Gå til innhold

Nintendo Wii (Revolution) Informasjonstråd!


Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ekstra utstyr ja. Ein enkelt nettverksport var da noe av de minste dem kunne hatt integrert syns eg. Hadde vel blitt for dyrt for Nintendo det tenker eg.

7046110[/snapback]

Fullt mulig. Blir jo en dobbelutgift. Så det er greit at MS gjør det motsatt? :)

 

Men det er veldig få som ikke har trådløst nett nå.

Lenke til kommentar
Er vel mulighet for å plugge inn netverkskabel i Wii? Har bare lest at det er integrert trådløst nettverkskort i konsollen.

7044219[/snapback]

Ja, men du trenger et adapter som Nintendo vil levere. Dette setter du i en av USB2 portene på baksiden.

7045317[/snapback]

 

Dette tror jeg ikke stemmer. Tror den dongelen du snakker om er den samme som finnes ute allerede for nintendo DS. Den trenger man bare om man ikke har en tråløs router. Jeg bruker DS'en fint uten en slik dongle, bare setter opp WEP og sånnt riktig på DS'en. Tviler på at Wii'en har dårligere nettverksstøtte en DS'en... :hmm:

 

EDIT: Ah... nevermind leste feil. :blush::roll:

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Fullt mulig. Blir jo en dobbelutgift. Så det er greit at MS gjør det motsatt? :)

 

Men det er veldig få som ikke har trådløst nett nå.

7046501[/snapback]

 

Synes Wii sin løsning er bedre. Er ikke sikkert at alle har nettverk på det rommet de har tv'en (Wii'en) og måtte borre nye hull evt ha kabler liggende i gangen er ikke serlig elegant, og kræsjer iaffal med at kontrollerne er tråløse "fjernkontroller".

 

Husker modern kjefta lenge på meg og bror når vi bodde hjemme pga nettverkskabler som lå på kryss og tvers nede i kjelleren.... tilslutt måtte vi fram med borrmaskin og kabel mekker og legge opp skulte kabler.

 

Hele ideen til nintendo med Wii er jo enkel eleganse, som at den har en on/off knapp som skrur på konsollen. At konsollen kan laste ned ting når den er avskrudd, etc etc. Skjønner at du kanskje kunne ha tenkt deg en enkel lan utgang i tillegg, men for min del. Jeg gidder ikke betale ekstra for noe jeg ikke trenger. og selv om Tv'en nå står rett ved datamaskina på min lille hybel, så er det ikke sikkert det blir sånn når jeg og dama flytter på leilighet.

Lenke til kommentar

Kor mye vil dette opplegget her komme på da? Kan vel ikkje koste allverden. Eg har lite til over for trådløs basert på 1 års opphold i hybel med ein slik løsning :p Gidder ikkje ivistere i noe trådløst bare for å få koblet opp Wii, da blir nok den donglen eit bedre kjøp.

Lenke til kommentar
Kor mye vil dette opplegget her komme på da? Kan vel ikkje koste allverden. Eg har lite til over for trådløs basert på 1 års opphold i hybel med ein slik løsning :p  Gidder ikkje ivistere i noe trådløst bare for å få koblet opp Wii, da blir nok den donglen eit bedre kjøp.

7046690[/snapback]

Den ligger på 2800 Yen i Japan. Så rundt $28 sikkert. Altså ~280kr i Norge muligens. Er vel en del billigere enn USB-donglen. Og betraktelig billigere enn Xbox 360 sitt trådløse kort på opp til 750kr.

Lenke til kommentar
Selges nunchuck og wiimote samlet eller hver for seg?

7069771[/snapback]

I pakken vil det være med en Wii-remote og en nunchuck. Ellers vil dem selges separat i butikker. Det er ikke kommet markedspris her i Norge ennå, men prisene er på $40 for Wii-remote og $20 for nunchuck.

Lenke til kommentar
Selges nunchuck og wiimote samlet eller hver for seg?

7069771[/snapback]

I pakken vil det være med en Wii-remote og en nunchuck. Ellers vil dem selges separat i butikker. Det er ikke kommet markedspris her i Norge ennå, men prisene er på $40 for Wii-remote og $20 for nunchuck.

7069895[/snapback]

Ok, takk.

Og det er her denne x10-regelen for å få NOK, uansett kurs, gjelder?

Endret av Gønn
Lenke til kommentar
Selges nunchuck og wiimote samlet eller hver for seg?

7069771[/snapback]

I pakken vil det være med en Wii-remote og en nunchuck. Ellers vil dem selges separat i butikker. Det er ikke kommet markedspris her i Norge ennå, men prisene er på $40 for Wii-remote og $20 for nunchuck.

7069895[/snapback]

Ok, takk.

Og det er her denne x10-regelen for å få NOK, uansett kurs, gjelder?

7070037[/snapback]

 

Dette vet vi selvsagt ikke enda, da norske butikker må komme frem til en pris først. Regn dog med en pris på 600kr for begge samlet, muligens 500kr på steder som Elkjøp.

Dyrt ja, men det er her teknologien ligger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...