Gå til innhold

Hvordan beskjære et bilde og samtidig uten strekk.

Anbefalte innlegg

Hallo...

Har flere bilder i 3000x? størrelse... jeg skal beskjære dem, der dkker problemet opp.. jeg skal ha dem ned i 800x600 størrelse.. og bare deler av bildet... ten at det blir strekt... jeg bruker adobe photoshop... om noen vet hvordan eller en side jeg n lese meg til dette der det super dupert! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3000x??

Om aspect ratio ikkje er lik må det bli strukket eller samantrykt på eit eller anna vis.

Du kan ikkje gå ned til nærmaste oppløysing og ha ein bakgrunn på det som blir til overs?

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Eg er ingen ekspert, så ikkje ta det for god fisk, men eg kan ikkje sjå for meg korleis du skal kunne få eit bilete med f.eks. 1.2 i aspec ratio til 1.3 utan at det blir misdanna.

Edit: Korleis? Kva oppløsying var det på originalen, og kva gjorde du? Vart biletet sjåande normalt ut?

Edit2: Du skulle beskjære og ja, du skar kanskje ut den delen i 1.333 aspect ratio?

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Størrelsen på orginal bildet var 3008 x 2000, jeg skulle ha det ned i 800 x 600... men bare deler av bildet... :hmm:

Det jeg gjorde var og åpne Adobe Photoshop 7.0, videre på "Crop Tool ©" så under hjelpe linjene øverst da vil du få et felt hvor du kan skrive inn størrelsen på bildet du skal ha... så er det bare og sette i gang og merke det utsnittet du vil ha.. jeg fikk det støy/pixel fritt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...