Gå til innhold

Nintendo Wii (Revolution) Informasjonstråd!


Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hihi, kanskje den må ha bootdisk? :p

 

Er sikkert en disk med tutorials om hvordan man bruker Wiimote eller noe.

 

EDIT : Ser at Wii sports ikke står på lista, så da der det vel Wii sports + evt noe mere godis på den da?

 

Leste en plass at det går rykter om at det er en firmware update, at de har produsert en masse Wii's og at det er lettere å legge med firmware på disk enn å flashe alle sammen selv.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Blir det mulig å spille DVD-CDer på Wii-en?

7121481[/snapback]

 

Spillene benytter seg av dual layer DVD-er, men det er ikke mulig å spille DVD-filmer på Wii.

7121520[/snapback]

 

Nintendo valgte bort DVD-avspilling for å få konsollen billigst mulig, Sikkert dumt for noen, men det er vel få i dag som ikkje har ein DVD avspiller i hustanden.

Lenke til kommentar
Ja, det er noen gamle rykter som sa det. Men er det ikke dyrere å produsere en DVD og legge ved hver eneste konsoll?

 

Jeg vil vel tro at det er en tutorial jeg også..  :)

7101582[/snapback]

 

Vel, jeg tror det er billigere enn å sette folk til å flashe x antall tusen enheter. Lettere å trykke plater å putte i eskene.

Lenke til kommentar
Blir det mulig å spille DVD-CDer på Wii-en?

7121481[/snapback]

 

Spillene benytter seg av dual layer DVD-er, men det er ikke mulig å spille DVD-filmer på Wii.

7121520[/snapback]

 

Nintendo valgte bort DVD-avspilling for å få konsollen billigst mulig, Sikkert dumt for noen, men det er vel få i dag som ikkje har ein DVD avspiller i hustanden.

7123219[/snapback]

 

Når konsollen allerede kan spille DVD-er, er det vel ikke dyrt å inkludere mulighet for å spille filmer også? Støtte for DVD-er er tross alt standard i en konsoll i dag.

Lenke til kommentar

Nintendo meiner visst at poenget med å å inkludere muligheten for DVD-avspilling ikkje er nødvendig på wii, da de fleste hustander allerede har denne muligheten.

 

Eg skulle gjerne hatt muligheten for å spile av filmer på konsollen. Men eg har jo allerede muligheten enten i form av PS2,360 eller stand aolne spilleren.

Lenke til kommentar

Veldig svakt dette av Nintendo, anngående DVD playback, da konsollen går for å være et "medie-sentrum" og midpunktet i en families hverdag. Det ville ikke kostet stort å adde dvd-playback, selv om det ikke er noe problem å bruke en vanlig dvd-spiller.

 

Men er det noen som vet om den tar vanlige CDer?

Lenke til kommentar
Veldig svakt dette av Nintendo, anngående DVD playback, da konsollen går for å være et "medie-sentrum" og midpunktet i en families hverdag. Det ville ikke kostet stort å adde dvd-playback, selv om det ikke er noe problem å bruke en vanlig dvd-spiller.

 

Men er det noen som vet om den tar vanlige CDer?

7136170[/snapback]

 

Hehe, jau... Det er nå en spillkonsoll i grunn, så om den spiller spill, så er den i mål for min del. Selv om den nok ikke blir "midtpunktet i min hverdag" :)

Lenke til kommentar

Hardwarespecs

729 MHz IBM PowerPC "Broadway" CPU 

243 MHz ATI "Hollywood" GPU

24MBs "main" 1T-SRAM 

64MBs other 1T-SRAM

512MBs internal flash memory 

3MBs texture memory on GPU

Built-in 802.11b/g Wi-Fi capability 

One SD memory card bay

AV multi-port: S-video, composite, component 

Analog (left/right) audio / DPLII

Four GameCube controller ports 

Two GameCube Memory Pak slots

Two USB 2.0 ports 

Compatible with up to four wireless Wii-motes

Self-loading media drive 

Accepts 12cm Wii and 8cm GCN discs; no DVD movies

Med andre ord ingen betydelig forskjell i frekvens (50% raskere CPU- og GPU-hastighet), men en tredobling i RAM (96 MB totalt) sammenlignet med Gamecube.

 

Ellers ryktes det at Broadway har 243 MHz FSB og 512 kB L2 cache, dobbelt så mye som Gekko, samt 50 nye instruksjoner.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Med andre ord ingen betydelig forskjell i frekvens (50% raskere CPU- og GPU-hastighet), men en tredobling i RAM (96 MB totalt) sammenlignet med Gamecube.

7147262[/snapback]

Man kan ikke helt sammenligne klokkehastigheter direkte. I en pressemelding IBM hadde for et par måneder siden, ble det annonsert at Broadway var 20% mer krafteffektiv. Så det er ikke bare klokkehastigheten som er satt opp. Disse detaljene har ennå igjen å bli bekreftet fra offisielt hold. Men jeg tror Nintendo vil motvillig gjøre det.

Lenke til kommentar

Når man snakker om så og si samme CPU-arkitektur kan man gjøre det. Det gir i alle fall enn viss pekepinn på ytelsen. Men å sammenligne med Xbox-CPU-en på 733 MHz som IGN har gjort tidligere blir selvsagt helt feil. Wii CPU-en er selvsagt kraftigere enn Xbox sin på tross av noe lavere frekvens.

GPU-en vet vi fortsatt for lite om til å si noe om ytelsen kontra GC.

 

At den gir 20% mer ytelse per watt skyldes i hovedsak krymping av transistorprosess fra 180 nm (Gekko) til 90 nm (Broadway).

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Når man snakker om så og si samme CPU-arkitektur kan man gjøre det. Det gir i alle fall enn viss pekepinn på ytelsen. Men å sammenligne med Xbox-CPU-en på 733 MHz som IGN har gjort tidligere blir selvsagt helt feil. Wii CPU-en er selvsagt kraftigere enn Xbox sin på tross av noe lavere frekvens.

GPU-en vet vi fortsatt for lite om til å si noe om ytelsen kontra GC.

 

At den gir 20% mer ytelse per watt skyldes i hovedsak krymping av transistorprosess fra 180 nm (Gekko) til 90 nm (Broadway).

7147436[/snapback]

Forsåvidt, nå er den bygd opp fra grunnen av, basert på den samme arkitekturen. Den vil nok ha noe mer ytelse pr. MHz enn det Gekko hadde. Hvorfor bruke milliarder på R&D når man like så gjerne kunne klokket opp Gekko?

Lenke til kommentar

Når den skal kunne kjøre GC-spill uten software-emulering sier det seg selv at den ikke kan være særlig forskjellig arkitekturmessig. Å kalle CPU-en en overklokket Gekko er og dra det vel langt, men alt av specs tyder på at de er veldig like.

Nå gjenstår det å se hvor stor forskjell det blir på grafikken i praksis mellom Wii og de andre konsollene (det tar noen år før utviklerne utnytter hardwaren), men det er ingen tvil om at Nintendo har brukt en annen strategi i hardwareutviklingen: Wii satser på billig og allerede suksessfull hardware basert på forrige generasjon for å holde prisene nede, mens konkurrentene (spesielt PS3) satser på dyr, kompleks og ukjent hardware.

 

Forøvrig, 14 spill fra UbiSoft innen mars.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...