Gå til innhold

Nintendo Wii (Revolution) Informasjonstråd!


Snorre

Anbefalte innlegg

Hvis man forventer at første generasjon spill til en gitt konsoll skal ha super grafikk går man på en smell. Spillene man f.eks ser på XBOX 360 idag har såvidt 'scratched the surface' på potensialet til ATI brikken. Er en gylden regel som kommer til å være gjeldende også når PS3 og Wii kommer ut.

6153290[/snapback]

Jeg mener at den regelen ikke kommer til å gjelde i like stor grad for Wii, siden konsollen vil ha hardware som minner mye om Gamecube sin, og et utviklerkit som minner mye om det fra GC. Dermed vil det gå mindre tid fra releasen av Wii til vi får se det konsollen kan produsere av grafikk, noe som også er noe av poenget til Nintendo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er den etter det jeg har skjønt optimalisert for 480i eller HD?

6196247[/snapback]

Så vidt jeg vet er den optimalisert for 480P. Det er altså hverken 480i eller HDTV siden et bildesignal må være på 720P for å være i HD-kvalitet. Jeg tror nok den kommer til å se bra ut på HDTV. Men om kvaliteten blir dårligere pga oppskalering skal jeg ikke spekulere i før jeg får prøvd selv. Men jeg tror det kommer litt ann på hvor od TV-en er på å oppskalere (om man har HDTV).

Lenke til kommentar

Alt vi vet til nå er fjerde kvartal. Akkurat nå spekuleres det på 20 november. Såklart bare spekulasjoner. Nintendo vil annonsere lanseringsdagen mot sensommren etter det Perrin Kaplan (NoA) sa i et intervju. "this summer" tror jeg det var hun sa.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvis man forventer at første generasjon spill til en gitt konsoll skal ha super grafikk går man på en smell. Spillene man f.eks ser på XBOX 360 idag har såvidt 'scratched the surface' på potensialet til ATI brikken. Er en gylden regel som kommer til å være gjeldende også når PS3 og Wii kommer ut.

6153290[/snapback]

 

Enig men jeg har til gode å sett det prinsippet på Xbox og andre konsoller. Playstation har alltid hatt forbedringer helt siden Playstation 1. De har kunnet vært 5 år på markedet og likevel konkurrere grafikkmessig med nyere konsoller. Tror du tar dine erfaringer fra Sony nå gitt :) Xbox, Sega og Nintendo har alltid holdt seg likt med sine konsoller og heller bare gitt ut en nyere og bedre konsoll når de føler for det. Vedder på at Microsoft allerede har planer om en oppfølger til Xbox360 snart.

Lenke til kommentar
Enig men jeg har til gode å sett det prinsippet på Xbox og andre konsoller. Playstation har alltid hatt forbedringer helt siden Playstation 1. De har kunnet vært 5 år på markedet og likevel konkurrere grafikkmessig med nyere konsoller. Tror du tar dine erfaringer fra Sony nå gitt :) Xbox, Sega og Nintendo har alltid holdt seg likt med sine konsoller og heller bare gitt ut en nyere og bedre konsoll når de føler for det. Vedder på at Microsoft allerede har planer om en oppfølger til Xbox360 snart.

6381045[/snapback]

Såklart så måtte du komme med litt 'mud-slinging' om XBOX. Dette er en Wii informasjonstråd. Foreslår du finner deg et annet forum. Farvel.
Lenke til kommentar

Kan man ikke bestille den ffra Gamezone.no eller noe sånt? Det står at prisene kan variere, men jeg tipper på at den lander på under 2000kr. Nintendo har jo sagt at Wii skal koste mindre enn konkurentenes konsoller og man får kjøpt xbox360 til litt under 2000kr, core versjon vel å merke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Utrolig bra innlegg Ore, men kan jeg spørre wtf's up with the spillideer? :p

Still rock on  :w00t:

6522035[/snapback]

Spill-ideene mine er bare noe jeg har rablet ned for å forklare folk hvordan jeg forestiller meg at ddspill til Wii kan være. Kanskje vil noen finne det underholdende å lese dem. Hvem vet. Det som er sikkert er at jeg har morro med å skrive dem, og det er nok for meg. Flere kommer kanskje etterhvert. Det tar ofte ganske lang tid å skrive dem. Og ideene kommer når de selv vil.

 

Ellers takk for positiv tilbakemelding. Det varmer. Tråden får vel oppdateres nå etterhvert, ettersom det er kommet ny info om Wii. Så det får fikses en eller annen gang jeg gidder.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...