ArneT Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Trenger litt hjelp her. Kjøpte en powerbook med preinstalert MAc osX. Det er 1 bruker på Maskinen "Powerbook G4" denne brukeren er satt opp med admin rettigheter. brukeren har samme passord som nøkkelring-passordet. Men i forbindelse med installasjon av Virtual PC 5.0 spør programmet etter administrator-passord og brukernavn. Jeg skriver brukernavn og passord på brukeren med admin retigheter, men programmet godtar ikke det. Jeg går ut i fra man må være logget på som root. Men hva er standard passord for root, og brukernavn. Kan noen hjelpe meg litt i riktig retninge her?? Lenke til kommentar
ArneT Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 kom igjen da! Lenke til kommentar
arcade Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Om du ikke har endret root-passordet, så skal dette være det samme som standard administrator passord. Se først under systemvalg og kontoer, der skal du stå som bruker. Om du ikke har admin rettigheter, er det bare å krysse av for dette. Evt. kan du også opprette en ny bruker med admin rettigheter. Vær oppmerksom på at du som admin bruker har mulighet til å gjøre en del mer skade enn en vanlig bruker (om du ikke vet hva du holder på med). Arcade Lenke til kommentar
ArneT Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 13:22, arcade skrev:Om du ikke har endret root-passordet, så skal dette være det samme som standard administrator passord.Se først under systemvalg og kontoer, der skal du stå som bruker. Om du ikke har admin rettigheter, er det bare å krysse av for dette.Evt. kan du også opprette en ny bruker med admin rettigheter.Vær oppmerksom på at du som admin bruker har mulighet til å gjøre en del mer skade enn en vanlig bruker (om du ikke vet hva du holder på med).Arcade Jeg har satt opp en ekstra bruker med admin rettigheter, men det nytter ikke. Programmet nekter og godta navn og passord. Vises root brukeren i bruker listen? Pga. når jeg er pålogget som den ene brukeren "Powerbook G4" m admin rettigheter, og fjerner den andre brukeren fra lista. så slettes ikke mappa til den andre brukeren. Den blir overført til root. Prøver jeg og slette den, selv om jeg har administrator rettigheter. Får jeg melding om at ikke kan gjøre det for mappen tilhører root. Hvordan skal man skifte bruker til root? Lenke til kommentar
arcade Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Anbefaler deg å søke på supportsidene til Apple, de har en bra knowledge-base. Om du skal endre rootbruker og passord, må dette mest sannsynlig gjøres i terminal, unix-kommandoene for å gjøre dette finner du hos Apple. Arcade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå