Gå til innhold

Nintendo Wii (Revolution) Informasjonstråd!


Snorre

Anbefalte innlegg

Linken din virker ikke her hos meg. Hva kan det skyldes montro?

Det er fordi bileta vart fjerna. Utgiverane av Nintendo: Official Magazine var ikkje så begeistra over at nokon scanna bladet deira og la det ut på Internett.

 

Men ut frå bileta virka dette som ei god ide.

5623434[/snapback]

Aaah. Ok. Daså. Det virker jo ganske så naturlig igrunnen. Jeg synes selv at det er dumt å scanne fra blader for så å bruke dem på nettsier osv. Man kan da kjøpe bladene om man vil se bildene.

 

Edit: La til to undertitler nederst på siden. En for nheter fra offisielt hold, og en for rykter. er kommer jeg til å link til alle rykter og nyheter jeg finner. Men dere må gjerne komme med forslag.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min spillidé:

 

Den eneste sporten jeg virkelig følger med på i OL er Curling, og når jeg satt på dassen i dag fikk jeg den mest geniale spillideén noen sinne:

 

Pål Trulsen Curling

 

1020231img18sh.jpg

 

Styreoppsett:

Bruk kontrolleren som om du holder i steinen/kosten.

Når du er den som skal legge steinen, må du beregne

- Fart - Hvor langt bak du tar kontrollere, og hvor raskt du beveger den fram igjen

- Vinkel - Hvordan du holder kontrolleren i forhold til midten av banen

- Hvor mye steinen skal curle - Hvordan du vrir på kontrolleren

 

Når du koster må du tenke på

- Hvor fort du skal koste - Hvor fort du beveger kontrolleren fram og tilbake

- Hvor hardt du skal koste - Hvor langt ned du beveger kontrolleren

- Hvor du vil koste i forhold til steinen - Hvor du har kontrolleren

 

Spillets gang:

Det laget som begynner, åpner med å sette steinen. Du kan da enten velge å sette denne selv, eller å gi info til spilleren din om hvordan/hvor du vil ha steinen. Du kan selvsagt også velge å koste, uavhengig om du setter steinen selv eller ikke.

 

Når du selv setter steinen må du velge et siktepunkt, og så settes hack'ene (klossene du tar sats fra) etter dette, så setter du steinen. Etter dette kan du velge å koste selv, eller å rope inn i mikrofonen, desto høyere volum, jo mer koster folka dine, og uttrykk som "lang", "kort", "curle" osv. blir selvsat aktuelle her.

 

Offlineaspekt:

Her lager du et lag, og spiller deg først igjennom en tutorial som lærer deg spillet og alle reglene. Etter hvert som du vinner, stiger du i rank, og her kommer ting som sponsorer og penger inn i spillet. For sponsorpenger kan du kjøpe utstyr, som bedrer spillet ditt. Det vil og være et system som gjør at de forsjellige spillerene går opp i level etter hvert som laget vinner kamper, og dermed kan du forbedre de forsjellige styrkene til en spiller (balanse ved setting av sten, styrke/hurtighetsbegrensning, hvor raskt en kan koste o.l).

 

Multiplayer:

Enkelt forklart er dette det samme som singleplayer deler dere her på oppgavene, avhengig hvor mange spillere dere er (2-4). En kan sette steinen, en eller to kan koste o.l. Her kan det også velges en skip som styrer hvem som skal ha de forsjellige oppgavene, og bytter om på de etter hvert.

 

Onlineaspekt:

Her lager du et lag/bruker et tidligere oppsett fra offline, dere kan selvsagt være flere venner sammen på ett lag, og spiller mot andre lag fra hele verden. Her stiger laget ditt i rank etter hvor bra du spiller, og motstanderene du møter er på nivå med deg selv. Noe av det viktigste blir turneringer, disse kan du selv sette opp, men spillmakerene burde også sette opp egne turneringer alá Verdensmesterskap, Norgesmesterskap, Olympiske Leker osv.

 

©Filip Sund aka purity, kontakt meg via PM om du vil poste det noen andre steder enn på Diskusjon.no eller Nintendo Forumet

 

 

Gi gjerne beskjed om du føler noe mangler :innocent:

Vil selvsagt også ha kritikk av spillet mitt :whistle:

Endret av purity
Lenke til kommentar

Genialt, purity!! Kan jeg legge den til i mine Informasjons-tråd om Revo?? Jeg og Orresnei sammarbeider om å forbedre trådene ..

 

©Filip Sund aka purity, kontakt meg via PM om du vil poste det noen andre steder enn på Diskusjon.no eller Nintendo Forumet

 

SIden dette er tilfelle, poster jeg dette i min informasjons-tråd på nintendo-forumet. Jeg ahr med ""copyright"-saken også.

 

Hva heter du på NF?? Så kan jeg skrive " ****** spillideer til revolution".. Heter du purity der og??

*Moderatornotis: Om du trenger å poste flere innlegg på en gang er rediger en fin knapp for å poste allt i et innlegg*

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Da har jeg oppdatert første innlegg. Så det er bare å komme med innspill!

5632169[/snapback]

Vi trenger ikke sende "Pål Trulsen curlingen" over til hverandre, eller ?? Du kan jo bare smette den inn der.. Forrsten (sier ting som er litt annerledes på Nintendo-forumet, som jeg la merke til emd en gang, du fikser sikkert dette nå, men poster likevel): De strekene, de blir litt lengre her. Overskriften, sett i parantes, Naked Snake etter Haakon.

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar
Da har jeg oppdatert første innlegg. Så det er bare å komme med innspill!

5632169[/snapback]

Vi trenger ikke sende "Pål Trulsen curlingen" over til hverandre, eller ?? Du kan jo bare smette den inn der.. Forrsten (sier ting som er litt annerledes på Nintendo-forumet, som jeg la merke til emd en gang, du fikser sikkert dette nå, men poster likevel): De strekene, de blir litt lengre her. Overskriften, sett i parantes, Naked Snake etter Haakon.

5632180[/snapback]

Nei, vi gjør jo egentlig ikke det ;)

Lenke til kommentar
Det der var jo en svært genial spillide da. Ikke bare ville spillet være meget bra, men man får jo tatt fullt utbytte av den geniale kontrollen til Revolution. Jeg kan ikke annet enn å like den ideen der. Jeg kan legge den til i førstepost om det er aktuelt for deg,

5631698[/snapback]

Var det jeg også tenkte på, iom. at en mikrofon-funksjon også ville vert aktuelt! (Selv om de mindre skrikeglade burde kunne trykke på en knapp i stedet for å rope :p) Selvsagt skal du få legge den til i førsteposten =)

 

Genialt, purity!! Kan jeg legge den til i mine Informasjons-tråd om Revo?? Jeg og Orresnei sammarbeider om å forbedre trådene ..

 

SIden dette er tilfelle, poster jeg dette i min informasjons-tråd på nintendo-forumet. Jeg ahr med ""copyright"-saken også.

 

Hva heter du på NF?? Så kan jeg skrive " ****** spillideer til revolution".. Heter du purity der og??

På NF heter jeg "Filip", bare post den i din informasjonstråd der ja =)

Endret av purity
Lenke til kommentar

Pål Trulsen Curling var jo genialt :thumbup: , jeg mener selv at du burde sende en mail til nintendo EA eller noen andre som kan gjøre dette til en realitet, jeg gleder meg allerede til den dagen jeg kan putte i "Pål Trulsen Curling" inn i min nintendo revolution og begynne å koste :dribble: . Jeg tror dette hadde passet bra inn i nintendos forsøk på å skaffe flere spillere. Genialt :cool:

Lenke til kommentar

Har vurdert å sende en mail ja, men i tilfellet tror jeg ikke det blir til EA. Jeg tviler på at de ville laget spillet slik som jeg ville hatt det, i verste tilfelle hadde de kansje bare hatt det me i et samlespill, alá "Torino 2006: XX Olympic Winter Games", noe jeg IKKE liker tanken på :p

 

Tror jeg skal oversette teksten, og sende den til NGC jeg, tror nok egentlig ikke at noen på Nintendo ville lest igjennom idéen min en gang, tror de er for opptatt med andre ting. Viss jeg er heldig så liker NGC idéen og printer denne i bladet sitt, tror nok den blir mere kjent da enn ved at jeg sender mail til Nintendo...

 

Menmen, Time Will Show :p

Lenke til kommentar

Kom på at du kanskje burde ha med mikrofon funksjonalitet, sånn at man kan "skrike" til med spillerne.

 

Hva med å sende inn ideen til et eller annet forum med "konsept tegninger" og si at du desverre ikke har noen til å lage spillet, dermed kan det være at Nintendo vil lage spillet? De har jo noen sportstittler allerede, som pennant baseball eller hva det nå heter, og trueswing golf. Kanskje true swing curling?

 

Edit: Skrivefeil

Endret av bjorna
Lenke til kommentar

Det med mikrofon har jeg allerede skrevet ;)

[...] Etter dette kan du velge å koste selv, eller å rope inn i mikrofonen, desto høyere volum, jo mer koster folka dine, og uttrykk som "lang", "kort", "curle" osv. blir selvsat aktuelle her. [...]

Hva mener du med "et eller annet forum med "konsept tegninger""? Har du noen eksempler på slike?

 

Skulle gjerne kommet i kontakt med noen som var villige til å utvikle et slikt spill, eller i kontakt med noen som kan spre ryktet ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Det med mikrofon har jeg allerede skrevet ;)
[...] Etter dette kan du velge å koste selv, eller å rope inn i mikrofonen, desto høyere volum, jo mer koster folka dine, og uttrykk som "lang", "kort", "curle" osv. blir selvsat aktuelle her. [...]

Hva mener du med "et eller annet forum med "konsept tegninger""? Har du noen eksempler på slike?

 

Skulle gjerne kommet i kontakt med noen som var villige til å utvikle et slikt spill, eller i kontakt med noen som kan spre ryktet ihvertfall :p

5632738[/snapback]

Jeg mener tegninger som viser feks Pål Trulsen i aksjon. Eller en tegning av en kost eller en stein eller mål sirkelen eller et eller annet..

Lenke til kommentar
Det med mikrofon har jeg allerede skrevet ;)
[...] Etter dette kan du velge å koste selv, eller å rope inn i mikrofonen, desto høyere volum, jo mer koster folka dine, og uttrykk som "lang", "kort", "curle" osv. blir selvsat aktuelle her. [...]

Hva mener du med "et eller annet forum med "konsept tegninger""? Har du noen eksempler på slike?

 

Skulle gjerne kommet i kontakt med noen som var villige til å utvikle et slikt spill, eller i kontakt med noen som kan spre ryktet ihvertfall :p

5632738[/snapback]

Jeg mener tegninger som viser feks Pål Trulsen i aksjon. Eller en tegning av en kost eller en stein eller mål sirkelen eller et eller annet..

5632761[/snapback]

God ide..

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar
Jeg synes de burde ha et Mario Kart klart på releasedate, det er jo latterlig gøy på GameCube.

5468848[/snapback]

 

Jeg synes mario-kart på Gamecube var elendig jeg..

5647291[/snapback]

Da kan du umulig ha forstått prinnsippet med spillet. Det går ikke ann å ikke ha det gøy med det spillet. Det er jo en av de mest morsomme "party"-spillene som finnes. Ingen ting er bedre enn å få et blått skall rett før kompisen er i mål og knuse ham, for selv å komme først. Den følelsen det er, :love: . Og det uttrykket på kameraten etterpå. Og den banken man er i ferd med å få. Ja, Mariokart er følelser så det holder :ermm:

Lenke til kommentar

Herlig tråd, har lest igjennom alt og smilte og koste meg flere ganger. Gleder meg til release en gang! Som hardware-geek bryr jeg meg ikke lenger om spesifikasjoner, bare det å få muligheten til å bruke kontrollen på Metroid Prime 3 :love:

 

Skal sende en bitchy PM til deg, Orresnei, om noen ubetydlige skrivebommerter :tease:

Lenke til kommentar
Herlig tråd, har lest igjennom alt og smilte og koste meg flere ganger. Gleder meg til release en gang! Som hardware-geek bryr jeg meg ikke lenger om spesifikasjoner, bare det å få muligheten til å bruke kontrollen på Metroid Prime 3  :love:

 

Skal sende en bitchy PM til deg, Orresnei, om noen ubetydlige skrivebommerter  :tease:

5647936[/snapback]

HEhe, go ahead. I will be ready! BAre flott med tilbakemelding synes jeg. Da blir jo tråden nærmest perfekt :) BTW: Det kommer en litt større oppdatering av denne tråd til vinterferien.

 

Da vil jeg blant annet ta for meg ryktene om displacement mapping og presentere en ny spillide, samt fikse på de eksisterende ideene. Dersom det også skulle dukke opp nyheter fra offisielt hold vil jeg selvsagt inkludere disse :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...