unwill Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg bruker Fedora Core 4 X86_64, men ønsker å innstallere et i386 program (i mitt tilfelle mplayer.i386). Yum: Etter utallige forsøk med Yum på forskjellige reposer så får jeg alltid dependenci problemer. Altså funker ikke. rpm: Da prøvde jeg å laste ned mplayer-1.0pre8-0.4.20051128.i386.rpm og bruke rpm -Uvh metoden, men får også Failed dependencies: libasound.so.2 og et par til. Kompilere fra source? Leste at jeg kunne prøve det, men stod at jeg hadde feil C-compiler Trenger versjon 3.x, men jeg har 4. Skulle ikke x86_64 være tilbakekompatibelt slik at den kjører i386 programmene fint? Så hva er den "riktige" metden å innstallere et media-program uten å få disse dependencie problemene? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg har mplayer installert på min fc4 x86_64 maskin... Det som kan være mulige problemer er at systemet ditt ikke er oppdatert? (yum -y update) Eventuelt at du har feil repository, vil anbefale følgende repository: rpm -Uvh http://ftp.freshrpms.net/pub/freshrpms/fed...1.fc.noarch.rpm og så kjøre en yum -y install mplayer Lenke til kommentar
unwill Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg har mplayer installert på min fc4 x86_64 maskin... Det som kan være mulige problemer er at systemet ditt ikke er oppdatert? (yum -y update) Eventuelt at du har feil repository, vil anbefale følgende repository: rpm -Uvh http://ftp.freshrpms.net/pub/freshrpms/fed...1.fc.noarch.rpm og så kjøre en yum -y install mplayer 5468723[/snapback] Jeg hadde også mplayer installert, men det var 64 bit versjonen, jeg ønsker å bruke 32 bit versjonen siden det finnes flere 32bit codecer enn 64 bit codecer. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) On x86, additional Win32 binary codecs should be added to /usr/lib64/win32/. merk, det er med den fra freshrpms... vet ikke hvordan det er med andre.. Endret 20. januar 2006 av xeon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå