Daje.P Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei, jeg sitter her med en xbox for første gang, og lurer på om det kan være noe galt med denne eller om symptomene ikke er noe å bry seg om. Når maskinen laster inn spill/brett støyer DVD-rommen litt til tider, en slags skurrelyd, og når dette opptrer virker det som det tar lang tid før dataene er ferdig lest. Det eneste spillet jeg har her nå er Far Cry Instincts, og vet ikke hvordan det opptrer til vanlig, men jeg merker at mens lyden det er snakk om er der, beveger ikke "loadeikonet" på skjermen seg (en liten rund greie som beveger seg rundt med klokka ved siden av teksten Loading.) Lyden høres nesten ut som noe skraper borti noe eller noe slikt, virker på meg som det er motoren til leserhodet som jobber intenst. Jeg merker også at noen ganger, når loadinga nærmer seg ferdig, begynner musikken til neste skjermbilde, for så å ta litt pause mens dvden får skurre litt til, før vi er i gang Grunnen til at jeg tar dette som et faresignal er at jeg har veldig dårlig erfaring med slike lyder fra PS2, de starter gjerne med slike lyder, for deretter å lese dårligere og dårligere, hakke mer og mer i spill, og til slutt ende opp med å nekte å lese de fleste disker og avgå med Disc read error-døden, og jeg ender opp med å kjøpe ny PS2 Er det bare jeg som er paranoid og dette ikke er noe problem på xbox og er helt vanlig, eller bør jeg reklamere? Har bare erfaring med PS2 og GC fra før, så er blank på området selv. Men vil ikke oppleve det samme igjen som med PS2. Takker for alle svar på forhånd Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hvis xboxen din er ny så er jo det litt merkelig at det skjer. Det er sjeldent jeg har vært borti xboxer som leser dårlig (i forhold til ps2) og jeg har sikkert hatt 100 xboxer innom mine 4 vegger gjennom tidene. De det har vært problemer med er spesielt Thompson og Phillips drev. Men hvis xboxen din er helt ny så står det nok kanskje en Samsung i den. Ser ut som de bruker samsung oftere på de nye xboxene. Min erfaring er at xbox drev tåler mye mye mye mye mer enn ps2 drev. Hvor ny er maskinen din? Er den moddet? mvh Espen Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 De det har vært problemer med er spesielt Thompson og Phillips drev. Men hvis xboxen din er helt ny så står det nok kanskje en Samsung i den. Ser ut som de bruker samsung oftere på de nye xboxene. Jeg er ikke så sikker, men etter hva jeg har lest rundt på nett og ser bilder av virker det som en Samsung ja. Min erfaring er at xbox drev tåler mye mye mye mye mer enn ps2 drev. Ja, har også dette inntrykket. Den kan vanskelig tåle mindre i hvert fall, for å si det slik Hvor ny er maskinen din?Er den moddet? Kjøpt i går på Elkjøp. Og nei, den er ikke moddet, moro at du skulle nevne det for vi har nylig hatt kontakt angående modding av den, det er pga mediemulighetene jeg kjøpte den Takk for svar! Mvh David Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Elkjøp har jo 30 dagers retur garanti, så burde ikke være noe problem å levere den, og kjøpe en ny en rett etterpå. Siden du har lagt merke til "skrapelyder" eller hva det er, og det på en helt ny orginal så høres jo ikke det helt bra ut. Et annet spørsmål er jo, hvor mye kommer du til å bruke dvd rommen hvis du skal modde den? Jeg bruker aldri mine. Hvis du velger å ikke retunere den, og hvis dvd rommen ryker er nye dvd rommer til xbox ganske billig. Så det blir en vurderingssak om man skal levere den inn to be safe, eller ikke. Har du muligheten til å teste et annet orginal spill? kan være discen far cry som gir problemet.. Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Har ikke tilgang på andre orginalspill for øyeblikket, tanken slo meg og. Det burde gå greit å returnere den ja, bare lurte på om det var vanlig eller ikke at den oppfører seg sånn. Som sagt er xbox en konsoll jeg har minimalt erfaring med. Men du har jo et poeng, jeg kan ikke se at drevet vil bli brukt så mye, annet enn ved evt live-spilling, og det koster meg sikkert mindre å kjøpe nytt drev den dagen det eventuelt ryker enn den tida jeg vil bruke på retur og ny box, ser de tar 285 på digistore så takk for tipset Regner med at den er grei å skifte? Har noen års erfaring med mekking og montering av pc'er men aldri vært inni en xbox. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Veldig lett å skifte. Skru opp 6 skruer under boksen, dra av lokket. Skru opp 2 skruer i dvdrommen, ta den ut , putte i ny og skru igjen. m.a.o., akkurat like lett som å sette i en dvd rom i en pc. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Veldig lett å skifte.Skru opp 6 skruer under boksen, dra av lokket. Skru opp 2 skruer i dvdrommen, ta den ut , putte i ny og skru igjen. m.a.o., akkurat like lett som å sette i en dvd rom i en pc. 5468843[/snapback] Nja, du må jo skru opp den skruen i midten som fester dvd-trayet og hd trayet, og ta ut harddiske trayet først Så bare tar du ut dvd-kablene også bøyer plast trayet litt ut, og den går av, enkelt. Ene skruen er gjemt under ata kabelen Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Detaljer En skrutrekker mestrer jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå