Gå til innhold

Nintendo Wii (Revolution) Informasjonstråd!


Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge ign så blir ikke Revolution den sprekeste maskinen. 88 mb ram, prosessor på 729 mhz og grafikkort med en hastighet på 232 mhz.

 

IGN Nintendo Revolution spesifikasjoner

5838565[/snapback]

243MHz GPU... Nå var vel Revolution absolutt ikke ment som en kraftig maskin heller da ;)

5838637[/snapback]

Visst Metroid 3 blir halvparten så godt som det var på gamecube, så kjøper jeg det. Men ting ser ut til å peke i en annen retning, heldigvis. GPU'en til gamecube var også imponerende når den spyttet ut RE4 på skjermen.

 

Siden det er spillene som til slutt har noe å si, så har nintendo en kjekk utalelse.

http://revolution.ign.com/articles/699/699033p1.html

Er vi heldige så kan vi få billigere spill til konsollen. Så da er det bare å vente videre...

Lenke til kommentar
Ifølge ign så blir ikke Revolution den sprekeste maskinen. 88 mb ram, prosessor på 729 mhz og grafikkort med en hastighet på 232 mhz.

 

IGN Nintendo Revolution spesifikasjoner

5838565[/snapback]

243MHz GPU... Nå var vel Revolution absolutt ikke ment som en kraftig maskin heller da ;)

5838637[/snapback]

Visst Metroid 3 blir halvparten så godt som det var på gamecube, så kjøper jeg det. Men ting ser ut til å peke i en annen retning, heldigvis. GPU'en til gamecube var også imponerende når den spyttet ut RE4 på skjermen.

 

Siden det er spillene som til slutt har noe å si, så har nintendo en kjekk utalelse.

http://revolution.ign.com/articles/699/699033p1.html

Er vi heldige så kan vi få billigere spill til konsollen. Så da er det bare å vente videre...

5838699[/snapback]

Ja, har lest om de prisene på spillene. Lover godt, også for Virtual Console. Nintendo ser ut til å love gode priser så langt.

 

Angående det grafiske i spill så har jeg ingen bekymringer. Det at utviklingsverktøyene er omtrent de samme som for GameCube betyr at vi vil se spill som utnytter maskinvaren med en gang. Altså ala Resident Evil 4+ ved lansering (avhengig av artdesignet i spillet).

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg tror også det kan bli morsomt med revolution, selv om jeg har til gode å se den i aksjon.

Derimot hvis gameplayet ikke blir så bra som Nintendo selv hevder, så vil de kjapt få store problemer i konkurransen med xbox 360 og ps3 som er veldig mye kraftigere. Jeg hadde for å være ærlig regnet med litt kraftigere hardware i Revolution enn det som sies på ign.

Når det kommer til spillprisene så tror jeg nok de kommer til å ligge rundt 499,- på tilbud her uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Saturo Iwata, Nintendos president, har sagt at Revolution vil komme før høsttakkefesten i USA. Akkurat når er ikke godt å vite. Sony vakler jo svært med releasedatoene sine. Så på den fronten er det svært vanskelig å vite. Jeg har en følelse av at Revolution kommer først ut, men jeg er ikke sikker.

 

Forøvrig blir Revolution mye billigere PS3, hvis pris har noen betydning for deg.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Da var endelig spillideen min ferdig. Det tok sin tid å skrive den, men det var vel verdt det. Dersom du ønsker å bidra med concept art er du velkommen til det. Du vil få masse heder og ære dersom du er villig til å gjøre det.

 

Det være seg alt fra tegninger/3D-modeller av seilskip, en øy/øyer med vannet rundt eller kanskje en person fra en av nasjonene. Det er opp til deg hva du ønsker å bidra med.

 

“The Adventures of the Great Sea”

 

Sjanger: MMORPG

 

“The Adventures of the Great Sea” er et såkalt mmorpg, som tar sted ved “the great sea”. Kartet i spillet er delt opp i rundt hundre øyer der ti av dem er store hovedøyer, hver med sin nasjon. I begynnelsen av spillet vil du bli spurt hvilken nasjonalitet din karakter skal være. Folkene fra de forskjellige nasjonene har ulike trekk og atributter som gjør at de er er ekstra flinke på sine spesialfelt. Dersom du har lyst til å drive mest med handel bør du velge den nasjonen som kan med det. Hvilken nasjon du velger vil ha mye med den videre karakterutviklingen å gjøre. Så her gjelder det å velge riktig nasjon. Du har disse nasjonene å velge mellom:

 

Dregradea-alliansen

 

Dregola Island: For mange tusen år siden ble dette folket nesten utryddet da krigsfiendene jaget dem gjennom landet, og drepte alle på sin vei. Men et par av disse greide å flykte til kysten hvor de seilte avgårde. Det skulle ta måneder med reise over det store havet før de endelig fant land. Den siste måneden hadde skipsbesetningen sluppet opp for mat, og mange av dem døde. Vel framme på øyen stormet de i land.

 

Dregolianerne bosatte seg på øyen, og dro aldri tilbake til fastlandet. På øyen hadde de mat og drikke nok til å forsyne folket i mange hundre år framover. Etterhvert vokste folketallet og en ny sivilasjon ble skapt. Tre hundre år etter at de hadde bosatt seg på øyen, kom det plutselig en dag fremmede seilende i horisonten. Det var en annen nasjon som nettopp hadde bosatt seg på en øy like i nærheten. En allianse ble skapt og handelen begynte.

 

Dregolianerne har følgende atributter:

 

Spiser lite/trenger lite mat på reiser

Har god utholdenhet

Økonomi/handel

 

Gradea Island: Denne nasjonen har levd på øyen sin i mange tusen år. Faktisk så lenge folket kan huske. De har lange tradisjoner i å fiske, og har lenge vært kjent for sine kunnskaper om havets liv. Folket levde for det meste på den store hovedøyen sin, men noen bosatte seg også på de mindre øyene rundt hovedøyen. Etterhvert har det utviklet seg et stort fergenett mellom øyene som idag er flittig brukt av lokalbefolkningen.

 

gradeanerne er også kjent for sine gode skip. Det er blitt fortalt at de har bygget et skip som ikke kan senkes. De er derfor attraktive båtbyggere blant sine allierte. Forruten å bygge gode båter lager de noen av de beste fiskestangene. Med en fiskestang fra disse folkene kan du dra inn selv den største fisk uten at fiskestangen blir ødelagt eller at snellen ryker.

 

Gradeanerne har følgende atributter:

 

Konstruksjon av skip og båt

Fisking/ konstruksjon av fiskestanger

 

Aquatiar-alliansen

 

Zendar Island: Historien bak denne nasjonen var lenge et forbudt tema. Øyen nasjonen utviklet seg på ble for 500 år siden brukt som en fangeleir av en av nasjonene på det store faslandet. De hadde ikke plass i fengslene lenger, og den fine befolkning ville ikke lenger ha dem i landet sitt. Derfor opprettet den en fangeleir på øyen hvor de sendte alle fanger. Selv de som bare hadde gjort småforbrytelser. Fangene ble dårlig behandlet av vaktene og en dag fikk de nok. Fangene brøt seg ut, og drepte alle vaktene og drev bort alle dem som hadde vært innvolvert i denne grusomme fangeleiren.

 

Fangene ønsket ikke å begynne noen krig, og slo seg til ro på øyen hvor de fikk leve i fred. Etterhvert som tiden gikk og genene ble blandet ut, forsvant hisorien hen i det stille. De hadde nå et eget styre, og var nå en nasjon på lik linje med den andre. De gikk etterhvert i allianse med Aquatianerne.

 

Zendarene har følgende atributter:

 

Tyveri/stjeling

Sniking

 

Aquatia Island: Lenge levde aquatianerne isolert fra de andre nasjonene. Dette førte til at de utviklet en kultur ulik all annen. Gene forble også ublandet fra de andre folkeslagene, som også påvirket nasjonalianerne. De har lenge gjort ting på sin måte, og har selv i de senere tider holdt fast på dette.

 

Nasjonalianerne er eksperter på å svømme og dykke. De har lenge fanget fisk på denne måten, men bruker også sin overlegne erfaring på å dykke etter perler som de selger til de andre øysamfunnene. Nasjonen fordeler seg blant en stor hovedøy, men også på mange av de mindre øyene rundt.

 

Aquatianerne har følgende atributter:

 

Svømming

Dykking

Lungekapasitet (holder pusten lenge)

 

 

Som dere ser har de forskjellige nasjonene sine fordeler. Etter at man har valgt hvilken nasjon man vil være vil man bli presentert for karakterutsende-editoren. For at et mmorpg skal kunne nytes fullt ut er det viktig at det ikke løper rundt mange hundre kloner. Derfor kommer spillet med en omfattende karakterutsende-editor. Her kan man endre karakteren så mye at det skal noe til å finne en helt lik karakter.

 

Du kan endre hodeformen, armer, hender, brystkasse og de felste deler av kroppen. Foruten å endre kroppsformer kan man kontrollere hårfrisyre og skjegg som aldri før. Blant annet vil man kunne velge hvilken lengde håret/skjegget skal ha. Man akn hvelge med nøyaktighet hvilken fargetone håret/skjegget skal ha, og ikke minst hvordan det skal se ut.

 

Man vil også kunne leke frisør og barberer og style karakteren slik man vil at han skal se ut. Dette ved hjelp av Nintendos nye innuvative kontroller. Det er bare å holde tungen rett i munnen når man fører det sylskarpe barberbladet nedover karakterens kinn. Dersom du skulle være så uheldig å lage et kutt på karakterens fjes kan du begynne forfra. Eller du kan la kuttet være der, og det vil bli til et stilig arr.

 

Når du har designet din karakters utsende får du lov til å velge klær for han/hun. Du har et vist beløp til din disposisjon, og for dette skal du velge de klærene du har råd til. Når du har valgt et klesplagg kan du fornadre dette til en hviss grad. Blant annet ved å velge de fargene du ønsker, og ved å endre litt på størrelser.

 

Når du har valgt klærene til helten din er det på tide å komme igang med spillet. Aller først vil du bli presentert for statsystemet i spillet. Dette er et veldig enkelt system som baserer seg på din spillestil. Istedenfor at du selv velger hvilke stats du vil ha når du går opp i level får du stats utifra hva du gjør. Så om du svømemr mye vil du få stats i dette. Dersom du bygger mange båter vil du få økte stats i dette. Det hele er veldig enkelt.

 

Enkelte ting vil kreve at du har en hvis stat i noe. For eksempel vil det kreve en hvis stat i seiling for å styre de største og dyreste skipene i spillet. Det vil også kreves en hvis stat for å kunne bygge de største og fineste skipene. Dette gjør at det du gjør mye av i spillet naturligvis blir det du får høye stats i.

 

Kontrollsystemet i spillet vil bli veldig naturlig. Man skal som oftest ikke lure på hva man skal gjøre for å kontrollere karateren. Det skal falle en naturlig inn hvordan man bruker kontrollen for å gjøre forskjellige ting. Spillet vil ta i bruk Revolution kontrollen og i mange tilfeller nunchuck-konfirgurasjonen.

 

Når du går rundt på fastlandet, går rundt på båten, svømmer eller dykker bruker du nunchuck-konfirgurasjonen. Du bruker da analoge spaken til å gå framover, bakover eller til sidene, mens du bruker bevegelsesensoren i Revolution-kontrollen til å fekte og skyte med. Eventuelt å plukke opp ting fra bakken ol.

 

Når du skal skyte sikter du der du vil skyte og trykker på B-knappen (trigger-knappen). Dersom du bruker et sverd beveger du kontrollen slik du ville beveget et sverdskaft i virkeligheten. Spillet tar opp alle bevegelser du gjør og oversetter de til spillet slik at sverdet i spillet beveger seg akkurat slik du vil.

 

Foruten å gå rundt på øyen og svømme er det diverse poster på skipene som har sitt unike kontrollsystem. Ettersom hvilken posisjon du har på skuten må du bruke det kontrollsystemet som skal brukes der. Noen står foreksempel ved kanonene. Dersom du er en av dem må du kontrollere kanonene på en best mulig måten. For å bruke de forskjellige postene må man ”gi beskjed” til spillet at man vil bruke de. Da sikter man på den gjenstanden man ønsker å kontrollere og trykker inn A-knappen når teksten med ”Press A-button to use” dukker opp.

 

Dersom du skal styre kanonene må du vite hvordan du gjør dette. Det første du må gjøre er å lade kanonen. Først tar du krutt og putter det ned i kanonløpet. Deretter tar du staven og dytter krutet ordentlig på plass. Etter det putter du kanonkulen ned i løpet og dytter kanonen ut luken. Til slutt tenner du lunten og kanonen avfyres.

 

Dersom du styrer en seilskute med et rorsystem der du ha en pinne du må svinge på har du i teorien en veldig enkel jobb. Du ska nemlig akkurat som om Revolution.kontrollen var pinnen svinge styrepinnen fram og tilbake ettersom hvilken vei skipet skal svinge. Noen skip har ratt som styrer roret på skipet. For å styre rattet bruker du revolution kontrollen akkurat som om du svingte på rattet. Karakteren vil automatisk holde rattet på plass når du holder kontrollen i ro. Dersom du ønsker at rattet skal snurre tilbake på plass av seg selv holder du inne B-knappen og krakteren vil slippe taket på rattet.

Dette bringer meg videre til neste punkt, de forskjellige postene på skipene. Dette spillet går mye på lagspill, og det å ha et lag som fungerer er derfor helt essensielt. Alle skipene i spillet er delt inn i forskjellige poster. Noen av postene finnes ikke på de minste skipene på grunn av skipets konstruksjon ol.

 

Kaptein: kapteinen sin oppgave er å gi ordrer til de andre på skipet. Enten skipet skal legge fra kai, eller i kamp. En god kaptein skal kunne lede mannskapet til seier i selv de værst tenkelige situasjoner. Foruten å gi ordre har kapteinen ansvar for å planlegge hvor skipte skal og hva skipet skal bringe med seg. Det er alltid kapteinen på skipet som starter et reiseopplegg eller et tokt.

 

Styrmann: Styrmannen har i hovedsak ansvar for å styre skipet. Dette høres kanskje enkelt ut i seg selv, men kan være vanskelig. Spesielt å navigere utifra havner og å stille seg riktig opp mot fiendtlige båter under kamp. Styrmannen har også ansvaret for å gi kommandoer til eventuelle roere.

 

Navigatør: Navigatøren har som navnet tilsier ansvar for navigasjonen. Blant annet må navigatøren følge med på kratet og se om skipet har riktig kurs. Navigatøren gir styrmannen informasjon om hvilken retning skipet skal til, grunne områder man må passe seg for. Navigatøren vil automatisk få reiseruten ”innskrevet” i kartet når han blir med på et oppdrag.

 

Utkikksperson/mastmann: Utkikkspersonen har som oppgave å holde utkikk over farvannet etter potensielle farer som kunne dukke opp. Hva ville vel ikke være værre enn å bli overasket av et stort sjørøverskip. Foruten å holde oversikt over potensielle farer spiller utkikkspersonen en stor rolle under navigasjonen inn til kaien.

 

Roer: En roer har naturlig nok den jobbe å ro. Noen ganger er det vindstille og da trengs det noen til å ro. Dessuten er det nesten altid nødvendig å ro ut fra havnen før man drar op seilene. Spesielt om man må gjøre lit navigasjon. Roerne tar direkte komanndo fra styrmannen.

 

Når som helst kan spilleren skifte post på skipet, bortsett fra hvis man er kaptein. Dette betyr at dersom noen må gå er det alltid mulighet for en annen å overta. Det lønner seg såklart å ha noen som er ekspterter på sitt felt, men dette er absolutt ikke et krav.

 

Spillet vil ikke bare ta for seg kamp, men også råvareinnsmaling, produksjon og handel. Folk kan samle inn råvarer i form av mat som fisk, villsvin, fugl ol. Eller i form av materialer som stein, trær og andre materialer. Når disse er hentet inn kan man enten bruke dem selv, eller selge dem til andre.

 

På hver bebodde øy er det et handelshus hvor man kan se en liste over tilgjengelige varer. Disse varene er lagt ut for salg og vil bli auksjonert bort til høyest bydende. Dette betyr at prisen er styrt av markedet. Dersom det er lite trær å få vil naturligvis prisen stige, fordi etterspørselen stiger.

 

Når man har kjøpt varer kan man enten bruke dem med en gang til å lage dem man vil, man kan lagre dem på et lager for et vist beløp i uken, legge dem ut for salg, eller frakte dem med seg videre.

 

I sistnevnte tilfelle må du selv gjerne i kompani med besetningen din lempe varene inn i skipet ditt for egen maskin.Og dersom du skulle bli bordet av et annet skip midt på havet kan du risikere at de stjeler alle varene dine. Dette er et unikt system som skaper litt spenning i forhold til salg av varer.

 

Man kan på denne måten livnære seg som pirat. Dersom man angriper eller border et skip fra en alliert nasjon vil man miste respekt hos disse nasjonene. Etter hvert kan man imiste så mye respekt at man blir en fiendtlig mål for disse nasjonene. Man blir med andre ord pirater. Dette har sine fordeler og ulemper. Man vil ikke lenger kunne utføre de oppdargene de allierte nasjonene en gang bidro med. Og man er nå utenfor det store handelsmarkedet.

 

Piratene handler litt, men på langt nær så mye som de allierte nasjonene.Til gjengjeld vil man fritt kunne plyndre og ødelegge skip. Og på den måten kan man skaffe seg det meste man trenger.

 

Den siste funksjonen i spillet jeg vil nevne er ”ship-builder”-funksjonen. Denne funksjonen lar deg designe dine egne skip innenfor visse grenser. Det første man gjør er å velge hvilken klasse skipet skal være i. Man kan velge alt fra små reiseskip til store frakteskip. Du vil selv plassere ut master, lasterom, kapteinens rom osv. I tillegg vil du kunne dekorere rom, plassere ut ting her og der og velge farger på enkelte ting. Med en slik funksjon kan man lage et skip som er skreddersydd sine egne behov.

 

Når du har designet skipet vil en ”blueprint” altså tegningene over hvordan skipet ser ut bli lagt til i ditt inventar. Dersom du har gode nok stats til å bygge skipet du har designet er det bare å sette igang. Dersom du ikke har dette kan du få en venn med gode nok stats til å gjøre dette for deg, og på den måten få skipet ditt.

 

Skip er veldig dyrt i spillet, og det tar en stund før man får råd til dem. Dette er fordi man skal unngå at alle seiler rundt i sine egne svære skip som noen andre tullinger. Skip du selv har designet vil koste en del ekstra å bygge, og prisen beregnes ellers ut fra hvor mye råkostnader du trenger.

 

Nå har jeg snakket mye om spillets funksjonaliteter og spillelementer. Hvis dere fortsatt henger med er dette gledelig, men jeg vil alikevel få si litt mer om spillet. For jeg har sagt lite om grafikken i spillet, og dette er et viktig punkt.

 

Spillet kommer ikke til å ha realitisk grafikk da dette ville bli alt for krevende. Spillet skal ha store arealer og forholdsvis lang synsrekkevidde. Da går det desverre ikke med realitsik grafikk da dette ville bli for tungkjørt. Istedenfor ser jeg for meg cel-shading grafikk med en veldig tegneseriaktig stil.

 

De av dere som har spilt The Legend of Zelda: Wind Waker vet hva jeg snakker om. Denne grafikkentypen er veldig vakker, og vil skape en gos temning i spillet. Spillet vil til tross for en tegneserieaktig stil ha blodeffekter når folk blir skutt og/eller stukket med sverd. Dette øker realismen og er viktig for mange.

 

Musikken i spillet vet jeg ikke helt hvordan kan være, og det er vanskelig å forklare hvordan musikken og lydeffektene høres ut med ord. Derfor sier jeg ingen ting om akkurat dette. Men spillet vil ha musikk som passer til stemningen, og forskjellige musikk i kamper, i byene, på land, under vann osv.

Da har jeg skrevet det jeg ønsker om denne spillideen. Dersom dere liker ideen og synes det høres spennende ut er dette gledelig. Dersom dere har noen kommentarer anngående skrivefeil, historie, funksjoner, kontrolloppsett eller annet er det bare å komme med dem. For jeg ønsker all den tilbakemelding jeg kan få.

 

Det kan hende at jeg legger til noen bilder av kontrolloppsette en gang, men dette er uvisst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samlet sammen alle bekrefede og ryktede spill som kommer til Revolution på min Revolution-side.

Bekreftede titler (bekreftet av utviklere/utgivere)

 

Activision project (Activision)

Animal Crossing (Nintendo)

ArtDink project (ArtDink)

AQ Interactive action project (AQ Interactive)

AQ Interactive comic book project (AQ Interactive)

Battalion Wars Online (Kuju Entertainment)

Blitz Games project (?/Blitz Games)

Bob Ross Art Game (AGFRAG)

Capcom project (Capcom)

Disney/Pixar's Cars (THQ)

Donkey Kong (Nintendo)

Final Fantasy: Crystal Chronicles 2 (Nintendo/Square Enix)

Food cooking project (Nintendo)

Grasshopper action project (Grasshopper)

Hudson Flight project (Hudson)

Kojima/ AC!D Team project (Konami/Kojima)

Konami project (Konami)

The Legend of Zelda (Nintendo)

Mario Kart (Nintendo)

Metroid Prime 3 (Nintendo/Retro Studios)

Midway project (Midway)

n-Space project #1 (n-Space)

n-Space project #2 (n-Space)

Natsume Project (Natsume)

Pangya Golf (Tecmo/NTREEV Soft)

Raid over the River (Nibris)

Rayman 4 (Ubi Soft)

Red Steel (Ubi Soft)

Sadness (NIBRIS)

Spiderman 3 FHC (Activision)

Super Mario (Nintendo)

Super Smash Brothers 3 (Nintendo)

THQ projects (THQ)

Tony Hawk: Downhill Jam (Activision)

Trauma Center (Atlus)

 

Titler som ryktes å være i utvikling (stort sett arbeidstitler)

 

Avalon (?/Climax Studios)

Beijing 2008 Olympic Games (Sega)

Beyond Good and Evil 2 (Ubi Soft)

Call of Duty (Activision)

Camelot RPG project (Camelot)

Casino Royale (EA Games)

The Darkness (Majesco/Starbreeze AB)

EA Games multiple projects (EA Games)

Eidos project (Eidos)

Free Radical action project (Ubi Soft/Free Radical)

Gearbox Software project (Gearbox Software)

Harmonix music project (Harmonix)

Killing Day (Ubi Soft)

Kirby Adventure (HAL Laboratory)

Koei projects (Koei)

Kuju Entertainment project (Kuju Entertainment)

Madagascar 2 (Activision)

Mario Paint (Nintendo)

Midway FPS project (Midway)

Nintendo Pennant Chase Baseball (Nintendo/Exile Interactive)

NST FPS project (Nintendo/NST)

Orb (Crossbeam Studios Entertainment)

Pilotwings (Nintendo)

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (Buena Vista Games/Eurocom)

Possession (Blitz Games)

Psychopath (?)

Prince of Persia (Ubi Soft)

Ridge Racer 6 (Namco)

Shaun White snowboarding (Ubi Soft)

The Simpsons (EA Games)

Sonic the Hedgehog (Sega)

Sonic Riders 2 (Sega)

Soul Calibur (Namco)

Sunder: Land of Divide

Teenage Mutant Ninja Turtles (Ubi Soft)

Thorn (Crossbeam Studios Entertainment)

Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent (Ubi Soft)

Transformers (Activision)

Viewtiful Joe (Clover Studio)

 

Link: http://revolution-fan.net/vis.php/komplett...revolution.html

Lenke til kommentar

Når jeg spiller så bruker jeg kun PC, spesielt siden den gir mye bedre grafikker en konsollene (XBox 360 matcher for øyeblikket PC, det samme kommer PS3 å gjøre).

 

Men jeg skal ha meg Nindendos Wii, ser for meg ut til at de har noe spennende på gang.

 

Men jeg håper de har tenkt på en ting oppi all denne revlusjonerende tenkingen: kontrollene, de blir laget for mye veiving frem og tilbake, og sikert mye i retning av TV. Tenk da på mindre barn, eller svette spillhender. Håper de har tenkt så langt at det følger med håndlenke til hver kontroll. Tipper far ikke blir spesielt glad første gang kontrollen sitter plantet i den nye flat TVen :D

 

Men gleder meg til å spille de gode gamle Mario (og andre) tittlene på 42"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...