imot telefoner fra forhandlere nå. Endret 20. januar 2006 av zand Lenke til kommentar
karpov Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 fakk. nå har jeg nokk driti meg skikkelig ut. sendte mail til butikken der jeg kjøpte telefonen og de sa at garantien bortfaller dersom man oppdaterer selv (hvilket jeg forsøkte). Hva gjør jeg nå?? Finnes det noen måte å "nedgradere" telefonen til slik den var og beholde garantien? Hva med "reset master"? TRENGER HJELP! Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 sendte mail til butikken der jeg kjøpte telefonen og de sa at garantien bortfaller dersom man oppdaterer selv (hvilket jeg forsøkte).Hva gjør jeg nå?? 5468895[/snapback] Den bortfall såklart ikke om du oppdaterer via SE egen tjeneste. Derimot om du oppdaterer din K750i til en W800i er saken en annen... Lenke til kommentar
karpov Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Den bortfall såklart ikke om du oppdaterer via SE egen tjeneste. Derimot om du oppdaterer din K750i til en W800i er saken en annen... Er du helt bombesikker på det? Det var jo det lefdal sa. Lenke til kommentar
zand Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Da tar Lefdal grundig feil. Det er en tjeneste produsenten tilbyr. Garantien blir derfor ikke brutt. Er bare å dra til dem og klage. Skulle de motsette seg å ta den imot ville jeg ringt Sony Ericsson (81500840) og sagt fra om dette. Lenke til kommentar
karpov Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Takk zand! håper du har rett:) Men er det mulig å oppdatere selv? Da jeg forsøkte ble det jo temmelig misslykket. Har lest noen steder at man må installere noe flash-saker på selve mobilen først. dette hørtes også litt skummelt ut i forhold til garanti. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Takk zand!håper du har rett:) Men er det mulig å oppdatere selv? Da jeg forsøkte ble det jo temmelig misslykket. Har lest noen steder at man må installere noe flash-saker på selve mobilen først. dette hørtes også litt skummelt ut i forhold til garanti. 5469255[/snapback] Hei! Det er mulig - og lovlig å oppdatere K750 og W800 selv, så lenge man gjør det med den medfølgende kabelen og programvaren fra SonyEricsson sine hjemmesider. At Lefdal sier noe annet, tyder på inkompetanse hos den du snakket med. Noen ganger går oppdateringen galt. Hvis du hadde vært kunde hos oss, hadde vi gjort oppdateringen for deg da det ikke kreves spesialutstyr for å få det gjort! Ta telefonen tilbake til Lefdal og be dem om å ordne opp. Enkelt og greit :-) -snubbel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå