Heineoen Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei! Har lyst på noen stillige felger.. Men har ikke det helt stor budsjettet for dette nå så luerer på hvor jeg kan finne de billigste? Er det billiger i sommer månedene? Billigste jeg har sett til nå 690kr Bil Tema.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 www.sharif.no www.interdekk.no Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Vi er kjent for våre svært lave priser og kan derfor dessverre ikkepublisere våre priser av hensyn til våre konkurrenter x]] sharif.no Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) sharif er nok billigst, men kan jo sjekke ut Eikermotorshop også, mye billig og tøft der også Endret 21. januar 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
d4d Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Gå inn på www.felger.info. Der får du et godt tilbud om du kjøper sommerdekk på felg nå. De sier at de prisene som ligger ute på nett er med 50 % og det er nok riktig for det er veldig billig. Klarte å få 60 % . Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Takk.. driver å forhører på priser og div.. Vill poste aktuelle forslag så dere kan vurdere etter hvert hvis det er greit..? Noe jeg lurer på.. Har en Chrylsler Neon orginalt 14" felger.. Det er altså sommer felger jeg er ute etter. Og lurer på hvilken dimensjon jeg skal kjøpe.. Her er et sitat fra en netside som spesialiserer seg på Neon: http://faq.neons.org/faq/FAQ_S.html#15+%20Tires 3.6.11 Q: What wheels / tires should I get? I want to move up in size. A: Larger wheels and ultra-low profile tires look cool, but as with lowering, there will be side effects as well. Large diameter wheels have a lot of mass at the rim, which wastes engine muscle to get rotating. Also, a large wheel/tire combo often ends up taller than stock in total height, which changes the final drive ratio of the car. This leads to slower acceleration, as well as speedometer error. Lastly, big rims with low-profile tires tend to wander, rather than track straight, as they are influenced by waves and bumps in the road surface. From the Grassroots Motorsports "Project C-ReX" article: "... we decided to go with only 15-inch wheels (instead of something huge like 17s). This way we got some cool looks without throwing all of our handling and street manners out the window. Since big wheels are heavier than smaller wheels, a little common sense guided our decision. If it takes a 400 hp Corvette to spin a heavier 17-inch wheel, what's going to happen when we put some on our CRX? Exactly - bog city." However, stepping up to a 15-inch wheel should minimize a lot of the problems, and it increases the choice of tires substantially. 15" x 7" wheels can bit fitted without clearance problems. Remember to find wheels with the same bolt pattern and offset as stock (see above). The offset can be decreased to 35mm with a 7" wheel to allow wider tires to be fitted without inside clearance problems. Numerous sport tires from Dunlop, Michelin, Pirelli, Goodrich, Yokohama, and others are available in a minimum size of 15 inches. Below is a chart (tire information and calculations courtesy of Kevin Smith) of common tire sizes for larger wheels: Hvilken størelse tror dere jeg bør velge for å få best mulig handling og minst mulig feilvisning av måleinstrumenter? Endret 23. januar 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
d4d Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Her kan du ihvertfall beregne dekk og felg. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Syns denne linken er fin også: http://www.jkarlsen.com/dekk.php Hadde en som var bedre, men har rota den bort... Vil tro du får plass til 16" på Neonen din, men spørs hvor mye penger du vil bruke da. Ikke drit deg ut med å kjøpe fine felger samtidig som du sparer inn på å kjøpe ræva dekk i hvertfall. Klassisk tabbe. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Klassisk tabbe sier du? Har en kompis som kjøpte SMC D felger med polert kant, og Wan Lee dekk, de røyk bra da hvert fall Men ja, klassisk tabbe... Har montert mange fine og ubrukelige pakker når jeg jobbe med det Edit: Les denne på nytt.. Har montert mange fine, men ubrukelige pakker når jeg jobbe med det Endret 23. januar 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Ja det er det jeg mener. Mange kjøper noe skrap, og gir faen i hva slags dekk de har så lenge det er f.eks 18". Personlig syns jeg dekka er det viktigste man kan kjøpe til en bil. Det er jo helt latterlig å bruke mange tusen på dempere, senking, stiving og alt det der, men å kjøre rundt på "Ying Yang" dekk eller hva det nå måtte være... Endret 23. januar 2006 av walter_melon Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Ikke for å si deg i mot, men du er jo relativt godt fornøyd med dine Nankang? Det er jo et såkalt "jallamerke", et undervurdert sådan Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Godt poeng der Men jeg kjøpte de kun fordi de gjorde det godt i Motor sin test, som kanskje er et av de bilbladene jeg stoler mest på når det gjelder slikt. Ville aldri i verden kjøpt Nankang om jeg ikke hadde lest gode ting om de på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå